کد خبر 534604
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: لزوم دریافت کد رهگیری برای مشاورین املاک از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده و رای صادره لازم‌الاجراست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با «میزان»، از ابطال مصوبه دریافت کد رهگیری خبر داد و گفت: در پی ابطال بندهای 5 و 6 مصوبه کد رهگیری سازمان امور مالیاتی از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، لزوم دریافت این کد برای مشاورین املاک برداشته شد.

وی تصریح کرد: این مصوبه از سوی دیوان عدالت اداری باطل شده و رای صادره برای همه لازم‌الاجراست.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: این رای به زودی در روزنامه رسمی کشور چاپ می‌شود.

بر اساس این گزارش، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با تکذیب خبر حذف کد رهگیری قراردادهای املاک گفته بود: کد رهگیری حذف نشده و ضرورت دریافت آن مصوبه هیات وزیران است.

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پی ابطال بندهای 5 و 6 مصوبه کد رهگیری سازمان امور مالیاتی از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: شهروندان دیگر برای نقل و انتقال مسکن نیازی به اخذ کدرهگیری از مشاورین املاک ندارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بصیرت ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    باز هم مافیا در این مملکت کار خودش را کرد .
  • یک سردفتر ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    با سلام مهم اینه که اداره مالیات برای دادن تصویه مالیاتی از شما مد رهگیری میخواد که باید قبلا از یه بنکاه گرفته باشید. اداره مالیات هم زیر نظر دولت و هیات دولته که کدرهگیری رو لازم می دونن. البته برای انجام معاملات فعلا میتوانید از قانون تسهیل استفاده کنید. یعنی خریدار قبول کنه که بعدا مالیات رو نیبره میده. این مبلغ رو از معامله اش کم کنه. فعلا تا بحث ها تموم بشه.
  • رعیت ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    بنگاهیها کد رهگیری را گران می فروختند
  • علی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    باسلام. جناب حسام خان عقبائی رییس بنگاهی های سراسرکشوردلیلشان رو برای ارائه کد رهگیری این میدونندکه با سازوکارکدرهگیری یک ملک به دونفر فروخته نمیشود ولی لازم به توضیح است که برادران بنگاهی مشاور املاک با دوتاکدپستی جعلی دوتا کدرهگیری برای یک ملک صادرمیکنندوخریداران بیچاره روراهی راهروهای دادگستری میکنندبدون هیچ مسئولیتی دراین زمینه و وقت وهزینه مردم بینوا رو هدرمیدادند.چه خوب شد دیوان عدالت اداری این مصوبه غیرقانونی رو ابطال کرد ولی حیف چقدردیراین کارانجام شد.
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    تمام این طرح ها شکست میخوره اینم یک طرح بیهوده بود مثل طرح شبنم که فقط باعث ازار مردم شد
  • بنده خدا ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    اشکال واردی است
  • ابراهیم ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    باسلام سوال اینجاست که کد رهگیری برای چه کاریه آیا برای درآمد بنگاه یا برای امنیت معامله است که یه ملک به چند نفر فروخته نشه در هر صورت بنگاه یا مشاور املاک حق کمسیون خودش رو تو معامله می گیره میمونه مردم بد بخت اگه کد رهگیری حذف بشه کلاه برداری ویه ملک رو به چند نفر فروختن شروع میشه
  • رسولی نژاد ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام کدرهگیری امنیت معامله زا بالا برده بود باکدپستی مالک فقط به یک نفر فروخته میشد کاش بجای حذف قیمت مصوب میکردن
  • بهمن حسین پور ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    این طرح هم مثل طرحهای دیگه بدون برنامه بوده ولی بودنش بهتر با لغو این طرح بازار کلاه بردار ها رونق بهتری میگیره وخوش به حال وکلا
  • میلاد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    با حذف این طرح کلاه برداری بیشتر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس