نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه این سازمان به مناطق محاصره‌شده این کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، امروز از «دمشق» پایتخت سوریه اعلام کرد که سازمان ملل، فردا ــ چهارشنبه ــ کمک‌های انسان‌دوستانه را به مناطق محاصره شده سوریه ارسال خواهد کرد.

دی‌میستورا بعد از دیدار با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، به خبرنگاران گفت: «در این دیدار، مسئله‌ای که در این برهه از اهمیت برخوردار است یعنی موضوع ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده سوریه توسط طرف‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادیم».

وی افزود: «همان‌گونه که به‌خوبی می‌دانید کاروان‌‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد به‌صورتی منظم و سازمان‌دهی شده و با همکاری هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه، به این مناطق اعزام می‌شوند. وظیفه دولت سوریه این است که کمک‌های انسان دوستانه را در اختیار همه سوری‌ها در هر مکانی که باشند، ارسال کنند و به سازمان ملل اجازه دهد کمک‌های انسانی را به‌خصوص بعد از وقفه‌ای طولانی به نیازمندان تحویل دهد».

این مقام سازمان ملل گفت: «ما فردا این مسئله را امتحان می‌کنیم و خواهیم توانست درباره این موضوع بیشتر گفت‌وگو کنیم».

در همین حال، یک منبع در سازمان هلال احمر سوریه اعلام کرد، مناطقی که فردا کمک‌های انسانی دریافت می‌کند، شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در ادلب (شمال غرب) و «مضایا» و «الزبدانی» در حومه دمشق هستند.

قدرت‌های جهانی در نشست مونیخ با ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به سوریه و توقف درگیری‌ها در این کشور توافق کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصلاحات ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    به یمن چی ؟ هر روز زیر بمباران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس