کد خبر 527632
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به حضو وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: سردار دهقان از پرتاب ماهواره سیمرغ در دهه فجر خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد آصفری اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود میزبان سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و مباحث بودجه ای این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی بودجه سال 94 وزارت دفاع و بودجه سال 95 از محورهای اصلی نشست کمیسیون امنیت ملی بود و بنابر تاکید نمایندگان مبنی بر توجه به حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح قرار بر این شد تا بابت بازنشستگان قبل از سال 85 مبلغ یکهزارمیلیارد برای افزایش حقوق آنان در نظر گرفته شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی به نقل از وزیردفاع گفت: دهقان تاکید کرد که ماهواره سیمرغ در دهه فجر انقلاب اسلامی به فضا پرتاب خواهد شد که توانایی قرار گرفتن 500 کیلومتری در مدار زمین را دارد.

آصفری افزود: برد ماهواره سیمرغ نسبت به ماهواره های گذشته ایران دو برابر است و گام بزرگی در توانایی دفاعی کشورمان محسوب می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علیا ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ایول. ان شا الله بار دیگرصنعت فضایی موجب سربلندی اسران و ایرانی و مسلمان های حقیقت جوی جهان بشه. روح شهید طهرانی مقدم شاد و باقی افرادی که در این راه زحمت میکشند و نامی از اونها نمیشنویم دمشون گرم.
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    امیدوارم که همینطور باشه منتظر پرتاب ماهواره های جدید هستیم
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ماهواره بر
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خدا کنه اشتباه نشنیده باشه. بی صبرانه منتظریم
  • دکتر ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    این پرتاب آزمایشی اول هست قرار نبود رسانه ای بشه احتمال شکست بالاست..واقعا وضع دولت این قدر خرابه که این رو رسانه ای می کنن!!!!!!!؟
  • افشین تهران ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    این ماهواره سیمرغ هست یا ماهواره بر سیمرغ؟کسی میدونه؟
  • سعید ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    فکر کنم منظورش موشک ماهواره بره سیمرغ باشه که توانایی قرار دادن ماهواره تو ارتفاع ۵۰۰ کیلومتریا داره.
  • رضا ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خبر خوبی هست
  • رسول ایران ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    من خیلی وقته که( روز شماری میکنم ) منتظر پرتاب ماهواره بر سیمرغ هستم ، اینطور بگم که دیدن لحظه ی پرتابش ، یکی از رویا های منه اما منطقی نیست که با این عجله و این سرعت بخوان خاطره ی تلخی تو بحث فضایی برامون درست کنن و چون پرتاب زنده نشون داده میشه ،ریسک زیادی تو بحث رسانه ایش داره ( مخصوصا بعد از قضایای هسته ای و رفع تحریم ها که الان به نسبت تو افکار عمومی دنیا مورد توجه تر شدیم ) ، همین قضایا باعث میشه احتمال استفاده از ماهواره بر سیمرغ کمرنگ بشه ( دوستان ناراحت نشید ، دارم میگم من خودم از همتون مشتاقترم که سیمرغ پرتاب بشه ) منطقی ترین و محتمل ترین قضیه تو این پرتاب ، استفاده از ماهواره بر های بومی خودمون که چند بار با موفقیت پرتاب شدن ( و کمترین ریسک رو دارن مثل کاوش ،پیشگام ،سفیر و.... که شخصا احتمال میدم از ماهواره بر سفیر استفاده بشه ) و احتمال اینکه خود ماهواره اسمش سیمرغ باشه بیشتره.. ممنون که وقت گذاشتین و این کامنت رو خوندین...
  • افشین تهران ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    شکست هم جزیی از کار هست.امریکا با اینهمه ادعا مگه چند بار ماهواره برش منفجر نشده؟فقط فرقش اینه که وقتی برای کشوری مثل ما اتفاق میفته توبوق میکنن.حتی اگه اتفاقی خدایی نکرده بیفته باز هم کمترین بهره اون تجربه ای هستکه نصیب بچه های این عرصه شده.
  • محمد ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    سیمرغ اسم ماهواره بره نه خود ماهواره. من به شخصه سه چهار ساله در جریان ساخت سیمرغ هستم.قشنگ یادمه وقتی دبیرستان بودم پروژه مطالعه و ساخت سیمرغ خیلی وقت بود شروع شده بود حالا که من دیگه فارغ التحصیل شدم.کلا موشک هوا کردن انقدر ابدوغ خیاری نیست که یکی واسه خود شیرینی بدون تست لازم این کارو انجام بده
  • علی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خدارو شکر.حداقل یه چیزی هم تو این حوزه ها ازین دولت دیدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس