کد خبر 536491
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

وزیر سابق اطلاعات گفت: شبکه‌سازی و جریان‌سازی صورت می‌گیرد و در روزهای اخیر جاسوسی در کشور دستگیر شد که هدف وی جریان‌سازی و شبکه‌سازی فرهنگی بود و متاسفانه بسیاری از مسئولان نیز ناخواسته با وی همراه بودند.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناسایی اهداف دشمنان اظهار داشت: امام راحل در آغاز نهصت سه هدف عمده داشتند که تشکیل حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور این سه هدف عمده بوده است.

وی گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم و می‌بینیم که با یک نامه رهبری به جوانان اروپا چه ولوله‌ای در غرب بر پا می‌شود.

هشدار نسبت به نفوذ موردی و جریانی در کشور

مصلحی با اشاره به راه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی گفت: نفوذ موردی و نفوذ جریانی دو نوعی هستند که از سوی دشمنان و به خصوص آمریکا دنبال می‌شود.

مصلحی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای نفوذ به کشور هستیم و یکی از راه‌های نفوذ پیدا کردن عناوین دهن پرکنی مانند اعتدال و اسلام رحمانی است.

وی گفت: یکی از نکات ظریفی که در زمینه نفوذ وجود دارد خارج کردن شخصیت‌های بزرگ از رده و حیض انتفاع است و دشمن افرادی را اطراف شخصیت‌های بزرگ می‌گذارند تا این شخصیت‌ها از حیض انتفاع خارج شود.

مصلحی بیان کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌هایی است که برای او در اول انقلاب برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند و دشمن تلاش داشته و دارد تا التقاط فکری در کشور ایجاد کند که شهید مطهری در برابر آن ایستاد و از اولین شهدای انقلاب اسلامی شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: امروز دشمنان دست از اهداف خود برنداشته و حتی برای بیوت مراجع نیز برنامه‌ریزی دارند و مقام معظم رهبری به این امر اشاره داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دشمن اهداف و برنامه‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین این برنامه‌ها از سوی یهود و بنا به برنامه بلند مدت این قوم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک سوم قرآن در مورد قوم یهود است و این همه تاکیدات قرآن کریم ناشی از اهداف بزرگی است که این قوم دنبال می‌کنند و باید به دنبال عبرت تعقل و تحریک شدن حساسیت‌ها باشیم.

رساندن افراد خاص به موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی و مناصب از راه‌های نفوذ مورد دشمن است

مصلحی در ادامه سخنان خود با اشاره به یکی از راه‌های نفوذ موردی دشمن در نظام جمهوری اسلامی گفت: رساندن افراد خاص به موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی و مناصب از راه‌های نفوذ مورد دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در مسیر جنگ نرم تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر ساختار را دنبال می‌کند و امروز بحث شورای رهبری یکی از اهدافی است که در تغییر ساختار دنبال می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: دشمن در نفوذ موردی فردی مانند معاویه را به قدرت می‌رساند و در اینجا مقابله با فردی مانند معاویه سخت است و بر همین اساس می‌بینیم که معاویه چه بر سر امام حسن(ع) می‌آورد.

دستگیری جاسوس با هدف جریان سازی و شبکه‌سازی فرهنگی در کشور

وی با اشاره به نفوذ جریانی دشمن گفت: شبکه‌سازی و جریان‌سازی صورت می‌گیرد و در روزهای اخیر جاسوسی در کشور دستگیر شد که هدف وی جریان‌سازی و شبکه‌سازی فرهنگی بود و متاسفانه بسیاری از مسئولان نیز ناخواسته با وی همراه بودند.

مصلحی ادامه داد: یکی از راه‌های شبکه‌سازی تغییر باورها و آرمان‌ها بوده و تغییر نگاه و سبک زندگی دنبال می‌شود و در مدت دو سال اخیر تغییرات زیادی صورت گرفته و عمده‌ترین وسیله نفوذ جریانی پول و جاذبه‌های جنسی است.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها حساسیت‌زدایی نسبت به دشمن است و از جمله این حساسیت‌زدایی‌ها نسبت به تشیع جنازه شهدا است.

وزیر سابق اطلاعت خاطرنشان کرد: دشمن تراشی و ایجاد حساسیت نسبت به مسئولان و افراد متعهد به انقلاب و نظام است و آنان را به عنوان دشمنان ملت معرفی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    نمی دونم چرا تو کشور ما هر کس هر سِمَتی داشته تا ابد فکر میکنه همون سِمت رو داره؟ ایشون طوری از مسائل امنیتی خبر داده که انگار هنوز وزیر اطلاعاته!
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      ایشون کار بدی نکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس