کد خبر 535763
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد: ۹ شبه نظامی پ ک ک در ۲۴ ساعت گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی در جنوب شرق ترکیه کشته شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ستاد کل ارتش ترکیه تاکید کرد: بیش از 900 شبه نظامی پ ک ک از آغاز عملیات نظامی ارتش و نیروهای امنیتی در اواسط دسامبر تاکنون کشته شده اند.

این در شرایطی است که فعالان کرد اعلام کرده اند که اکثر قربانیان حملات ارتش ترکیه به جنوب شرق این کشور، افراد غیر نظامی بوده اند.

در بیانیه ستاد کل ارتش ترکیه آمده است: سه تروریست در سیزره کشته و دو نفر دیگر بازداشت شده اند. اجساد 31 تروریست که پیش از این در جستجوی خانه به خانه کشته شده اند، کشف شده است. 6 تروریست نیز در منطقه سور کشته شدند.

افکان علا وزیر کشور ترکیه روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در شهر سیزر با موفقیت پایان یافته ولی مقررات منع رفت و آمد همچنان ادامه خواهد داشت.

ادامه مقررات منع رفت و آمد در جنوب شرق ترکیه، در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.

 با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس