یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان از افزایش چشمگیر صادرات تسلیحات این کشور در سال ۲۰۱۵ خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، دولت آلمان در سال 2015 مجددا صادرات تسلیحات بیشتری را تصویب کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان حجم کل صادرات سلاحی که به آن مجوز داده شده است در سال 2015،  7.5 میلیارد یورو بوده است که تنها چهار نفتکش به قیمت 1.1 میلیارد یورو به متحد تنگاتنگ آلمان، انگلیس صادر شده است که به گفته وزیر اقتصاد آلمان صادراتی بی مسئله بوده است.

بر اساس اعلان "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان همچنین موشک های به ارزش نیم میلیارد یورو به کره جنوبی فروخته شده است. در ضمن قطر نیز تانک لئوپارد 2 و خمپاره‌اندازهایی به ارزش حدود 1.6 میلیارد یورو از آلمان خریداری کرده است. به این ترتیب حجم صادرات تسلیحات آلمان در سال 2015 به بالغ بر 7.5 میلیارد یورو رسیده است.

گابریل در اعلام این گزارش خود آمار مقایسه ای با سال 2014 را ارائه نداد. معاملات تسلیحاتی با شرکای ناتو و اروپایی آلمان نیز حدود 6.5 میلیارد یورو اعلام شده است.

"زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد و رئیس حزب سوسیال دموکرات در سال 2013 با این وعده این مسئولیت را در دولت آلمان عهده دار شد که صادرات تسلیحات را آشکارا کاهش دهد.

آلمان بعد از آمریکا، روسیه و چین به عنوان چهارمین صادر کننده بزرگ تسلیحات در دنیا مطرح است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    بیا قطر هم فردا برای ما شاخ میشه
  • افشین تهران ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه باز به حضور محترمتان !!!توهین نشه بفرمایید که این شاخ رو کجای کله قطر دیدید؟؟یک کشوریکه به اندازه اسلامشهر هم جمعیت نداره و عمق استراتژیک اون هم به اندازه یک بخش نیست با چندتا تانک یا جنگنده میشه شاخ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس