اگر در نشریه ای دیگر، همین الفاظ، برای شخصِ رییس جمهور یا وزیر ارشاد، یا حتی معاونت مطبوعاتی ایشان مورد استفاده قرار می گرفت، باز هم مقامات مسئول در وزارت ارشاد، با تساهل و تسامح بزرگوارانه از کنار آن می گذشتند؟

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به دنبال اکران فیلم «ایستاده در غبار» با موضوع زندگی و مبارزات «حاج احمد متوسلیان» بنیان گذار و فرمانده ی لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه)، یکی از نشریات سینمایی، طی یادداشتی، آن سردار جاوید نشان را مورد جسارت قرار داد. آن چه خواهید خواند، نوشته ای است از «دکتر محمدصادق کوشکی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، که در اعتراض به این موضوع شرم آور، در اختیار گروه جهاد و مقاومت مشرق قرار گرفته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روزنامه سینما، مورخ پنجشنبه 15 بهمن 94، در مطلبی به عنوان «چه سرسبز بود دره من»، به قلم [...] به اصطلاح نقدی در خصوص فیلم «ایستاده در غبار» منتشر کرده است. در مطلب مذکور، «حاج احمد متوسلیان» با واژگان توهین آمیز «سبعیت، تندمزاجی و دارای روحیه وحشی و خشن» توصیف شده است.

به عبارت دقیق تر، صفات مذکور، توسط نویسنده، به شخص «حاج احمد متوسلیان» نسبت داده شده است. مطالعه این متن بی ادبانه و جسارت آمیز، سوالی را به ذهن متبادر می سازد که آیا نگارنده اساسا معنای صحیح عبارتی چون «سبعیت» را می داند اما نکته ای مهم تر قابل ذکر است که بیشتر دارای ابعاد حقوقی است. صرف نظر از جایگاه والای شخصی به نام «حاج احمد متوسلیان» به عنوان یک افسر ارشد نظام جمهوری اسلامی که عملکرد درخشانی در حوزه خود داشته و از فاتحان اصلی «خرمشهر» به شمار می رود، حفظ احترام ایشان به عنوان یک شهید یا حداقل، یک «قهرمان ملی» امری ضروری و بدیهی است.

ممکن است مسئولین این نشریه، برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت چنین خطای شرم آوری، عجله و شتابزدگی برای انتشار مطالب و یا ناآشنا بودن نویسنده به موضوع و یا حتی سهوالقلم را بهانه ای برای اطلاق این الفاظ ناشایست نسبت به سرداری چون «حاج احمد متوسلیان» را بهانه قرار دهند اما سوال این است که اگر در نشریه ای دیگر، همین الفاظ، برای شخصِ رییس جمهور محترم یا وزیر ارشاد، یا حتی معاونت مطبوعاتی ایشان مورد استفاده قرار می گرفت،  باز هم مقامات مسئول در وزارت ارشاد، با تساهل و تسامح بزرگوارانه از کنار آن می گذشتند؟ اگر سایر نشریات، در وصف هر کدام از اعضای دولت، آنان را دارای «روحیه ای وحشی» و «سبعیت» معرفی کند، آیا عذری از آنان مورد قبول واقع می شود یا با توقیف و برخورد آهنین مواجه خواهند شد؟؟

مراجعه به سوابق دولت طی دو سال گذشته نشان می دهد که سطحی خفیف تر از خبط روزنامه سینما، نسبت به اعضای دولت، مورد اغماض و بخشش قرار نگرفته است اما در موردی که سردار حسین همدانی، در روزنامه ای، مورد اهانتی شنیع و دشمن پسند قرار گرفت، برخوردی دیگر در پیش گرفتند. البته به نظر نگارنده، غیرت دولت نسبت به اعضای خود و رصد دقیق مطبوعات برای ممانعت از توهین و بی احترامی به دولت‌مندان، بدیهی و قابل احترام است اما انتظار می رود که درباره اهانت به ساحت شهیدان و قهرمانان ملی این مرز و بوم نیز همان میزان غیور و محتسب باشد.

آیا باید به هر نشریه ای مجال داد که با بهانه های سخیف، مقدسات و نوامیس ملی و مذهبی کشور را مورد بی حرمتی و اهانت قرار دهند؟؟ نگارنده چند روزی منتظر ماند تا مگر صدای اعتراضی حتی در سطح یک تذکر خشک و خالی از سوی وزارت ارشاد نسبت در برابر جسارت به «حاج احمد متوسلیان» شنیده شود اما دریغ. و به دنبال ناامیدی از واکنش قانونی، بنابر تکلیف انسانی و ملی خود، اقدام به اعتراض رسانه ای نموده و انتظار داریم که «هیئت نظارت بر مطبوعات» به وظیفه خود عمل کرده و عاملان جسارت به مقدسات را مورد اعمال قانون قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • بهمن ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هر شهید پرچمی برای عزت، استقلال و شرف این ملت است
  • استاد واقعی دانشگاه ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 1
    راست گفته اولین چیزی که توی فیلم به چشم میخورد همین بود،، وقتی فیلم ساز احترام این شهید رو نگه نداشته و ازش چهره خشنی نشون داده اون نشریه باید چی مینوشت؟؟
  • امیر ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر دولت و یا نهادهای دولتی و غیر دولتی ذیربط حرکت و برخوردی نکنند مردم حتما برخورد و اقدام می کنند... هر قلم بدستی حق نداره به بزرگان اسطوره ای این مرز و بروم توهین و جسارت کنه که اگه چنین اتفاقی بیفته باید تاوان اشتباهش رو بده...
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به قول شیرفرهاد این بزدلان هیچی نوفهمن
  • اصلاحات ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عزیزم اینا چه می شناسند احمد متوسلیان که بود امام موسی صدر به دستور کی ربوده شد یا انیس نقاش برای ما چکار کرد اینا همونها هستند که می گن نه غزه نه لبنان برو ببین اونا درباره رون(ران) آراد با چه عشقی صحبت می کنند .
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    میبخشین استاد واقعی دانشگاه علمی کاربردی تشریف دارین یا غیرانتفاعی ؟
  • سهیل ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یعنی در اون دانشگاهی که شما در اون درس می دید رو باید گل گرفت. حاضرم شرط ببندم اصلا فیلم رو ندیدی، چون به مزاجت سازگار نیست. حتما انتظار داشتی محمد رضا گلزار بره خرمشهر رو آزاد کنه؟
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دهان وقلمش پرازخاک باد آنکه به شهداء توهین کند.
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    روز به روز چهره افراطی نفاق نمایان تر می شود
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متن قوی و مناسبی بود. احسنت. بر منافقین لعنت که از کفار بدترند.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    سایت مشرق ! باز این بازی های قدیمی را شروع کردی ؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام شهادت ایشون هنوز معلوم نیست. اگر هم قراره درباره ایشون مطلبی نوشته بشه باید شخصیت ایشون در طول زندگی مد نظر قراربگیره ضمنا اگر میخوایم در مورد مقطعی از زندگی ایشون نظر بدیم باید تمام شرایط اون مقطع درنظر گرفته بشه فکر میکنم اگر نویسنده مطلب توی فلان نشریه مینوشت که فیلم تصویر درستی از حاج احمد ارائه نمیده به انصاف نزدیک تر بود.اگرچه در این صورت هم جای بحث هست.شمارو به قضاوت درست دعوت میکنم اقایا خانم استاد واقعی دانشگاه!!!
  • ایرانی واقعی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ببخشید استاد دانشگاه بورکینافاسو هستین یا جیبوتی نه واقعاً قرصاتو خوردی
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    وقتی یا لثارات را بخاطر معاون رئیس جمهور به دلایل واهی تعطیل می کنند انوقت باید این نشریه هم به دلیل این اهانت زشت سه قفله شود!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خون شهدا گریبان این فاسدان رو خواهد گرفت والله قسم که دندان هایمان رو بهم می فشاریم تا روزی انتقامی سخت از این وطن فروشان و داعشی های وطنی بگیریم که بسیار پست تر و بی شرم تر از اسراییل هستند
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    باید در آن نشریه را گل گرفت! همین
  • بابک ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    1 0
    با سلام اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و لعن اعدائهم اجمعین صلوات بر پیامبر را باید به صورت کامل و همراه با صلوات بر آل پیامبر ذکر کنید نه به صورت ناقص
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شهیدان زنده اند الله اکبر.
  • عليرضا ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خدايا شر هرچي منافق در هرلباسي را از سر اين ملت كوتاه بفرما،يكي پيدا بشه به اين مثلا نويسنده منافق حالي كنه اگر امثال شهيد متوسليان نبود حلا به صدام و بعثي هاي صدامي ميگفتي آق دايي!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    برای اینکه خونی از جوانان مردم ریخته نشود خود احمد در شناسائی ها شخصا حضور می یافت این کار در هیچ کجای ارتش های جهان و حتی در برخی یگان های سپاه متداول نیست . نویسنده عقده گشائی کرده والا مردم کردستان چه خودی و چه ضد انقلاب احمد متوسلیان را بعنون یک جوانمرد می شناسند .
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    باید یک بار برای همیشه تکلیف عناصر جنگ نرم دشمن که در قالب روزنامه های زرد و....فعالیت می کنند روشن شود شهید متوسلیان تا ابد جاودانه خواهد ماند و یاد و نامش از خاطره ها محو نخواهد شد این عناصر حقیر عقده های کثیف و فرو خورده خود را نمایان می سازند باید این لانه های تباهی و فساد را بر سر آن ها خراب کرد و به جای قلم .....دست بگیرند
  • نویسنده ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    اگر امروز نوامیس این نویسنده دست تکفیریها افتاده بود...بهترلمس میکرد..
  • مجيد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    شان شهيد متوسليان خيلي خيلي بالاتر از اين صحبت هاست بقول معروف:سنگ بد گوهر اگر كاسه ي زرين شكند قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود باميد شفاعت اين عزيز يا علي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس