وزیر دفاع از ساخت جدیدترین تانک ایران با نام «کرار» خبر داد و گفت: طراحی این تانک از صفر تا 100 در صنعت دفاعی صورت گرفته و اگر ویژگی‌های آن بهتر از تانک T90 (روسیه) نباشد، کمتر هم نیست.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی به منظور تشریح دستاوردها و توانمندی‌های نظامی کشور بخصوص در حوزه موشکی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما حضور یافت.

وزیر دفاع در این گفتگو با اشاره به تحویل انبوه موشک های هواپایه کروز نصر به نهاجا گفت: ما همواره به دنبال ارتقای تجهیزات هستیم و موشک نصر هم که هواپایه شد، تا پیش از این ساحل به دریا و سطح به سطح بود که برای اینکه روی هواپیما نصب شود، تغییراتی روی آن اعمال شد.

وی افزود: این موشک قابلیت شلیک از روی جنگنده فانتوم F4 را پیدا کرده است.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما همواره طبق برنامه ریزی، تحویل دهی محصولات را در دستور کار داریم، گفت: ما توانسته‌ایم رادار نجم را به نتیجه رسانده و شناورهای زیادی را تولید کنیم.

وی از ساخت جدیدترین تانک ایران بانام «کرار» خبر داد و افزود: طراحی این تانک از صفر تا 100 در صنعت دفاعی صورت گرفته و اگر ویژگی‌های آن بهتر از تانک T90 (روسیه) نباشد، کمتر هم نیست.

دهقان افزود: این تانک در رده پیشرفته‌ترین تانکهای جهان است.

وزیر دفاع همچنین از تحویل مجموعه ای از شناورها به نیروی دریایی سپاه در هفته آینده خبر داد.

وی با اشاره به حواشی تست موشک عماد اظهار داشت: موشک عماد تولید انبوه می‌شود اما همین موشک در دقت اصابت بهتر خواهد شد و سال آینده ورژن دوم آن رونمایی خواهد شد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه ما باید به سمت سیستم‌های هدایت ارزان برویم، از تست نمونه اولیه آن تا پایان سال خبر داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه موشک عماد نقض برجام یا قطعنامه 2231 نیست و آنها (غربی‌ها) این موشک را نقض قطعنامه قبلی می‌دانستند، افزود: ما هیچوقت قصد استفاده از کلاهک‌های اتمی را نداشته ایم و این یک تهمت بود.

وی گفت: تست موشک عماد را به این دلیل انجام دادیم که به دنیا بگوییم برنامه‌ های خود را به هیچ عنوان تعطیل نمی‌کنیم.

وزیر دفاع به نامه اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های ما دارای زمان بندی است و نامه رییس جمهور هم تاکید بر تسریع و گسترده کردن برنامه های ما بود.

سردار دهقان با بیان اینکه جریان های افراطی و صهیونیستی برای فشار به ایران این موشک را بهانه کردند، گفت: آنها می‌گفتند ایران به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است در حالیکه خود بخود با توجه به جریان مقاومت و اوضاع منطقه، این رژیم نابود خواهد شد و البته ما هم در هر شرایطی از مقاومت اسلامی حمایت می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص خرید سامانه موشکی S300 از روسیه گفت: اولین هیات آموزشی ایران ظرف دو سه روز آینده به کشور برمی‌گردد و هیات بعدی اعزام خواهد شد.
وزیر دفاع گفت: سامانه‌های S300 آماده و حتی بسته‌بندی هم شده و در حال فکر برای انتقال آن هستیم که بخشی از آن را در 3 ماهه اول سال میلادی و بخش دیگر را بعد از آن را تا نیمه اول سال آینده میلادی تحویل می‌گیریم.
سردار دهقان با بیان اینکه موضوع S300 قدیمی شده است، گفت: به هرحال شاید این سامانه مشکلاتی داشته باشد که رفع خواهد شد و ما هم در قرار داد گنجاندیم که تغییرات جدید در آن اعمال شود و سیستم بروز شده است.

وی تاکید کرد: اگر به S400 هم نیاز داشته باشیم آن را می‌گیریم.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: البته ما سیستم پدافندی برد بلندی را نیز در کنار این موارد طراحی و تولید کردیم که نمونه اولیه آن تا پایان سال 95 تست خواهد شد.

وی گفت که از آخرین فناوری های دنیا در این حوزه و در ساخت سامانه باور373 استفاده شده است.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن نیازها اگر فرصت نداشته باشیم، می خریم وگرنه آن را خودمان طراحی و تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد:  ما به دنیا اعلام کرده‌ایم که برای آنها «بازار» نیستیم بلکه شریکیم.

وی افزود: در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین نیز پهپادهایی متناسب با نیاز امروز خود داریم و البته به سمت پهپادهای بُرد بلند و رادارگریز شناسایی و رزمی نیز حرکت کرده ایم.

سردار دهقان افزود: پهپادهای ما به انواع موشک های ضدهوایی و ضدسطحی تجهیز هستند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تجهیز نیروی هوایی ارتش به جنگنده های سوخو30 اظهار داشت: امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخو روسی بود که آن را مطرح کردیم و به سمت قرارداد ‌می‌رویم و گفتیم با همکاری و شراکت باید در ساخت و تولید نیز شرکت کنیم.

وی افزود: درخصوص جنگنده J10 چینی صحبتی نشده است.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی درخصوص تولید جنگنده های بومی در داخل کشور نیز گفت: جنگنده صاعقه را تولید و تحویل نیروی هوایی دادیم و عملیاتی نیز شده است.

وی درباره جنگنده قاهر نیز اظهار داشت: این هواپیما یک طراحی مفهومی و طراحی مهندسی شد و یک نمونه از آن را نیز ساختیم ولی ادامه نیافت چون صاعقه و کوثر 88 که یک هواپیمای آموزشی در حد صوت است را در دستور کار داشتیم تا نیاز آموزشی نهاجا برطرف شود و بعد به سمت قاهر که یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک است، برویم و در ورژن‌های بعدی هم آن را رهگیر و بمب افکن کنیم. لذا بعد از اینکه کوثر88 وارد فاز تولید شد، کارهای تحقیقاتی قاهر را ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع درخصوص توان زیرسطحی نیز گفت: ما زیردریایی‌های سبک را با تجهیز موشک و اژدر می‌سازیم و زیردریایی فاتح نیز تاکنون چند بار تست شده و موارد اصلاحی آن در حال انجام است و بنا داریم تا سال آینده الحاق آن صورت بگیرد.

سردار دهقان همچنین درخصوص پایگاه فضایی امام خمینی(ره) نیز گفت: در این پایگاه بجز پرتاب‌هایی که بخواهد ماهواره را در مدار هماهنگ با زمین قرار دهد، مشکلی نداریم و باقی پرتاب‌ها نیز در باقی مدارها می‌تواند انجام شود که برای رفع این نقص نیز یا باید این پایگاه را ارتقا دهیم و یا از ماهواره‌هایی که توان تغییر مداری دارند، استفاده کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: در این پایگاه پرتاب ماهواره تا مدار 500 کیلومتر صورت می گیرد و استقرار آن نیز تمام شده که بنا داشتیم آن را در روز فضایی افتتاح و ماهواره‌بر سیمرغ را نیز پرتاب کنیم که به دلایلی عقب افتاد.

وی با بیان اینکه سیستم های ناوبری می تواند زمینی باشد، گفت: در وزارت دفاع این سیستم ها را طراحی و یک نمونه را نیز تولید کردیم که برای پوشش کل فضای کشور 5 سامانه کافیست اما برای آنکه به یک سطح بالاتر برویم و بتوانیم خارج از مرزها را هم پوشش دهیم باید به ماهواره متصل شویم.

وزیر دفاع گفت: در حال حاضر سیستم های ناوبری در حد نیازمان را در اختیار داریم.

سردار دهقان درخصوص حوادث منطقه نیز گفت: آنچه که در منطقه رخ می‌دهد، طراحی امریکایی-صهیونیستی است و امریکایی‌ها می‌خواهند برگشتشان به منطقه، بعد از فضاحت دخالت در عراق و افغانستان، قابل توجیه باشد.

وی ادامه داد: امریکا نمی‌خواهد در جنگ نیابتی هزینه ای کند، اما می‌خواهد بیشترین سود را ببرد.
وزیر دفاع درخصوص بحث های ورود عربستان به سوریه نیز اظهار داشت: عربستان علاقه مند است حرف ورود به سوریه را بزند چراکه تمام برنامه های آنها در منطقه با شکست مواجه شده است.

دهقان افزود: عربستان از ابتدا در سوریه حضور داشته و تروریستها را تجهیز و تامین کرده است اما امروز سوریه دست بالا را در مذاکرات دارد و سعودی ها می‌خواهند آن را پایین بیاورند لذا این ادعا یک ژست و بلوف از طرف سعودی هاست و آنها هر کاری می‌کنند تا بشار اسد نباشد.

وی ادامه داد: عربستان نمی‌تواند ببیند یک دولت شیعی در عراق حاکم باشد و برای همین هر اقدامی در جهت تضعیف آن می‌کند و در این باره با امریکا و ترکها هم جهت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 27
  • مغز متفکر ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سوخو30 با آواکس با کلاستره .
  • ناشناس ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سپاس سردار .
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سوخو میخرید زیاد بخرید . 300-400 تا حداقل. نه 24 تا 24 تا
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شفق
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اولاندی رافال پیشنهاد نداد؟!
  • akbar ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    بنظر بنده خرید جنگنده باید فل فور انجام بگیره !! چرا ؟؟؟ معلومه ........... عربستان کثافت هر غلطی دلش خواست کرده با اون اف 15 های بنجل امریکا .............. ما هم باید سریعا سوخو 30 و میگ 35 که پدرشو در میاره بخریم ................ شدیدا نیاز فوری داریم ، حتی پاکستان هم اف 16 داره !!؟
  • حسین ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خوب، پس خداروشکر قرار شده فناوری تانک تی90 روسیه انتقال داده بشه! فقط تا زمان برطرف شدن نیاز ها و ساخت خرید های ایران توسط روسیه، میتونن با اجاره 10 ساله نیاز رو موقتی رفع کنند! مثلا 60 تا میگ31 را 10 ساله اجاره کنند!
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    هیچ متخصص نیروی هوایی سوخوی۳۰ را برای ۵-۱۰ سال اینده پیشنهاد نمی کنه
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    چرا اینقدر اسمهای غیر ایرانی و تکراری می گذارید
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    به کوری چشم بعضی تانک خوبی خواهد بود
  • احسان رامهرمز ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    آخه چرا سوخو ٣٠؟همچيزش از اف ١۵ سي سال پيش امريکا پايين تره،خريدهاي رقيبامون اف ٣۵ مال ماسوخو ٣٠ ،چراسوخو٣۵ نميگيرن مگه خطرجنگ رو حس نميکنن؟چرا اس ٣٠٠ تاسال آينده کامل تحويل داده بشه؟اين همه اس ٣٠٠ و۴٠٠ دارن.ايران هزينه توليدانبوه تانک وجنگنده نداره پس فعلا دويست وپنجاه تانک تي ٩٠ که بيش از يک ميليارد دلار وصدوپنجاه تا سخو ٣۵ و٣۴ ميگ ٣۵ بگيره تا چندسال ديه بيست سي تا جنگنده خودش بسازه،بابا جنگ نزديکه اونم بابيست تاکشور چرا اينا اصلا به فکرنيرو هوايي نيستن؟بااين جنگنده خريدنشون!بخدا تعجب ميکنم
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    پروفسور! الان فسفر سوزوندی برای نوشتن اینها؟ شما که داری لیست تخیلی میدی چرا خرید پاکفا نباشه؟! چرا جی20 چین نباشه؟ چرا اس 400 مگه اس 500 چشه؟! اصلا چرا سام؟ پاتریوت بگیریم بهتر نیست؟ دانشمند گرامی! نمیدن... همین سوخو 30 هم معلوم نیست به ایران بفروشند مطمئن باش اگر فروشنده بودن الان ایران خط تولید نسل 4.5 داشت
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    موتوراش پرایده؟
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اینکه وزیر گفتن نباید به سامانه باور ۳۷۳ گفت اس ۳۰۰ ایرانی حرف بسیار خوبی هستش ولی باید در عمل دید که آیا شباهت ظاهری به اس ۳۰۰ دارد یا نه .... و من امیوارم که بعد از تست و عملیاتی شده این سامانه اسمش به کل عوض بشه و نام دیگری بهش بدن مثال : کمان ارش
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    این هواپیما یک طراحی مفهومی و طراحی مهندسی شد و یک نمونه از آن را نیز ساختیم ولی ادامه نیافت چون صاعقه و کوثر 88 که یک هواپیمای آموزشی در حد صوت است را در دستور کار داشتیم تا نیاز آموزشی نهاجا برطرف شود و بعد به سمت قاهر که یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک است، برویم و در ورژن‌های بعدی هم آن را رهگیر و بمب افکن کنیم. لذا بعد از اینکه کوثر88 وارد فاز تولید شد، کارهای تحقیقاتی قاهر را ادامه می‌دهیم. اف22 ايراني......!؟
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    قرار بود سری اول اس300 ماه اول،ژانویه،2016تحویل بشه!چرا اینقدر تعلل میکنه این روسیه!؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    300-400تا اونوقت باید کل بودجه نظامی کشور بدیم بره
  • بهداد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    بابا متخصص نیروی هوایی !!
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    j-10 چیه ، رافال بگیریم. بعدن j-31 .
  • مهدى ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام،
  • مغز متفکر ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    آواکس از اوجب واجبات است .
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    راه نداره کنار 45 تا ایرباس 330 ایران ایر ی 5تا سوخترسان هواییشم بخریم؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    یعنی حالا حالاها منتظر قاهر نباشید، يه 25-20 سال ديگه انشاالله
  • منوچهر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    با سلام خدمت همه ي دوستان بهنظر من بهتر نبود ذوافقار كامل عملياتي ميشد و آزمايشاتش كامل ميشد و به توليد انبوه ميرسيد بعد ميرفتين سراغ تانك كرار در مورد هواپيما روسيه يا سوخوي ٣٠به ايران ميده يا ميگ٣٥ غير از اين دوتا چيز ديگه اي نميده اي اين هام چندسال طول ميكشه تا هواپيما بدن درباره جي ٣١ هم هواپيماي آشغالي كه چين اين هواپيما براي صادرات ساخته شده قابليتاش از اف ٣٥ كمتره درباره اس ٣٠٠هم معلوم نيست چيه داستان يا دادن صداشو در نميارن يا ندادن دارن بازي در ميارن بعدم اس ٣٠٠ديگه جلوي امريكا كاري از پيش نميبره چون قديمي شده خدا نگهدار
  • الیاسی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    احسنت سئوال خوبی بود جنگنده شفق که اینهمه با همکاری روسها روی آن کار شد و یک نمونه هم از آن ساخته شد، به چه سرنوشتی دچار شد؟
  • الیاسی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    آفرین فقط سوخوی 35
  • الیاسی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خیلی لوسی
  • مهدى ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    با سلام ،انقد ناراحتم بابات اين كه قاهر توليد نميشه و مجبوريم بريم جنگده نسل ٤يا بهتر بگم دسته دوم رو از روس ها بخريم كه وصف كردن حالاتم سخته اميد وارم شما هم درك كنيد واقعا خودكفاى يه چيز ديگه بود اگه جنگنده ميخريد جنگده اى مثه F22ريپورت يا F35يا حتى همين نونه هاى ارتقاع يافته سوخو رو بگيريد مثه su35يا su pek faاين ٣٠تو ده تا كشور دنيا هست .كجاى دولت دكتر احمدى نژاد
  • مسعود ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    یادمه زمانی حرف از جنگنده قاهر اف 313 میشد و بعضی ها می گفتند که این یه طرح مفهومیه و فلانه و........ افشین تهران وعلیا چنان این بندهگان خدا رو به باد فهش توهین می گرفتند که انگار خدای نکرده اینها منافق هستند مثلا علیا به اونها میگفت نوکر آمریکا و تو اربابت آمریکاست و........ حالا تحویل بگیرید آقایون خود وزیر دفاع گفت که قاهر فعلا منتفیه و به قول بچه ها حالا حالا ها رونمایی نمیشه........(مشرق این کامنت منو اگر تایید نکنی به گردنته چون این کامت گویایی حقایقی از بد اخلاقی ها و توهین های افشین تهران و علیا به خوانندگان خودتونه....و اصلا توهین آمیز نیست)
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    میگ31 جنگنده رهگیره وقتی اف14 داریم دیگه نیازی به اجاره میگ31 نداریم اما اگه میگ 35 میگرفتیم خیلی بهتر بود چون زیر ساخت های جنگنده میگ توایران فراهمه
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سوخو35 رابه ایران نمی فروشند سوخو30یه مدل پایین تره اما اگر با انتقال تکنولوژی باشه خیلی خوب میشه
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اگه در داخل کشور تولید مشترک بشه میشه این تعداد رو در عرض چند سال هزینه کرد
  • ناشناس ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شک نکنید f35 امریکا با سرعت 2000 کیلومتر در ساعت نشانه روی همزمان 7 هواپیما جنگی استفاده از بمبهای لیزری- قدرتمندترین هواپیمای نطامی ساخت بشر توسط کمپانی لاکهید مارتین که با بودجهای بالغ بر 500 میلیارد دلار و تعداد حدود 3000 فرورند در حال ساخت برای ارتش اریکا است کاش میشد از اون میخریدیم قابلیت پرواز عمودی بمبهای هوا به دریا جنگ مغناطیسی پیشرفته ترین موتور ساخت انگلستان
  • حمید نبوی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شاید به نظر شما نکته مهمی نباشد یا بگویید مته به خشخاش نگذارید " اما من مصاحبه را کاملا دیدم . مجری در طول مصاحبه در خطاب به سردار دهقان یا میگفت آقای دهقان و یا میگفت آقای دکتر . اصرار عجیبی داشت که عنوان سردار را بکار نبرد...
  • منوچهر ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    راست میگه به نظر من اف 15 از سوخو بهتره
  • منوچهر ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 1
    به ما سوخوی 35 و تی 50 نمیدن
  • منوچهر ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    موافقم
  • منوچهر ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اقا یه آواکس بخرید واسه این دست از سر کچل ما برداره
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    چه خبره سوخو 30 دیگه قدیمی شده باید روی انتقال تکنولوژی تاکید کنیم نه تعداد زیاد!
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شفق همون کوثر 88 هستش
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    ترکیه داره توکشورش اف 16 مونتاژ میکنه پاکستانم جنگنده های نسل 4 داره تولید میکنه که میگن مهندسی معکوس اف 16 ماهم باید یه جنگنده کلاس جهانی نسل 4 توکشورمون تولید یا مونتاژ کنیم سوخو 35 و میگ 35 که فناوری شو به مانمیدن اما میشه جنگنده هایی مثل سوخو27 یا میگ 29 رو توایران با همکاری روسیه تولید کنیم همین جنگنده ها روهم اگه بگیریم کار شاخی کردیم باید واقع بین باشیم چون اگه ما 2برابر قیمت سوخو 35رو به روسیه پیشنهاد بدیم بازم اونا نمی فروشن
  • منوچهر ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اف 35 جنگنده عالی مخصوصا که علیاتی شده
  • محمدرضا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سوخو 30 اف15 رو میخوره
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    اولا این سوخو 30 ها قدیمی هستندو در مقابل هواپیماهای مدرنی که به دشمنان منطقه ای ما خواهند فروخت کاری از پیش نمی برند ثانیا هم تانک تی 90 و هم اس 300 هردو تسلیحات قدیمی و از رده خارج اند که حتی در خود کشور سازنده با نمونه های جدید درحال جایگزینی اند کلا روسها هرچی که از رده خارج میشه می فروشند به ایران
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    جوک نگو بی سواد
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    دولت احمدی نژاد 5سال تلاش کرد نتونست اس300 بگیره کجایی دولت تورم 42درصد مشرق خواهشا منتشر کن
  • محمدرضا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    وقتی 2نفر مثل افشین خودشون رو عقل کل حساب بکنن همین میشه دیگه طرف 2تا مقاله خونده فکر میکنه دیگه هیچکس تو ایران اندازه اون سواد نداره
  • محمدرضا ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    نه خیر اصلا این طوری نیست اف35 به گرد پای رپتور نمیرسه اف35 طرح ساخت مشترک بین آمریکا و انگلیسه و آمریکا هیچوقت تکنولوژی رپتور رو در اختیار هیچ کشوری قرار نمیده رپتور واسه آمریکا مثل ناموس میمونه
  • محمدرضا ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    خط تولید سوخو30 قراره تو ایران ایجاد بشه به امید خدا
  • شناس ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    به نظر می رسه با وجود تلاش های زیاد کارکنان صنایع دفاع متاسفانه راهبرد مشخص و مدونی برای توسعه توانایی های ساخت تسلیحات وجود نداره و سیستم وزارت دفاع به طور کلی گیج می زنه. موازی کاری زیاد...افتادن تاخیر در پروژه ها...تغییر نام و تعدد تغییر تصمیم گیری ها..اینا پالس خوبی صادر نمی کنه برای دشمنان و این ما رو نگران می کنه قضیه ذوالفقار رو ببینین..بعد از سال ها که مدام اخبار از توسعه این تانک می داد یکباره شنیدیم متوقف شده و روی به خرید تی-90( اونم نسخه ضعیف اس) آوردن و دوباره صحبت از طرح جدید ...یا توی هواپیماسازی بسیار اوضاع گیج کننده شده...خودشون هم سردرنمیارن چکار می کنن
  • هادی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    مشرق یه گزارش از جنگنده کوثر88 بزار
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    خط تولید!!!!!!!!! کدوم خط تولید روسها حتی مونتاژ رو هم هنوز قبول نکردن خط تولید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    ابتدا قرار بود اواخر 2015 بدن که ندادن.
  • یاسر ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    آواکس داریم
  • یه نفر ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    محمد رضا جان آره حرفت رو قبول دارم مشکل ما تا زمانی که خودمون رو با خوندن چهار تا مقاله اونم از اینترنت صاحب نظر بدونم و حرف منطقی و صحیح دوستانمون رو قبول نکنیم حل نمیشه آقاین افشین تهران و علیا کم به خوانندگان این وب سایت توهین و ناسزا نگفتن حتی و حرف هیچ کس غیر خودشون رو قبول نداشتند و ندارند......همین الان هم با خوندن کامنتهای بعضی از افراد که خودشون رو به عنوان ناشناس معرفی کردند فهمیدم که یا مال افشینه یا علیا چون فقط توهین وتمسخر در اون دیده میشه دقت کنی خودت هم میفهمی کدوم رو میگم
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    این اسم را که قبلا روی یک پهپاد بمب افکن گذاشته بودن
  • افشین تهران ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    نیستکه الان دلار 1000تومنی خرج میکنی؟
  • افشین تهران ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    باز خوبه که من میخونم شما که نخونده ملا هستید.اما در مورد توهین یادم نمیاد به کسی توهین کرده باشم اما اگه هر نظری رو با چه چه و به به میخواستید جواب بدم که چه عرض کنم/.در مورد علیا هم خداییش از اطلاعات خوبی برخوردار هست و البته در مورد قاهر حرف من این بوده و هستکه یک جنگنده نسل 5خروس قندی نیستکه دوساله تحویل بدن و این درتمام دنیا صدق میکنه.اما کسانیکه در مورد مثلا پراید مقاله بود و اونا مینوشتن پس قاهر چی شد مثل همین مسعود قصد شون چی بوده و هست.اگه در این سایت توهین شده چرا تایید شده؟اولا فحش رو اینجوری مینویسن و دوما مگه فحش هم تایید میشه؟من همیشه با اسم خودم میام و مثل شما نیستم اما عجیب اینجاست که در جاییکه هیچ کس کسی رو نمیشناسه چرا چند نفر که یکیش همین مسعود هست با اسم من میان و کامنت میزارن؟مگه در این فضا کسی به کسی هست؟شما هم جناب محمدرضا کارهای خودت رو به دیگران نسبت نده .کمی سوادت رو بیشتر کن تا از نظر دیگران ناراحت نشی.مثلا من بگم ناشناس یا اسم بنویسم از ارا صندوق انتخاباتم کم میشه؟این بچه بازیها مال شما بچه های این دوره هست .
  • محمدرضا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    من گفتم قراره به احتمال زیاد توافق بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس