کد خبر 537481
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

نتایج تحقیقات یکی از اندیشکده‌های آمریکایی نشان می‌دهد که ارتش این کشور تا کنون قادر نبوده است خدمات درمانی لازم وکافی را در اختیار آن دست از سربازانی که دربازگشت از جبهه‌های جنگ از اختلالات موسوم به «پی تی اس دی» رنج می‌برند بگذارد.

به گزارش مشرق، اندیشکده «رند کورپوریشن» روز پنجشنبه گزارش تحقیقاتی را که روی ۴۰ هزار نفر از سربازان مبتلا به اختلالات روانی موسوم به «پی تی اس دی» یا «تنش‌های عصبی پسا حادثه‌ای» انجام داد، منتشر کرد که بر اساس آن فقط یک سوم از سربازان مبتلا به بیماری‌های روانی از حد اقل خدمات درمانی لازم برخوردار بوده‌اند.

در گزارش مذکور گفته شده است که طبق ضوابط درمانی وزارت کهنه سربازان آمریکا، نیروهای مبتلا به این اختلالات بایستی در فاصله ۸ هفته دستکم در ۴ جلسه روان درمانی شرکت کرده باشند تا بتوانند از توانایی استقاده از داروهای درمانی برخوردار شوند.

«برد کارسون» جانشین موقت معاون وزارت دفاع آمریکا در امور پرسنلی دلیل این نارسایی‌ها را کمبود کار‌شناسان حرفه‌ای در زمینه مسائل روانی جهت تامین خدمات لازم درمانی برای این سربازان ذکر کرد و گفته است که وزارت دفاع آمریکا در نظر دارد برای جبران این کمبود‌ها به کار‌شناسان غیر نظامی روی بیاورد.

به گفته این مقام آمریکایی، ارتش آمریکا شمار کار‌شناسان و متخصصان درمانی خود را از سال ۲۰۰۹ تا کنون به میزان ۴۲ در صد افزایش داده و هم اکنون ۹۲۹۵ نفر از این کار‌شناسان به مداوای بیماران مبتلا به انواع روان نژندی‌ها و اختلالات عصبی مشغولند.

این در حالی است که به گفته پژوهشگران اندیشکده رند در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا کنون ۸ هزار و ۲۸۶ نفر ازسربازان آمریکایی مبتلا به «پی تی اس دی»، ۲۴ هزار و ۲۱۵ نفر از آن‌ها به افسردگی‌های روانی و ۶ هزار و ۲۹۰ نفر به هر دو این اختلالات، تشخیص داده شده‌اند.

تحقیقات کار‌شناسان نشان داده است که فاصله یک سال پس از باز گشت از جبهه‌های جنگ حساسترین و خطرناک‌ترین دوره برای سربازان مبتلا به این اختلالات بوده و بیشتر خودکشی‌ها در همین فاصله زمانی اتفاق می‌افتند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    ارتش آمریکا جز کثیف ترین ارتش های جهانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس