کد خبر 536864
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

عملیات سایبری آمریکا ضد ایران باهدف خرابکاری درسیستم های دفاعی،مخابراتی وشبکه برق ایران به تعویق افتاد.

گروه فیلم و صوت مشرق، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت نمایش یک فیلم مستند و مصاحبه با مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکایی نشان می دهد طی سال های نخست ریاست جمهوری باراک اوباما؛ آمریکا یک طرح برای انجام یک حمله سایبری علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای ایران آماده کرده بود.

بر اساس این گزارش، این طرح با نام «نیترو زئوس» با هدف خرابکاری در سیستم های دفاعی، مخابراتی و بخش های کلیدی شبکه برق بود که در پی دست یابی به توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی در تابستان گذشته ، برای دست کم آینده ای قابل پیش بینی به تعویق افتاد.

{$sepehr_media_1391342_400_300}
دانلود

«نیترو زئوس» بخشی از تلاش ها برای اطمینان دادن به دولت اوباما در این باره بود که در صورت اقدامات ایران علیه آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، آمریکا جدا از گزینه نظامی یک گزینه دیگر نیز در اختیار داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی، هزاران پرسنل نظامی و اطلاعاتی آمریکایی در این طرح ده ها میلیون دلاری مشارکت داشتند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت  فیلم مستند «روزهای صفر» قرار است روز چهارشنبه در پیش برنامه جشنواره فیلم برلین به نمایش درآید. الکس گیبنی کارگردانی این فیلم مستند را به عهده داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز بخشی از فیلم مستند روزهای صفر به مدت حدود یک دقیقه را در سایت خود منتشر کرده است که در آن جزئیات چگونگی اجرای این حمله سایبری گسترده با دستور احتمالی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توضیح داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس