کد خبر 524887
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

منابع سوری از عقب نشینی گروه‌های تروریستی از محور جبل زاهیه به همراه کشته‌های خود و آزادی کامل حومه لاذقیه طی دو هفته آتی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، یک منبع میدانی مرتبط با عملیات ارتش سوریه تصریح کرد درگیری‌ها در محور جبل(کوه) زاهیه در حومه شمالی لاذقیه پس از عقب نشینی صدها تروریست به همراه کشته‌ها و مجروحان خود متوقف شده است. تروریست‌ها در جریان پاتک خود برای بازپس‌گیری مناطقی که طی روز گذشته در منطقه عطیره و تپه‌های اطراف از دست دادند، هیچ دستاوردی نداشتند.

این منبع افزود استحکامات و کمک‌های سنگینی روز گذشته برای گروه‌های تروریستی در تمام محورهای نبرد در حومه لاذقیه با هدف انجام حملات گسترده ارسال شده است تا مناطق و مواضعی را که در جریان پیشروی نیروهای ارتش و نیروهای دفاع ملی از دست دادند،‌باز پس بگیرند و بتوانند تمام تپه‌ها و کوه‌های اطراف را به سیطره خود درآورند. گروه‌های تروریستی از نبرد جدیدی برای بازپس‌گیری این نقاط خبر دادند که قبل از این حمله با توپخانه خود از داخل خاک ترکیه مواضع ارتش سوریه را گلوله‌باران کردند. تروریست‌های تکفیری از داخل روستای کنیسه همجوار مرزهای ترکیه که تحت سیطره آنها قرار دارد، مواضع ارتش در برج بیت ابلق و تپه الزیتونه در جبل الترکمان در حومه شمالی لاذقیه را گلوله باران کردند.

با این حال نیروهای ارتش سوریه، حمله گسترده تروریست‌ها را دفع کرده و شکست زودهنگامی را بر آنها  تحمیل کردند با وجودی که شرایط آب و هوایی نامساعد بود و این مناطق شاهد بارش شدید باران و مه‌گرفتگی بودی. تروریست‌ها هیچ نتیجه‌ای از حملات گسترده خود نگرفته‌اند و نتوانستند تغییری در نقشه معادلات میدانی ایجاد کنند و حتی یک متر هم پیشروی نداشتند و یکی از نتایج این شکست،‌ ورود نیروهای ارتش به روستای السکریه و تثبیت مواضع و اعتراف گروه‌های تروریستی به کشته شدن ده‌ها تروریست بود.

منبع سوری تاکید کرد کوه‌های لاذقیه به مثابه گورستان تروریست‌های تکفیری متجاوز مورد حمایت ترکیه خواهد بود و حومه لاذقیه طی دو هفته آینده به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

هلاکت شماری از تروریست‌ها در قلمون

خبرنگار در ادامه گزارش خود به تحولات میدانی حومه دمشق اشاره کرد و گفت نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در گذرگاه‌های الزمرانی و القصیره در داخل کوه‌های قلمون در حومه شمالی غربی دمشق را موشک‌باران و گلوله‌باران کردند. ارتش سوریه همچنین توانست ابتکار عمل را در شرق دیرالزور در دست گرفته و پس از بیرون راندن تروریست‌های داعشی از روستای البغیلیه، آن را به طور کامل پاکسازی کند.

منبع سوری تصریح کرد حملات ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی در قلمون به کشته شدن شماری از تروریست‌ها از جمله غزوان عوده، خالد البخعه و حسان سماحه منجر شد که همگی از سرکردگان گروه‌های تروریستی فعال در این منطقه بودند.

همزمان با این تحولات، نیروهای ارتش سوریه توانستند یکی از سرکردگان گروه  تروریستی موسوم به "لواء صقر قریش ملقب به ابوشکیب به همراه شماری از همدستانش پس از درگیری‌ها در شهرک طلف در حومه جنوبی شهر حماه در شمال سوریه به هلاکت برسانند. نیروهای ارتش در عملیات امنیتی منحصر به فردی که در حومه جنوبی حماه انجام دادند، سرکرده گروه تروریستی موسوم به "کتیبه المرابطین" ملقب به عبدالرحمن المصطفی را از پای درآوردند.

در شرق سوریه گروه تروریستی داعش تلاش کرد یک خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی ایست نظامی السلامه در اطراف روستای البغیلیه در اطراف شهر دیرالزور منفجر کند، اما نیروهای مستقر در این ایست، توانستند این خودرو را پیش از نزدیک شدن به این مکان منفجر کنند که در نتیجه آن، تروریست انتحاری که سرنشین این خودرو بود به هلاکت رسید.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه با یک موشک هدایت شونده، مواضع تروریست‌ها در اطراف روستای البغیلیه را هدف قرار دادند که به کشته شدن هفت تروریست وابسته به گروهک تکفیری داعش منجر شد.

به گفته منبع سوری، ارتش سوریه توانست کنترل اوضاع شهرک البغیلیه را که تروریست‌های تکفیری داعش چند روز پیش به آن حمله کرده بودند، به دست بگیرد.داعشی‌ها در جریان حمله خود، در یک جنایت هولناک و وحشیانه،‌280 غیرنظامی را قتل عام کردند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

منبع سوری افزود پس از آنکه نیروهای ارتش تپه مساکن الرواد را به کنترل خود درآورد، امنیت به طور کامل در اطراف پادگان تیپ 137 در داخل البغیلیه و مشطه برای جلوگیری از حضور تروریست‌ها یا نزدیک شدن آنها برقرار شده است، این در حالی است که نیروهای ارتش با تروریست‌های داعشی در نزدیکی انبارهای عیاش درگیر شدند و توانستند شماری از آنها را به هلاکت برسانند.

خبر دیگر اینکه گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر ادلب در شمال سوریه از ورود هیئتی از کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل به شهرک‌های کفریا و  الفوعه که در محاصره آنها قرار دارد به این بهانه که جاده مواصلاتی به این دو شهرک امن نیست،‌جلوگیری کردند. تروریست‌های تکفیری ادعا کرده اند به زمان بیشتری برای اتمام تدابیر امنیتی در مناطق تحت کنترل خود نیاز دارند، مطلبی که در بیانیه دفتر سازمان ملل در دمشق به آن اشاره شده است.

قرار بود هیئتی از سوی سازمان ملل متحد برای ارزیابی اوضاع معیشتی مردم تحت محاصره شهرک‌های کفریا و الفوعه در حومه ادلب به این مناطق سفر کند و شماری از مجروحان را هم از این مناطق خارج کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس