کد خبر 542723
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹

یکی از مسئولان دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن با اشاره به هجوم بی سابقه گردشگران برای دیدار از ایران در ماه های اخیر گفت که این دفترتا کنون هزار ها روادید برای ورود به ایران صادر کرده است.

به گزارش مشرق، منوچهر جعفرزاده خبر مربوط به خودداری مسئولان از صدور روادید برای گردشگران خارجی را بی‌اساس و شایعه خواند.

وی افزود: هر روزه صد ها نفر از این گردشگران در صف های طولانی به این دفتر مراجعه می‌کنند و تنها دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن تا کنون بیش از 9 هزار روادید برای گردشگران مایل به دیدار از ایران صادر کرده است.

جعفر زاده همچنین اشاره کرد که ایران به جز تابعین 9 کشور جهان هیچ گونه پیش شرطی برای صدور روادید به اتباع خارجی تعیین نکرده و هم اکنون شهروندان 190 کشور جهان می توانند به سهولت و بدون اخذ روادید از 7 مرز هوایی وارد ایران شده و در فرودگاه ها بمدت 30 تا 45 روز مجوز ورود و ماندن درایران را دریافت کنند.

انی لوکاس معاون سرپرست آژانس گردشگری «میر کورپوریشن» نیز درگفت وگوی جداگانه‌ای با ایرنا شایعات مذکور را رد کرد و با اشاره به این که حجم مراجعین به این آژانس برای ورود به ایران درماه‌های گذشته بیش از 200 درصد افزایش یافته است، گفت که این رقم همچنان روبه افزایش است و مدیران آژانس ناگزیرند تا برای پاسخگویی به درخواست های روبه افزایش گردشگران تدابیر تازه ای بیاندیشند.

لوکاس بر این نکته تاکید کرد که این آژانس در ماه های گذشته با هیچ گونه دشواری و یا منعی در رابطه با اجازه ورود گردشگران به ایران مواجه نبوده و تنها دشواری مسئولان پاسخگویی به حجم بالای درخواست‌ها و رزرو کردن هتل در ایران است که بدلیل هجوم گسترده خارجی‌ها برای ورود به ایران همواره پر هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • mamal ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    اگر وضعیت سرویس بهداشتی های بین راه ها و همچنین داخل شهر ها رو میدونستند حتما در نظرشون تجدید نظر میکردند که بخوان بیان ایران هههههه....
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    واقعا چه افتخاری! یک عمر مارو تحریم کردن تحت فشار گذاشتن غیر انسانی ترین رفتارهارو با مردم ما داشتم حالا با افتخار فرش قرمز هم براشون پهن میکنن مطمئنا همشون هم جهانگرد هستن یاد قضیه اندلس افتادم که اروپائیان بعد از اینکه دیدند توان شکست مبارزان مسلمان رو در اندلس ندارم با آنها قراردادهای متقابل برای تجارت بستند و همراه کاروانهای تجاری بصورت نامحسوس زنان فاسد وارد اندلس می شد و تازمان خرید و فروش تاجران أنها به محل تفریحات و تجمع جوانان مسلمان می رفتند و...... وقتی هم علما هشداردادند عده ایی از صاحب منصبان که منافع بسیاری در تجارت با اروپاییان نصیب آنها شده بود یا باپول علمای دنیاپرست را فریب دادندیا تهدید کردند کار به جایی کشید مسلمان صاحب فرهنگ و مبارزان باصلابت که در میدان نبرد از اروپاییان شکست نخورده بودند دچار چنان ضعف و فسادی شدند که فرنیناند دوم (آراگون)، طی سال های 14-1604 میلادی بیش از 300/000 مسلمان را از این منطقه اخراج کردند. این آخرین بقایای مسلمانان اندلس بود. مسلمان ها مجبور به اخراج سرزمینی شدند که مدت 9 قرن در آن زندگی می کردند... فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ آیه۲ سوره حشر
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    بازم خدا احمدی نژاد رو خیرش بده که توی توسعه حمل و نقل بین شهری یک انقلاب بزرگی کرد. الان وضعیت خیلی بهتر از حدود 7-8 سال پیشه.
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    عجب شخص تند و تیز و فهمیده ای هستی که فکر کردی اینها برای مسافرت و گردش و زیارت به اینجا میایند
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    از اسمت هم معلومه که خیلی زیرکی و دارای قوه بصارتی
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    ینا اکثرشون ایرانیان مقیم امریکا هستن.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    دولت که بی خیال. سپاه مراقبت کنه که اینبار امثال آن رضائیان, مجد, پارسی, نمازی و ......بلکه بسیار مجربتر برای نفوذ در اجرای چیدن الفبای همان طرح انگلیس-آمریکا برای بهم ریختن ایران وارد خواهند شد. اولویت عملیاتی طرح آنها در ابتداء فراهم کردن فضای فکری در جهت حذف ولایت فقیه است. این همان چیزی است جریان خاص در حال جاده سازی آن است و با ورود عوامل خارجی در واقع در حال تکمیل تیم هستند. برای تکمیل این طرح آنها در تمامی ابعاد وارد خواهند شد حال این فضا فرهنگی باشد یا صنعتی.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    این آمریکاییها خیلی .. .. هستن جاسوس میفرستن در قالب گردشگر
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید کشوری که در راس ایرانهراسیه مردمش دارن واسه اومدن به ایران سر و دست میشکنن. اخه ادم افراطی ، تویی که میگی جاسوس میفرستن لابد کل نه هزار نفر جاسوسن؟؟ هیچکدومشون گردشگر نیستن. تو بخوای از کشور دیگه جاسوسی کنی از خود اون کشور یکیو بخری بهتره یا اینکه یکی از کشور خودت بفرستی؟ کدوم بهتر جواب میده؟ ابریزان اگه اونهمه حمل و نقل ساخت چرا زمان خودش هیچکس جرات نداشت پاشو تو ایران بذاره؟ عزت را احساس کنید منتظرن ما بهشون ویزا بدیم. به جامعه جهانی خوش امدید.
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    الان مثلا اون چه عکسیه گذاشتی؟
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق خاطرات خودتو در مورد این بابایی که اسمشو تو گزارشت اوردی بررسی کن! برای خودت جالب خواهد بود؛ کم حافظه شدی....
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    کی میدونه چندتاشون جاسوس های سیا ،موساد ، ام آی 6 و .. . . هستند . وزارت اطلاعات امنیت مردم رو فدای بازیهای کودکانه نکند حتما باید دقت کامل توسط تمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بشود و الا خدا میدونه چه اتفاقاتی واسه کشورمون می افته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس