نشست خبری جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری «مدرسه عشق» در حالی برگزار شد که با انتقادات جدی و گسترده‌ای از جریان هنر در کشور و همچنین جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر همراه بود.

به گزارش مشرق، نشست خبری چهارمین جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری مدرسه عشق با حضور محمد گلریز دبیر بخش موسیقی جمال شورجه دبیر بخش سینما و حامد مداحی دبیر اجرایی این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

جمال شورجه در این نشست، به صحبت درباره هنر متعهد و ضرورت حضور بسیج در این عرصه پرداخت و گفت: اگر افرادی که خود ساخته و اهل بسیج نباشند به عرصه هنر ورود پیدا کنند، احتمال لغزش بیشتری دارند. این جشنواره تدبیری برای قوام بخشی و رفع خلأ هنرمندان مومن است.

او ادامه داد: ایران به عنوان پایگاه مقاومت در منطقه محسوب می‌شود، اما متاسفانه در هنر این اتفاق رخ نداده و نتوانسته‌ایم در حوزه سینما، انقلاب را صادر کنیم. این امر مشکلی است که گریبانگیر هنر ماست و دلیل آن نبود نگاه استراتژیک به فرهنگ است.

بدها و زشت های فیلم فجر

کارگردان «33روز» با اشاره به جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: امسال هم در جشنواره فجر شاهد فیلم های بد و زشتی بودیم .در بخش داوری هم شاهد اتفاق خوبی نبودیم.

او تاکید کرد: یک اثر هنری در سینما قابلیت تحت تاثیر قرار دادن میلیون‌ها انسان را دارد، اما در کشور ما هنرمندان اکراه دارند فیلم سفارشی تولید کنند. برخی برای BBC و کن سفارشی کار می‌کنند ولی برای ایران خیر؛ در صورتی‌که این کشور خاک آبا و اجدادشان است. این کارگردان سینما افزود: بسیج باید از حریم های اعتقادی دفاع کند و اگر چند اثر خوب در جشنواره فجر وجود داشت، تولیدات بسیج بود. فراموش نکنیم سینمای ما باید انقلابی و مفاهیم آن با روح و جانش تنیده شود تا بتواند حرف انقلاب و مردم را در جهان طنین انداز کند.

شورجه با اشاره به داوری‌های جشنواره فجر گفت: نمی‌دانم چرا ابد و یک روز 9سیمرغ گرفته است و داوران به چه دلیل این فیلم را مستحق این جوایز دانستند. با این که اکراه ندارم بگویم این فیلم بشدت بیمار و بدآموز بود و کشور را در بنیان خانواده ناکارآمد نشان می‌داد.

تلاش برای خلق موسیقی پایداری

همچنین در این نشست، محمد گلریز دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق به صحبت درباره آثار موسیقایی فاخر پرداخت و گفت: این جشنواره تلاش می‌کند در ارتباط با موسیقی مقاومت بستر پایداری برای هنرمندان به وجود آورد تا بتوانند درباره هنر متعالی، اثر هنری خلق کنند.

او افزود: ما تلاش داریم با کارهای موسیقایی خوب، سطح فرهنگی و هنری بسیجیان را ارتقا دهیم که همین مسأله می‌تواند باعث مقابله با موسیقی‌های مبتذل شود. جوانان ما امروز بیشتر از هر زمانی تحت تاثیر هنر مبتذل قرار دارند و این موسیقی ها امروزه گریبانگیر جوانان است.

دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق، با اشاره به خالی بودن جای کنسرت‌های انقلابی در جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: جشنواره فجر فقط عنوان انقلاب را یدک می‌کشد، ولی در عمل هیچ کاری در رابطه با انقلاب و موسیقی ارزشی وجود ندارد.

دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق در پایان تاکید کرد: فاجعه‌ای در موسیقی فجر در حال رخ دادن است که همه نظاره گر آن هستند. بانیان جشنواره فجر باید مقداری هم به موسیقی ارزشی توجه کنند. چرا از کسانی‌ که دلشان برای انقلاب می‌تپد استفاده نمی‌شود؟ سروده‌های انقلابی، تاریخ مصرفش نگذشته است.

منبع: دفاع پرس
منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس