کد خبر 535727
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

در حالی ‌که ایران خود بارها قربانی حملات سایبری بوده و نشانه‌های بارز این حملات علیه ایران را می‌توان در بدافزارهایی نظیر استاکس نت، دوکو و همچنین جاسوسی سایبری و اطلاعاتی از مذاکرات هسته‌ای دید، اکنون یک شبکه اسرائیلی مدعی شده که هکرهای ایرانی 1800 چهره مهم در دنیا مورد حمله سایبری از سوی هکرهای ایرانی قرار گرفته‌اند.

صدها چهره کلیدی در دنیا مورد هدف هکرهای ایرانی به گزارش مشرق، صدها مسئول و مقام ارشد امنیتی فعلی و سابق رژیم صهیونیستی توسط هکرهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 
این گزارش که از سوی Channel 10 اسرائیل منتشر شده، مدعی است، هکرهای ایرانی به رایانه 1800 چهره کلیدی مهم در سراسر دنیا نفوذ کرده‌اند که اغلب آن‌ها اسرائیلی بوده و در میان آن‌ها نام رئیس سابق IDF نیز به چشم می‌خورد. این گزارش همچنین مدعی شده است که هکرهای ایرانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
 
این در حالی است که متخصصان امنیتی شرکت اسرائیلی Check Point مدعی شناسایی و خنثی کردن حملات سایبری و هکری ایران شده‌اند. این شرکت حتی ادعا کرده که یکی از این هکرهای ایرانی با نام «یاسر بالاچی» که کاملاً اتفاقی آدرس ایمیل خود را لو داده است، شناسایی کرده‌اند.
 
«ران دیویدسون» مدیر ارشد خدمات امنیتی این شرکت ادعا کرده: یاسر بالاچی گفته که وی عملیات هکری را به دلخواه و ابتکار خود صورت نداده، بلکه برای نهادی کار می‌کند که این اقدام را سازمان‌دهی کرده است. البته هیچ یک از این مقامات امنیتی و رسانه‌ای در رژیم اسرائیل به میزان خسارات و اطلاعات لو رفته ناشی از این حملات سایبری اشاره‌ای نکرده‌اند.
 
متخصصان Check Point همچنین گفته‌اند، هکرهای ایرانی با نیت آلوده کردن رایانه‌های اهداف خود با بدافزارهای جاسوسی حملات فیشینگ را علیه آن‌ها ترتیب می‌دهند.
 
صدها چهره کلیدی در دنیا مورد هدف هکرهای ایرانی

البته این برای نخستین بار نیست که گزارش‌های اینچنینی در مورد اقدامات هکرهای ایرانی منتشر می‌شود. در ماه نوامبر 2015 وزارت کشور آمریکا ادعا کرد، این نهاد و برخی کارمندان آن توسط هکرهای ایرانی وابسته به سپاه پاسداران مورد حمله قرار گرفته‌اند.
 
چندی بعد از آن نیز شرکت سیمانتک گزارش‌هایی منتشر کرد و طی آن‌ها مدعی شد که هکرهای ایرانی در دو گروه با نام‌های Cadelle و Chafer از میانه سال 2014 مشغول انتشار بدافزار بوده‌اند که البته بعداً این ادعا تغییر کرد و گفته شد، هکرهای ایرانی از سال 2011 مشغول عملیات بوده‌اند.
 
ادعای وابسته بودن این هکرها به ایران تنها بر اساس این مستند بود که زمان کاری این هکرها مطابق با زمان کاری روزانه در ایران بوده است.
منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس