کد خبر 537407
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

در حالی نخست وزیر انگلستان با دیگر سران کشورهای اتحادیه اروپا برای اصلاح قواعد ارتباط این کشور و این اتحادیه در بحث و به دنبال به دست آوردن توافق است، که تا کنون هیچ پیشرفتی برای انگلیس حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان درباره طرح اصلاحات قواعد رابطه این کشور و اتحادیه اروپا از عصر روز پنج­شنبه (دیروز) با سران دیگر 28 کشور عضو این اتحادیه وارد گفت­وگو شد.

به گزارش شبکه خبری بی ­بی ­سی، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا بعد از گفت­وگوهای شب گذشته گفت پیشرفت­هایی در این مذاکرات وجود داشته است اما موضوعات بسیاری همچنان باقی مانده­اند.

گفته می ­شود اختلاف نظرها درباره طرح پیشنهادی کامرون خیلی عمیق­تر از آن چیزی است که قبلا پیش­ بینی شده بود. این گفت­وگوها روز جمعه در بروکسل ادامه خواهد داشت و کامرون تمام تلاش خود را می ­کند تا پیش از برگزاری همه­ پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا که بارها وعده آن را پیش از انتخابات داده بود، به توافقی در بروکسل دست یابد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به خبرگزاری رویترز در این باره گفت که رسیدن به توافق خواسته آنهاست ولی برای خیلی از اعضا آسان نیست که با طرح کامرون موافقت کنند.

اولین جلسه نشست وقتی به پایان رسید که هیچ توافقی میان سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای اصلاح قواعد روابط میان انگلستان و اتحادیه حاصل نشد و همه کشورهای عضو تمایل خود را برای ماندن انگلیس در این اتحادیه اروپا ابراز کردند.

در واپسین ساعات روز پنج­شنبه (دیشب) یک منبع در دولت انگلستان گفت «ما تنها به دنبال توافق در این نشست هستیم»

کامرون که خواستار اصلاح روابط با اروپاست، طرحی 4 بندی را ارائه کرده بود که برای تغییر قواعد به اتحادیه اروپا پیشنهاد شد. چهارموضوع حیاتی که کامرون و وزرایش به اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند شامل این موارد می‌باشند: معافیت انگلیس از اصول اساسی اتحادیه اروپا؛ بازیابی ارزش و جایگاه واحد پول «پوند» برای حفظ آن؛ تعیین خطوط قرمز برای بازیابی قدرت انگلیس در مقابل دستورات اتحادیه اروپا؛ تعریف ساختار تازه برای 28 کشور عضو اتحادیه شامل محافظت از لندن.

دونالد توسک که نشست دیروز را اداره می‌کرد نتوانست اجماعی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دو مساله کلیدی در طرح انگلیس به دست آورد. این دو مساله طرح کاهش مزایای مهاجران اروپایی به انگلیس طی 4 سال اول و همچنین قطع مزایای کودکان این مهاجران است.

شکست در به دست آوردن توافقی درراستای این اصلاحات به معنای شکست برای کامرون خواهد بود. اگر کامرون در مساله همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا شکست بخورد، تحت فشار خواهد بود که استعفا دهد اما اگر دیوید کامرون پیروز شود، نامش در لیست نخست وزیران «تحول‌گرا» در انگلستان ثبت می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس