مرتکب تخلف انتخاباتی مجرم است وبراساس ماده 81 قانون انتخابات،این مجرمان به 3تا6ماه ممنوعیت تبلیغ منفی علیه نامزدها ازسوی رسانه‌ها حبس وبه جزای نقدی 2 تا10 میلیون ریال محکوم میشوند.

گروه فیلم و صوت مشرق، محمدحسین مقیمی در نشست خبری افزود: بر اساس ماده 59 قانون انتخابات، 6ماه حبس در انتظار متخلفان تبلیغات انتخاباتی، چه از صدا و سیما، میز خطابه نمازجمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، همچنین فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت ها و مؤسسات دولتی، شهرداری ها و سازمان های وابسته و مؤسسات و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: مؤسساتی مانند بنیاد مستضعفان که دارایی آنان از اموال عمومی و همچنین نشریات مربوط به مؤسسات شامل متن قانون 59 انتخابات حق تبلیغ برای نامزدها یا درج آگهی برای آن ها ندارند.

{$sepehr_media_1392394_400_300}
دانلود

مقیمی افزود: در این باره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفسار کردیم که این وزارتخانه بر اساس ماده 59 قانون انتخابات اعلام کرده است رسانه های دولتی و عمومی از تبلیغ له یا علیه داوطلبان انتخابات منع شدند که این رسانه ها در حوزه مطبوعاتی شامل همه رسانه های مؤسسه اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان و همشهری در مورد روزنامه ها شامل اصفهان زیبا، تهران تایم، حمایت، شهروند، شهرآراء، صمت، فرهیختگان، هگمتانه و جام جم و در حوزه خبرگزاری ها شامل آنا، ایپنا، ایرنا، ایسنا، هانا، تسنیم، برنا، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، حوزه، مهر و میزان است، ضمن اینکه هفته نامه ها، ماهنامه ها و پایگاه های خبری مشابه نیز مشمول این ماده است.

وی تاکید کرد: حتی اگر پنج درصد بودجه رسانه ها از دولت یا بودجه عمومی تامین شود باز هم مشمول این قانون می شوند. روزنامه ها و رسانه های دیجیتال خصوصی منعی برای تبلیغات کاندیداها ندارند.

 تبلیغات نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز آغاز می شود و تا ساعت 8 صبح پنجشنبه 6 اسفند و 24 ساعت قبل از آغاز رأی گیری ادامه دارد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس