کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه امروز در دولت صحبت از این است که با رفع تحریم ها هم مشکلات حل نمی شود، گفت: دولت وعده با پنهان کاری قادر به حل مشکلات نیست.

به گزارش مشرق، الیاس نادران اقتصاددان و کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اقتصادی در خبرگزاری مهر گفت: پایمردی های مردم ایران در موضوع هسته ای باعث شد تحریم های ناجوانمردانه ای که در سال ۹۰ اعمال شد تمامیت اقتصاد ایران را هدف قرار دهد.

وی افزود: ناکارآمدی در حوزه اقتصاد منجر شد که رکود بر اقتصاد ایران غالب شده و به دلیل فشار تورمی رکود تورمی مسئله اول کشور شود.

نادران ادامه داد: به مرور زمان مدیریت مالی کشور تلاش کرد این تحریم ها را دور بزند، بعد از شکل گیری دولت روحانی شعار این دولت برطرف کردن رکود بود تا مردم از منافع رونق اقتصادی بهره مند شوند، انتظار این بود که بعد از گذشت دوران بحرانی مردم از رکود عبور کنند اما وعده های صد روزه گذشت و مردم آثاری از بهبود معیشت خود ندیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مشکل اساسی زمانی شروع شد که مدیریت اقتصادی کشور حاضر نبود واقعیت های کشور را پذیرفته و تلاش کند که رکود از بین برود، نتیجه تعمیق رکود در عمر ۳۰ ماهه دولت باعث شد که امروز براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت ماهانه ۵ هزار و ۳۵۲ نفر به بیکاران کشور اضافه شوند. امروز در دولت یازدهم ارتش مهندسین بیکار را داریم.

نادران تصریح کرد: اگر راهکار اصولی اندیشیده نشود کشور در حوزه های اجتماعی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد البته انتظار نداریم وزرایی که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارند و امروز سرمایه شان از مرز هزار میلیارد تومان گذشته درک درستی از این مسائل داشته باشند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس با بیان ایکه مجلس تمام تلاش خود را کرد که پیشنهاد بسته خروج از رکود دولت را با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور تنظیم و تقدیم کند خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه دولت عملیاتی می شد احتمال کاهش فشار رکودی وجود داشت اما علی رغم اینکه چند ماه از ابلاغ آن نگذشته بود دولت یک بسته دیگر را پیشنهاد داد که هدف آن خارج کردن شرکت های خودروساز از بحران بود و باز هم معیشت مردم مسئله اصلی قرار نگرفت.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه دو سال از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گذشته و همه مسئولان اذعان دارند که اگر اقتصاد مقاومتی به طور جامع عملیاتی می شد در کنار سایر اقدامات اقتصادی از جمله عملیاتی کردن قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ و یا مبارزه با قاچاق کالا، امروز ضعف مدیریتی در حوزه اقتصاد برطرف شده، از هم پاشیدگی در اقتصاد سامان می یافت، وضع بنگاه های اقتصادی مطلوب شده بود و مردم از فشار اقتصادی در معیشت خارج شده بودند.

نادران گفت: دولت با پنهان کاری و اصرار بر اینکه وارد رونق شده ایم باعث شد هم خود درک درستی از اوضاع پیدا نکنند و هم قادر به حل مشکلات نباشد.

این نماینده مجلس افزود: امروز در دولت صحبت از این است که حتی با رفع تحریم ها هم مشکل اقتصادی حل نمی شود، «دولت وعده» با شعار و پنهان کاری قادر به حل مشکلات نیست؛ امیدواریم مجلس بعد با اقتدار در فهم مسئله و ارائه راهکار در حوزه معیشتی و اقتصاد کشور به دولت کمک کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس