معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در نظر دارد تا در مورد افغانستان نشست جهانی برگزار کند که در آن چگونگی آوردن صلح در افغانستان مورد بحث قرار بگیرد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، «هلگا ماریا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: قرار است اعضای اتحادیه اروپا نشستی را برگزار کند که در آن صلح در افغانستان بررسی شود. در این نشست نمایندگان از کشوی های آسیایی، آمریکایی و اروپای با بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و مبارزه با تروریسم در افغانستان مورد بررسی قرار می گیرد.

هلگا اشمید در ادامه افزود: جنگ، تروریسم و بی ثباتی در افغانستان و منطقه مورد بررسی اعضای این نشست قرار می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نشست که قرار است در بروکسل برگزار شود کمک های جهانی به افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی، نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام اروپایی در حالی از نشست صلح افغانستان خبر می دهد که پیش از این دفتر نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرده است: پروژه دولت محلی در ۱۳ ولایت و ۲۲ شهرداری افغانستان آغاز شده است.

«عبدالله یادگاری»  مشاور مطبوعاتی هیات اتحادیه اروپا در افغانستان، به خبرگزاری بخدی گفته بود: ارزش این پروژه سه ساله ۱۲.۳ میلیون یورو است.

 هدف از راه اندازی این پروژه افزایش ظرفیت دفاتر والی ها، شوراهای ولایتی، تقویت سیستم درآمد شهرداری ها، تقویت ظرفیت نظارتی جامعه مدنی و حمایت از اداره مستقل ارگان های محلی اعلام شده است.

لازم به ذکر است نشست اتحادیه اروپا در مورد افغانستان در چهارم و پنجم اکتبر سال جاری میلادی در بروکسل برگزار خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس