کد خبر 533376
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

وزیر خارجه سعودی از استقبال واشنگتن از پیشنهاد ریاض برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رأی الیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که واشنگتن از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه با هدف حمایت از عملیات زمینی ائتلاف بین المللی در این کشور استقبال کرده است.

وی در پایان دیدارش با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که هرگونه عملیاتی باید به رهبری آمریکا باشد و عربستان هم نقش اساسی در آن ایفا کند.

الجبیر در جمع خبرنگاران گفت که نظر دولت آمریکا درباره اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه بسیار مثبت است. اگر ائتلاف بین امللی تصمیم به عملیات زمینی در سوریه بگیرد، عربستان بخشی از آن است وکاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا این امر را تایید کرده اند.

وزیر خارجه عربستان گفت که تفکر عملیات زمینی در سوریه از واشنگتن شکل گرفته و اعضای ائتلاف بین المللی که متشکل از 65 کشور است، انتظار دارند آمریکا رهبری این تفکر را بر عهده گیرد.

عربستان سعودی چند روز پیش اعلام کرده بود که اگر ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا عملیات زمینی علیه داعش را آغاز کند، آماده است تا 150 هزار تن از نیروهای نظامی خود را به سوریه ارسال کند.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی نیز اعلام کرد که کشورش آماده است تا در چارچوب ائتلاف بین‌الملی ضد داعش، نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام کند.

اما ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در واکنش به سخنان عربستان به این رژیم هشدار داد که سربازان بیگانه‌ای که تجاوزکارانه وارد خاک سوریه شوند، با تابوت به کشورشان باز خواهند گشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یعنی عربستان غلام امریکاست هر چی بگه چشم هر کاری باید تحت نظارت اون باشه بدون اجازه اونا آب هم نمیخوره اسلام اومد بگه عزت داشته باشید عزیز باشید خاک بر سر بیشرفتون کنن که خدا رو گذاشتین و دنبال ... شیطان راه افتادین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس