کد خبر 536132
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶

ترامپ در مناظره انتخاباتی خود با جب بوش، برادر وی یعنی جرج واکر بوش را عامل اصلی وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دانست و جنگ عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر دونالد ترامپ در خصوص عملکرد دولت جرج واکر بوش پس از حادثه 11 سپتامبر 2001، اگرچه در راستای عتاب به جب بوش دیگر نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 صورت گرفت، اما در ماورای این اظهارات، شاهد طرح موضوعاتی بودیم که به نوعی خط قرمز امنیتی نهادهایی مانند سازمان سیا محسوب می شود. دونالد ترامپ در این اظهارات به حادثه 11 سپتامبر 2001 و اشغال عراق و عواقب و تبعات آن ورود پیدا کرده است. دو حادثه ای که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا نه تنها علاقه ای نسبت به طرح مباحث انتخاباتی حول آنهال ندارند، بلکه اساسا طرح موضوع در خصوص یکی از این دو مورد( حادثه 11 سپتامبر) را بر نمی تابند.

ترامپ در مناظره انتخاباتی خود با جب بوش، برادر وی یعنی جرج واکر بوش را عامل اصلی وقوع حادثه 11 سپتامبر 2001 دانست و جنگ عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

کلیت اظهارات ترامپ در خصوص دخیل بودن دولت جرج بوش در حملات 11 سپتامبر 2001، به نوعی تایید اسناد و مدارک و ادعاهایی است که نشان دهنده عامدانه بودن آن حادثه می باشد. حادثه ای که مبنای اشغال افغانستان و عراق از سوی واشنگتن محسوب می شود.

ترامپ تاکید کرده است که بوش از این حملات (11 سپتامبر 2001) اطلاع داشته است.  این موضوع در حالی از سوی ترامپ بیان می شود که نه دولت بوش و نه دولت اوباما هیچ یک به سوالات و ابهامات مجود در خصوص حادثه 11 سپتامبر 20011 پاسخی نداده اند. به عبارت بهتر، سکوت در خصوص حادثه 11 سپتامبر و ابعاد آن خط مشی مشترک سیاسی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه محسوب می شود. بی دلیل نبود که ترامپ بلافاصله پس از مناظره با جب بوش و در مصاحبه ای دیگر با شبکه سی بی اس، در صدد تعدیل مواضع خود بر آمد!

ترامپ در مصاحبه خود تاکید کرده است که منظور وی از مقصر قلمداد کردن دولت بوش در حادثه 11 سپتامبر، آگاهی دقیق وی از این حادثه نبوده است! ترامپ صرفا عنوان کرده است که بوش باید هشدار سازمانهای امنیتی آمریکا در خصوص وقوع این حادثه را جدی تر می گرفته است!

مجموع سخنان ترامپ نشان می دهد که وی ورود ناقضی به خط قرمز امنیتی ایالات متحده آمریکا داشته و احتمالا نهادهای امنیتی این کشور پس از مناظربه با جب بوش، ترامپ را به شدت زیر فشار گذاشته اند. آنچه مسلم است اینکه اساسا هیچ یک از سیاستمداران آمریکایی ، فارغ از تعلق خاطر به حزب دموکرات یا جمهوریخواه حق ورود به پرونده 11 سپتامبر 2001 و ایجاد تشکیک در آن را ندارد. بدیهی است که اسناد و مدارک زیادی در خصوص خودساخته بودن حادثه 11 سپتامبر 2001 وجود دارد. از نحوه عملیات تمرین شده این حادثه گرفته تا انفجار ساختمان برج های تجارت جهانی در هنگام فرو ریختن آن و پیدا شدن پاسپورت خلبان سعودی هواپیما پس از وقوع حادثه!

با این حال تاکنون سران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه پاسخی در این خصوص به افکار عمومی نداده اند. هر روزه بر تعداد افرادی که نسبت به حادثه 11 سپتامبر دچار شک می شوند، افزوده می گردد. در چنین شرایطی کلیت ورود ترامپ به این پرونده سیاه امنیتی، نوعی سنت شکنی محسوب می شود. البته عقب نشینی فوری ترامپ از ادعای اولیه خود و تصحیح آن به گونه ای کاملا تصنعی، نشان می دهد بر خلاف آنچه آمریکا ادعا می کند، نهادهای امنیتی مبارزات انتخاباتی ایالات متحده و مواضع نامزدها را رصد کرده و در موارد بسیاری بابت اظهاراتشان آنها را تحت فشار قرار می دهند. این بازی پشت پرده در کشوری است که مدعی برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم می باشد!

بدیهی است که از این پس ترامپ دیگر به صورتی آشکار و شفاف از نقش دولت بوش در وقوع حادثه 11 سپتامبر 2001 سخنی به میان نخواهد آورد زیرا در این صورت، وی ناچار خواهد شد اظهارات خود را به صورتی کامکلا ناشیانه پس گرفته یا تغییر دهد. بدون شک حادثه 11 سپتامبر 2001 و دست داشتن دولت آمریکا در وقوع این حادثه، همچنان به عنوان خط قرمزی پررنگ در سیاستهای امنیتی این کشور باقی خواهد ماند، حتی اگر دونالد ترامپ یا برنی سندرز به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    معلومه که منظور ترامپ اینه که بوش تو اون حادثه اهمال کرده و کوتاهی بوش باعث به وجود آمدن اون شد و جنگ عراقم به طبع اون پیش اومد نه اینکه خودش توطئه کرده و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس