فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با شناسایی تعداد دیگری از شهدای والامقام در خاک عراق پیکر مطهر 68 شهید دیگر بزودی از مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با شناسایی تعداد دیگری از شهدای والامقام در خاک عراق پیکر مطهر 68 شهید دیگر بزودی از مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند.

سردار سیدمحمد باقر زاده روز سه شنبه در یادواره شهدای گروه ابوذر و گردان های 152 و 159 شهرستان نهاوند با اعلام خبر ورود پیکر مطهر 68 شهید سال های دفاع مقدس به میهن اسلامی اظهار داشت:پیکر مطهر این شهدا که در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، مجنون و جزیره ام الرصاص تفحص شده روز دوشنبه سوم اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی می شوند.

سردار باقر زاده افزود: از مجموع 68 پیکر شهید، 40 شهید در جزیره ام الرصاص تفحص شده که بعد از 29 سال توانستیم به این جزیره وارد شویم.

وی با تشریح برنامه ها گفت: پیکرهای مطهر شهدا از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شده و بالافاصله در اسکله پایگاه دریایی خرمشهر طی تشریفات ویژه ای توسط نیروی انتظامی در استان، مورد استقبال رسمی قرار می گیرند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر 8، تک عراق در فاو، عملیات های کربلای 4، تک ایذایی والفجر 8 در منطقه ام الرصاص، منطقه کتیبان و پاسگاه زید، عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم و والفجر 1 در منطقه زبیدات بوده که پس از استقبال مردم آبادان و خرمشهر برای شناسائی به تهران منتقل می شوند.

این مقام مسئول همچنین از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در ایام فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تعدادی از شهدای گمنام را که در گذشته امکان شناسایی آنها میسر نگردید در این ایام در برخی از شهرها تشییع و به خاک سپرده می شوند.

وی درباره میزان تفحص های انجام شده گفت: امسال خوشبختانه بالغ بر 450 شهید در مجموع تفحص ها پیدا شده که یک سوم از آنها شناسایی و به خانواده هایشان تحویل داده شد و باقی شهدا نیز در مناطق مختلف کشور به خاک سپرده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد علی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    باز هم عطر یاس پایداری از افق معلای شهادت به وزیدن گرفت تا نسیمی رحمت و نفحات رحمانی دل و جان مؤمنان را به سلوک صالحان مصف کند و طوفانی سهمگین برای مدعیان کذاب خط و امام و رهبری ایجاد کند و دورنمای عزت را برای اهل حقیقت در سپهر کشور هویدا کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس