کد خبر 531266
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

منابع یمنی از فرود آمدن دو فروند هواپیمای جاسوسی اسرائیل در یکی از فرودگاه‌های جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری یمن الیوم در گزارشی نوشت: دو فروند هواپیمای جاسوسی اسرائیل در فرودگاه ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب عربستان فرود آمدند.

چند روز پیش نیز "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عربستان  و دیگر کشورهای عربی منطقه به دلیل تهدیدات داعش و ایران به اسرائیل به عنوان یک متحد و نه تهدید می‌نگرند.

پیشتر یک منبع بلندپایه سیاسی اعلام کرد که مسوولان بلندپایه عربستان و رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش به منظور تدوین بندهای جدید طرح صلح اعراب و اسرائیل با یکدیگر در تماس بوده‌اند.

طرح جدید شامل حفظ برخی بندهای قبل و حذف برخی دیگر از آن است و پس از موافقت رژیم صهیونیستی و تأمین خواسته‌های آن، وظیفه تحمیل آن به فلسطینی‌ها نیز بر عهده عربستان است.

این منبع دیپلماتیک تأکید کرد که برخی مسئولان آمریکایی و تعدادی از اعضای جمهوری خواه کنگره این کشور کاملا در جریان  تماس‌های  ریاض و تل‌آویو بوده  و معتقدند شرایط منطقه  برای اجرای این طرح که باعث عادی سازی بیش از پیش روابط  بین عربستان و سایر کشورهای عربی و اسرائیل می شود، فراهم است.

در همین ارتباط دیدارهایی در ریاض، لندن و تل آویو انجام شده و عربستان موفقیت این راه حل را که موقتی خواهد بود تنها گزینه علنی کردن روابط دوستانه و گرم  خود با اسرائیل می‌داند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس