کد خبر 531182
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

«رجب طیب اردوغان» در چارچوب سفر به کشورهای آمریکای لاتین با «اویانتا اومالا» همتای پرویی خود دیدار و خواستار گسترش روابط تجاری دو کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از «آندینا»، «رجب طیب اردوغان» در چارچوب سفرهای خود به کشورهای آمریکای لاتین، روز گذشته وارد پرو شد و از سوی «اویانتا اومالا» همتای پرویی خود مورد استقبال قرار گرفت.

«اردوغان» در دیدار با «اومالا» به تبیین توانایی‌هایی که پس از برقراری روابط دوجانبه بین ترکیه و پرو در هر دو کشور به وجود آمد، پرداخت. وی در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های ترکیه و پرو در زمینه‌های مختلفی از جمله مسائل دفاعی، نظامی، تجاری، آموزشی، گردشگری و فرهنگی شد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: میزان همکاری‌های ترکیه و پرو در سال 2015 تا 260 میلیون دلار رسیده اما ما می‌خواهیم این رقم در سال 2016 به 1 میلیارد دلار برسد؛ این هدف یک توافق مشترک است و من از این موضوع بسیار خشنود و راضی هستم.

وی ضمن اشاره به پیشرفت‌های پرو در حوزه انرژی، ابراز امیدواری کرد که ترکیه در آینده در این زمینه نیز با این کشور آمریکای لاتینی همکاری داشته باشد.

«اردوغان» در این رابطه افزود: ما با ویژگی‌های منحصر به فردی که پرو در بخش انرژی و منابع طبیعی دارد، آشنا هستیم و بررسی‌های لازم درباره همکاری‌های مشترکی که در این راستا می‌توانیم با یکدیگر انجام دهیم را به عمل آورده‌ایم.

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد: ما باید بخش خصوصی ترکیه و پرو را به سرمایه‌گذاری خارجی در هر دو کشور ترغیب کنیم و بدانیم که این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از زخمی شدن یکی از شهروندان پرو در جریان حمله تروریستی به شهر ترکیه ای «استانبول» در 12 ژانویه (22 دی) ابراز تأسف کرد.

«اردوغان افزود: در حال حاضر وضعیت جسمی این شهروند پرویی به خاطر مراقبت‌های درمانی رو به بهبود است.

ترکیه و پرو با گشایش سفارت‌های خود در کشور مقابل در سال 2010 روابط دوجانبه خود را با یکدیگر آغاز کردند؛ دو کشور همچنین در سال 2013 تمایل خود برای انجام مذاکرات درباره پیمان تجارت آزاد ابراز کردند و در سال 2014 جلسات خود در این راستا را آغاز نمودند.

سفرهای رئیس‌جمهور ترکیه به کشورهای آمریکای لاتین از 31 ژوئن (11 بهمن) با سفر به شیلی آغاز شد؛ وی پس از اقامت 3 روزه در این کشور روز گذشته وارد پرو شد و سپس این کشور را به مقصد اکوادور ترک خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    هیییی ترکیه دیگر دوستی ندارد . ترکیه دیگر دوستی بلد نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس