مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: کوشیدیم در برگزاری این جشنواره در انتخاب، اجرا و داوری از مسیر حق خارج نشویم.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در آیین پایانی این جشنواره که عصر امروز در محل تالار همایش‌های رفاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت.

وی اظهار داشت: دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه بخش محافل ادبی و شعرخوانی، دوره آموزشی و رقابت و انتخاب آثار برگزار شد. در بخش رقابتی، تعیین داوری‌ بر عهده هیأت علمی بود که حکم خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بودند. در این بخش، آثار در سه گروه درباره شعر، کودک و نوجوان و شعر بزرگسال، داوری شدند.

قزلی افزود: بخش دیگر این جشنواره، برگزاری محافل ادبی در داخل و خارج از کشور بود. در این بخش همه ایران پوشانده شد و در آن نگاه ملی گنجانده شده بود. در داخل ایران، شهرهای قم، ری، تهران، ارومیه، ایلام، همدان، بجنورد، بم، اصفهان و شیراز و در خارج هم شهرهای ضاحیه، خجند، هرات، بیروت،کابل، دوشنبه، صور، صیدا، نبطیه و جونیه، میزبان محافل ادبی و شعری جشنواره شعر فجر بودند.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های متمرکز آموزش شعر با حضور حدود 200 شاعر جوان زیر 30 سال از سراسر ایران گفت: در این دوره‌ها شاعران جوان توانستند با تدریس پیشکسوتانی همچون سهیل محمودی، ساعد باقری، مصطفی علیپور، قربان ولیئی، محمدحسین جعفریان، اسماعیل امینی، ارمغان بهداروند، بهمن ساکی، علی‌محمد مؤدب، بهروز جلالی، حمیدرضا شکارسری، مصطفی محدثی، ناصر فیض، ابوالفضل زرویی نصرآباد، جواد محقق، غلامرضا طریقی، حسین آهی و عبدالجبار کاکایی، دوره‌ها و کلاس‌های آموزش شعر را بگذرانند.

دبیر علمی دهمین جشنواره شعر فجر، دیگر سخنران این آیین بود که در سخنانی کوتاه گفت: جشنواره شعر فجر پس از 10 دوره برگزاری، مقبولیتی در جامعه ادبی کشور کسب کرده است و به عنوان فراگیرترین جشنواره شعر ایران شناخته می‌شود.

اسماعیل امینی تأکید کرد: این موفقیت، حاصل همدلی، اعتماد و خرد جمعی اهل ادب و شاعران و اهالی فرهنگ است و در این سال‌ها به دور از تکلف، پیرایه‌ها و مجادلات بیهوده در مسیر وزانت علمی و هنری حرکت کرده است.

در آیین پایانی دهمین جشنواره شعر فجر، علاوه بر علی جنتی، وزیر و سیدعباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود دعایی، سرپرست مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات، ستار اورکی، آهنگساز و شاعران و ادیبان کشورمان از جمله محمدعلی بهمنی، مصطفی محدثی‌خراسانی، سعید بیابانکی، جواد محقق، بهروز جلالی، اسماعیل امینی، فریبا یوسفی، علی‌محمد مؤدب، مصطفی علیپور، عارف جعفری،‌ حسین آهی، مصطفی رحماندوست و ... حضور داشتند.

اهدای جوایز بخش‌های درباره شعر، کودک و نوجوان و شعر بزرگسال، نمایش‌ فیلم و کلیپ و همچنین اجرای موسیقی زنده توسط اهورا ایمان، شاعر، آهنگساز و خواننده از دیگر برنامه‌های آیین پایانی دهمین جشنواره شعر فجر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس