کد خبر 537831
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

لطف الله فروزنده با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان با برنامه وارد انتخابات مجلس دهم شده است گفت: ترکیب ما ۲۰ نفر اقتصاددان هست و ۲۵ راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم و اولین مسئله این است که مردم را مشارکت دهیم.

به گزارش مشرق،‌ لطف الله فروزنده در نشست خبری "معیشت و پیشرفت، خواستگاه مجلس دهم" که در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است با بیان اینکه نقدهای مختلفی درباره منطق دولت وجود دارد که گاها مطرح می شود، اظهار کرد: کشور باید به صورت سیستمی اداره شود و اگر مجلس و دولت تفکر و دیدگاه واحدی نداشته باشند که همان اقتصاد مقاومتی است، گرفتار می شویم.

وی گفت: دو تفکر برای اداره کشور داریم که یکی "لیبرالی" است و می گوید باید با بیرون ارتباط برقرار کنیم تا سرمایه ها و تکنولوژی داخل کشور بیاید؛ البته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این دیدگاه عقیم است.

نامزد انتخابات مجلس دهم افزود: تفکر دیگر این است که به تفکر داخلی توجه کنیم. مهم ترین مشکل مردم معیشت است و رکود به جایی رسیده که مثل جیوه دماسنج درجه حرارت آن افتاده است؛ برنامه دولت برای رکود را در این حوزه باید جویا شد.

فروزنده خاطر نشان کرد: مجلس می تواند با قانون گذاری همچون سیاست های اصل 44، هدفمندی یارانه ها، مبازه با قاچاق کالا و ارز مشکلات را حل کند ولی وقتی برنامه ششم هیچ هدفی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟!

وی گفت: وقتی مجلس به وزیری می گوید چرا 16 شرکت را اداره می کنید در حالیکه وزارت شما خیلی گسترده و پر کار است، می گوید خیر بنده 19 شرکت را اداره می کنم.

او با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان با برنامه وارد شده است، ابراز کرد: ترکیب ما 20 نفر اقتصاددان هست که نگاه پیشرفتی و عدالتی در برنامه ها دارند. در این برنامه معتقدیم که در وضعیت موجود باید وضعیت بنگاه های اقتصادی را بررسی کنیم لذا اولین مسئله واردات و مدیریت واردات است.

وی به یکی از بهترین روش ها در این زمینه که توسعه دولت الکترونیکی است، اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان اشراف نظر بر واردات و وارد کنندگان داشت. دیگری سیستم بانکی است و باید به سمت حمایت از تولید رود.

فروزنده افزود: نگاه باید به سمت بخش فرار مالیاتی ها باشد. تحریم تنها 20 تا 30 درصد بر بنگاه های اقتصادی تأثیر داشته است اما اگر بازار و مشکلات اقتصادی حل و حمایت اقتصادی شود، مشکلاتشان شان حل می شود.

او خاطر نشان کرد: 25 راهکار عملیاتی برای اقتصاد نوشتیم و اولین مسئله این است که مردم را مشارکت دهیم؛ مردم در کجا سرمایه گذاری کنند؟ بند اول سیاست اقتصادی مشارکت مردم است و ما معتقدیم قوانین موجود را باید پیگیری کنیم، قوانین مزاحم را حل کنیم و در نهایت به دولت حمایت برسانیم و دنبال جنجال با دولت نیستیم.

نامزد انتخابات مجلس دهم کاهش وابستگی به نفت را یک فرصت دانست و ابراز کرد: تقویت شرکت های دانش بنیان از دیگر رویکردهای ماست زیرا 3000 شرکت موجود در این عرصه داریم و از طرفی370 میلیون بازار هدف مثل عراق و کشورهای همسایه وجود دارد و تقویت بخش خصوصی، بسیار کمک حال در این عرصه است.

او با بیان اینکه باید توزیع عادلانه داشته باشیم، گفت: 30 میلیون تن محصولات کشاورزی چرا باید وارد کنیم؟! امسال رکورد واردات کشاورزی را زدیم.

فروزنده با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد را نباید فراموش کنیم، گفت: مگر می شود قراردادهای نفتی ببندند و بعد مجلس از کانال های دیگر مطلع شود که قضیه چه بوده است؟!

فروزنده خاطر نشان کرد: ائتلاف اصولگرایان برنامه نوشته است و برنامه داریم دغدغه اصلی مردم را که معیشت است پیگیری کنیم؛ دنبال این هستیم تا برنامه پیشرفت را براساس دستو رهبری ایجاد کنیم و در این راستا گفتمان سازی کنیم.

ادامه دارد...
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس