وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است و کشورش در برابر روسیه کنار اروپایی‌ها خواهد ماند.

 به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مونیخ گفت:‌«جامعه جهانی با چالش بزرگی روبروست از جمله داعش و بحران سوریه»

کری گفت:‌«امروز و در شرایطی که جنگ سرد پایان یافته است نیازمند این هستیم که در راستای حل مسایل و دفاع از آزادی و تحقق صلح اقدام کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود:‌«با بزرگترین خطر بحران انسانی پس از جنگ دوم جهانی روبرو هستیم و تعداد بسیار زیاد آوارگان یکی ازچالش‌های بزرگی است که با آن روبرو شده‌ایم.اروپا در صورتی که متحد باشد از این تهدیدها قدرتمند بیرون خواهد آمد. شمار بالای آوارگان بافت اجتماعی در اروپا را تهدید می‌کند و واشنگتن درک می کند که آوارگان، باری بر دوش اتحادیه اروپا هستند.»

وی افزود: «در کنار اتحادیه اروپا در برابر تعرض روسیه به اوکراین می ایستیم. روسیه باید بین اجرای توافق مینسک و تحریم‌‌های سنگین اقتصادی یکی را انتخاب کند.»

کری گفت: «ما شاهد این هستیم که همه جهان با چالش مبارزه با تروریسم مواجه شده است. ائتلاف ضد داعش بیش از 10 هزار نقطه را هدف قرار داده است. پیروزی بر داعش حتمی است اما زمان می‌برد. ائتلاف تلاش می‌کند تا کمک‌های انسان‌دوستانه (به منطقه) اعزام کنیم. ما توانستیم که منابع مالی داعش را هدف قرار دهیم و منابع مالی این گروه را شناسایی کنیم. ائتلاف جهانی برای مبارزه با داعش، حدود 17 ماه پیش آغاز کردیم. از جمله تمامی کشورهای ناتو و اروپایی را در بر می‌گیرد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود را این طور ادامه داد: «در صورتی که نتوانیم به راهکاری سیاسی برای جنگ در عراق و سوریه برسیم، خشونت‌ها ادامه خواهند داشت.راه حلی که به توقف موج مهاجران از عراق و سوریه منتهی شود. ما به حمایت از شرکای اروپایی خود در این زمینه تعهد داریم. مرکل و دیگر سران اروپایی تمایل فراوانی برای حل بحجران مهاجران نشان دادند.»

کری گفت:‌« انتقال کمک‌های بشردوستانه از هفته آینده آغاز می‌شود و بعد از پایان مقدمات رسمی طی یک هفته آتش‌بس آغاز خواهد شد. با پایان بحران در سوریه نماینده انتقال سیاسی قدرت  در سوریه است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس