کد خبر 626591
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

منابع خبری اعلام کردند که الجزایر در نظر دارد دیواری به طول 120 کیلومتر در طول مرزهایش با لیبی احداث کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، این دیوار گامی دیگر در فهرست تدابیر امنیتی الجزایر برای بهبود ابتکارعملش در مقابله با تروریسم است.

دیوار مذکور سه متر ارتفاع خواهد داشت و بر روی آن سیم خاردار نصب می شود. امید آن می رود که دیوار مرزی بین الجزایر و لیبی حرکت تروریست های داعش و قاچاق اسلحه را از لیبی محدود کند.

به رغم طرح های مشابه، هنوز دولت الجزایر هیچ اقدامی برای ساخت این دیوار انجام نداده است. گرچه گزارش های منتشر شده درباره حمله حدود 700 تروریست و مجرم مسلح و نیز حمله ها و آدم ربایی های صورت گرفته در جنوب، احتمال ساخته شدن این دیوار را افزایش می دهد.

تصور می شود این دیوار موضع الجزایر به عنوان یک میانجی محلی را تغییر دهد. بر اساس نظر جف پورتر رئیس 'موسسه مشاوره خطر شمال آفریقا'، الجزایر می کوشد با حفاظت از خود، از مداخله در خاک کشورهای مستقل برای تعقیب تهدیدهای خارجی جلوگیری کند.

تونس نیز اعلام کرده است که قصد دارد حصار امنیتی 100 مایلی در راستای مرزهای شرقی کشورش با لیبی احداث کند. این تصمیم پس از حمله داعش به ساحل توریستی سوسه و حمله به موزه باردو در پایتخت اتخاذ شد. گزارش شد که عاملان این حمله ها در اردوگاه های داعش در لیبی آموزش دیده بودند.

هرج و مرجی که پس از مداخله ناتو در لیبی و سقوط حکومت معمر قذافی بر لیبی مستولی شد، زمینه را برای نفوذ و رشد گروه تروریستی داعش فراهم کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس