کد خبر 533162
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

گوگل قصد دارد با کنار گذاشتن کاربورد، هدست واقعیت مجازی جدیدی بسازد و بتواند در این زمینه با مایکروسافت، فیس بوک، اچ تی سی و ... رقابت کند.

 به گزارش مشرق، قرار است این هدست اواخر سال 2016 در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. این هدت جایگزین Cardboard VR می شود که مشاهده ساده تصاویر را به صورت سه بعدی برای کاربران ممکن می کرد و دارای یک پوشش مقوایی ساده بود.
 
قرار است هدست جدید گوگل دارای حسگرهای جدید و تقویت شده و لنزهایی باشد که در پوشش مقوایی جای گرفته و تجربه کاربری بهتری را برای افراد به ارمغان می آورند.
 
مشخص نیست آیا این هدست ساده توانایی رقابت با محصولات شرکت های رقیب را دارد یا خیر. Oculus Rift  یکی از این محصولات است که توسط فیس بوک طراحی شده و مایکروسافت و اچ تی سی هم تولیدات خود در این زمینه را ظرف ماه های آینده روانه بازار می کنند.
 
هولولنز مایکروسافت هم با توان نمایش واقعیت افزوده بر روی تصاویر سه بعدی جهان های مجازی متعددی را برای کاربران به ارمغان می آورد. اپل هم مثل همیشه به طور مخفیانه در حال فعالیت در این زمینه است.
 
ارزان ترین محصولی که در این بخش روانه بازار شده Gear VR  سامسونگ است که 99 دلار قیمت گذاری شده است. اما تولیداتی که امکانات متنوع تری دارند گران تر هستند و مانند Oculus Rift تا 599 دلار قیمت گذاری شده اند. گوگل به طور کلی تلاش برای ساخت هدست واقعیت مجازی را تایید کرده اما جزییاتی در این زمینه ارائه نکرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس