کد خبر 542753
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹

گزارشی اختصاصی از شهرک‌های الفوعه و کفریا به اوضاع سخت و رنج و درد شیعیان مظلومی پرداختیم که از ماه‌ها پیش در محاصره تروریست‌های مزدور مورد حمایت آل سعود و متحدان عربی و غربی آن قرار دارند.

به گزارش مشرق،‌ شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب واقع در شمال سوریه همچنان بیش از 11 ماه است که در محاصره کامل گروه های تروریستی تکفیری قرار دارند که به شکل مستمر مردم را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای خود قرار می‌دهند که این تجاوزات شرایط انسانی دشوار و کمبود شدید مواد غذایی و پزشکی را به دنبال داشته است.

یکی از پرستاران بیمارستان الفوعه به خبرنگار تسنیم در سوریه گفته است شرایط این بیمارستان و بیماران بسیار خطرناک است، چرا که تقریبا تمام داروها به پایان رسیده و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی برای مداوای ساده‌ترین بیماری وجود ندارد.

بر اساس آمارهای دقیقی که در اختیار تسنیم قرار گرفته است، تا کنون دست‌کم 31 نفر بیمار دیابتی و قلبی و کلیوی به سبب اتمام دارو و تجهیزات پزشکی برای دیالیز جان خود را از دست داده‌اند، همچنین یک شیرخواره به سبب از کار افتادن دستگاه ویژه نگهداری نوزادان شرایط خاص به سبب قطع جریان برق و کمبود شدید سوخت جان باخته است.

کودکان الفوعه و کفریا هم از سوء‌تغذیه و مشکلات جسمانی به سبب نبود مواد غذایی لازم مانند شیرخشک و دارو و واکسن‌های دوره‌ای رنج می‌برند که این مشکلات سبب مبتلا شدن آنها به بیماری‌های شدید و حتی در برخی موارد به مرگ آنها منجر شده است،‌این در حالی است که در برخی موارد پزشکان چاره‌ای جز قطع اعضای بیمارستان مبتلا به سبب کمبود داروهای لازم و ضروری برای آنها نداشته‌اند.

یکی از ساکنان شهرک محاصره شده کفریا به خبرنگار تسنیم گفته است شهرک‌های کفریا و الفوعه هر روز شاهد شلیک موشک‌های ویرانگر و کپسول‌های مملو از مواد منفجره از سوی گروه‌های تروریستی است، به این موارد باید تک‌تیراندازان تروریست را اضافه کرد که با سلاح‌های پیشرفته خود، مردم را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود طی ماه‌های اخیر دست‌کم 83 نفر از ساکنان در حملات تروریست‌ها، شهید و یا زخمی شده‌اند.

وی تاکید کرد مردم الفوعه و کفریا اطمینان دارند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به زودی همانطور که شهرک‌های نبل و الزهراء را از محاصره تروریست‌های تکفیری آزاد کردند،این دو شهرک را هم آزاد خواهند کرد .

این شهروند سوری گفت پیروزی‌های ارتش در حومه‌های حلب و لاذقیه سبب افزایش روحیه مردم کفریا و الفوعه شده است و آنها در انتظار لحظه آزادی خود از محاصره تروریست‌ها هستند.

یکی از معلمان زن ساکن این شهرک هم به خبرنگار تسنیم گفت بیشتر مدارس به سبب حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها آسیب دیده است و مدت تحصیل دانش‌آموزان به سه ساعت یا کمتر از آن در روز رسیده است، زیرا علاوه بر سرمای هوا، دانش‌آموزان هر روز در معرض حملات خمپاره‌ای و تک تیراندازان تروریست قرار دارند.

یکی از کشاورزان منطقه هم از کمبود شدید آرد در کفریا و الفوعه و عدم امکان کاشت محصولات کشاورزی به سبب اقدام تروریست‌ها در از بین بردن بیش از 70 درصد اراضی کشاورزی خبر داد و گفت آنچه باقی مانده نیز قابل کشاورزی نیست،‌چرا که آب به میزان لازم برای آبیاری زمین‌ها و سوخت هم برای ادوات کشاورزی وجود ندارد و اگر محاصره برای چند ماه دیگر ادامه یاید،‌مردم از گرسنگی خواهند مُرد.

مردم شهرک‌های تحت محاصره شده الفوعه و کفریا از سازمان‌های بین المللی و امدادرسانی درخواست کرده‌اند کمک‌های بشردوستانه فوری برای تمام ساکنان ارسال کنند و کشورهای حامی تروریست‌ها را برای پایان دادن به محاصره این شهرک‌ها تحت فشار قرار دهند.

خاطر نشان می‌شود شهرک‌های کفریا و الفوعه با جمعیتی حدود 30 هزار نفر که برخی تا 40 هزار نفر هم برآورد کرده‌اند، از حدود 10 ماه پیش در محاصره شدید گروه‌های تروریستی تکفیری جیش الفتح و جبهه النصره هستند که از حمایت‌های همه جانبه رژیم آل سعود و متحدانشان بهره می‌برند، هر چند دولت سوریه در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به توافقی برای خارج کردن مجروحان از این دو شهرک و آتش بس در مقابل خروج تروریست‌های مجروح از شهر الزبدانی در حومه دمشق دست یافت،ولی گروه‌های تروریستی به این توافق پایبند نبودند و همچنان با خمپاره و موشک‌های ویرانگر شهرک‌های الفوعه و کفریا را گلوله‌باران می‌کنند.

در کفریا و فوعه چه می‌گذرد

در کفریا و فوعه چه می‌گذرد

در کفریا و فوعه چه می‌گذرد

در کفریا و فوعه چه می‌گذرد
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • javad ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    4 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    4 0
    فقط اللهم عجّل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس