کد خبر 533015
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بودجه کلی جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمالا طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت ولی بودجه فناوری اطلاعات با کاهش روبرو خواهد شد.

 به گزارش مشرق به نقل از دیفنس وان، در حالی که بودجه جامعه اطلاعاتی آمریکا در سال 2010 میلادی به اوج خود یعنی 80.1 میلیارد دلار رسیده بود، 17 نهاد اطلاعاتی آمریکا با کاهش بودجه به 66 میلیارد دلار در سال مالی 2015 میلادی روبرو شده اند.

نتیجه گزارش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی "دل تک" انجام شده نشان می دهد که بودجه کلی جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمالا طی ماه های آینده افزایش می یابد ولی بودجه فناوری اطلاعات با کاهش همراه خواهد بود.

این گزارش افزود: کاهش بودجه فناوری اطلاعات موجب خواهد شد تا جامعه اطلاعاتی آمریکا با تهدیدات روزافزونی در بخش فضای سایبری به خصوص از جانب روسیه و چین روبرو شود.

به خاطر آنکه جامعه اطلاعاتی آمریکا بودجه خود را به صورت علنی اعلام نکرده است، بخش زیادی از اطلاعات و داده های ذکر شده در گزارش "دل تک" بر اساس برآورد و تخمین است.

"دل تک" با استفاده از اطلاعات سایر منابع برآورد کرده است که بودجه کل فناوری اطلاعات جامعه اطلاعاتی آمریکا 9.8 میلیارد دلار در سال مالی 2015 میلادی بوده است. این گزارش نشان می دهد که بودجه فناوری اطلاعات تا سال 2020 میلادی روندی نزولی خواهد داشت و این بودجه تا سال 2020 میلادی با 0.4 درصد کاهش نسبت به سطح کنونی به کمتر از 9.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد بخش های مختلف جامعه اطلاعاتی آمریکا شامل سیا و آژانس امنیت ملی خود را برای کاهش بودجه فناوری اطلاعات طی ماه های آینده آماده خواهند کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس