کد خبر 537266
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

نخست‌وزیر ترکیه پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و عامل انفجار شب گذشته آنکارا را یک سوری اعلام کرد و گفت که این انفجار با همکاری عناصری از پ‌ک‌ک و YPG صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و به تشریح ابعاد انفجار شب گذشته در آنکارا پرداخت.

شبکه «TRT» این کنفرانس خبری را به طور مستقیم پوشش داد.

وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد: 7 کشور در اطراف ما قرار دارند که با مشکلات و بحران‌های زیادی روبرو هستند و برخی از دولتها نمی‌توانند تمامی اجزای کشورشان را کنتلر کنند که این امر بر منطقه تاثیر می‌گذارد. اما ما در مبارزه با تروریسم تردید نمی‌کنیم و به عملیات نظامی و امنیتی خود ادامه می‌دهیم و از همه می‌خواهیم که در هر شرایطی با دولت علیه تروریسم همکاری کنند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: هویت عامل این انفجار شناسایی شده است و وی سوری و یکی از اعضای یگان‌های مدافع خلق (YPG) شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌ک‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند.

داوود اوغلو ادعا کرد: حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند. عامل انفجار شب گذشته در آنکارا، شخصی به نام «صالح نجار» متولد 1992 در شهر «عامودا» در شمال سوریه است که در ارتباط مستقیم با YPG بوده است.

وی در ادامه گفت که در پی انفجار آنکارا، 9 نفر دستگیر شدند که در حال بازجویی هستند و تحقیقات درباره این انفجار، همچنان ادامه دارد.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک، پس از این عملیات دیگر روی آرامش را نخواهد دید و ما به عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه مواضع سازمانهای تروریستی تشدید می‌بخشیم. به عنوان مثال، تنها در شب گذشته، 70 تروریست را طی بمباران‌های مواضع آنها به قتل رساندیم.

وی اظهار داشت: تاکید می‌کنم که پس از مشخص کردن تمامی مسئولیت‌ها، زمان و شرایط مشخصی را برای آغاز عملیات‌های بیشتر علیه تروریست‌ها تعیین می‌کنیم اما اکنون این مسئله را اعلام نمی‌کنم.

داوود اوغلو تاکید کرد: «بشار الجعفری» به صراحت گفته است که YPG‌تابع نظام اسد است. لذا ما حق داریم که با نظام سوریه که مسئول تروریسم است، برخورد کنیم. هر کشوری که در قبال تروریسم کاری نمی‌کند، مسئول این عملیات تروریستی در آنکاراست. ما هیچ دولتی را که دست به دست تروریست‌ها داده، نمی‌بخشیم. من نیز اسناد لازم را به کشورهای مسئول ارائه خواهم کرد تا ثابت کنم که حزب تروریستی اتحاد دموکراتیک فرقی با پ‌ک‌ک ندارد و ما از همه کشورها می‌خواهیم که YPG را حزبی تروریستی اعلام کنند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دانشجوی مملکت ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    باز هم 11 سپتامبر
  • محسن ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    مثل سگ دروغ میگین. خودتون عامل انفجار هسنین تا به این بهانه به سوریه حمله کنید. درضصورت حمله به سوریه یه ماشین ترکیه جرات داره وارد خاک ایران بشه چون اتش کشیده خواهد شد
  • ناشناس ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    باز اين خاله ريزه و خردوغان مثل گربه نره و روباه مكار نقشه ريختند.
  • خشایار ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    بزرگترین و جنایت کارترین سازمان تروریستی منطقه ، حزب تروریستی عدالت و توسعه به رهبری خردوغان میباشد.
  • بنده خدا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    تركيه مسئول چندين سال كشتار مردم در سوريه و عراق است.
  • علیرضا ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    جالبه نسخه ترکیه نیز کپی برداری از نسخه آمریکایی- صهیونیستی 11 سپتامبر است. و جالبتر اینکه این مدعیان مبارزه با تروریسم چگونه حاضرند خون بیگناهان کشورشان را با این روشهای غیر انسانی برای رسیدن به خواسته های شیطانی خود بر زمین بریزند.
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    عجب خریه، چند ساله ترکیه مسئول تمام انفجارها و جنایات در سوریه هستش نکنه جناب... انتظار داره سوریه واسش سلام و درود بفرسته؟!!
  • ارتش ظهور ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    اینها از قبل برنامه ریزی شده اند.... احتمال دارد بزودی شاهد خروج سفیانی باشیم... انشاالله امام زمان (عج) ظهورشان بسیار نزدیک است. دلیل ترس دشمنان هم همین است و دارند نهایت زورشان را میزنند چون آنها از ابلیس دستور میگیرند
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    وجدانا حرفهاشو که میخوندم نمیتونستم جلوی خندمو بگیرم.
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    این حادثه و کشتار خودیها فقط از اوغلوها بر میاد و دوغانها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس