بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه شاید مهم ترین الگویی که مردم از هنرمندان دریافت می کنند، همان آراستگی و زیبنده لباس پوشیدن باشد، شکیل و با وقار بودن را از مهم ترین معیارهایی برشمرد که خود برای انتخاب نوع پوشش در نظر می گیرد.

به گزارش مشرق، کمند امیرسلیمانی در حاشیه اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر، در اظهار نظری در رابطه با چگونگی انتخاب نوع طرحی که هنرمندان برای پوشش خود جهت شرکت در مراسم و مناسبات رسمی انتخاب می کنند، افزود: طبیعتا زمانی که قرار باشد در مراسمی رسمی حضور پیدا کنیم، بهتر آن است که نوع پوشش و لباسی که برای آن مراسم انتخاب می شود نیز رسمی باشد. همچنین گمان می کنم اینکه در کارت دعوت، هنرمندان بر استفاده از پوشش رسمی تاکید شود، نیز حرکتی کاملا اصولی و استاندارد است.

نسیم ادبی بازیگر مطرح و شناخته شده تئاتر نیز در همین رابطه با اشاره به ایده تاکید بر الزام رعایت استفاده از لباس های رسمی از سوی هنرمندان در کارت های دعوت مناسبات رسمی، گفت: اگر این اتفاق بیفتد، جای بسی خوشحالی است؛ خیلی خوب است که همواره طراحانی حضور داشته باشند که از پیش لباس هایی را برای هنرمندان جهت حضور در چنین مراسمی تهیه کنند.

وی درباره معیارهای انتخاب خود به عنوان یک هنرمند برای انتخاب پوششی متناسب با مناسبت های رسمی عنوان کرد: معیار انتخاب من در درجه اول این است که آن لباس کاملا شکلی ایرانی داشته باشد؛ به این معنا که نمادهای ایرانی در آن هویدا باشد.

این هنرمند ادامه داد: از آنجا که هنرمندان در بیشتر موارد الگوی مردم جامعه به شمار می روند، انتخاب نوع پوششان هم در نوع سلیقه مردم تاثیرگذار خواهد بود؛ درنتیجه من به شدت به این موضوع معتقدم که باید برنامه ریزی صحیحی درباره نوع طراحی لباس بازیگران در مراسم رسمی صورت گیرد.

مهرنوش تیمور زاده طراح برند ایران زمین و طراح لباس کمند امیر سلیمانی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: تصمیم ما برای طراحی لباس این است که پوشش ایرانی-اسلامی را با سبک جدید تلفیق کنیم تا بتوانیم پوششی زیبا و ایرانی مختص زنان ایرانی طراحی کنیم که در عین پوشیدگی از زیبایی لازم هم برخوردار باشد.

تمجیدی طراح لباس نسیم ادبی نیز درباره طراحی لباس این هنرمند تئاتر توضیح داد: طراحی لباسی که امشب تن پوش خانم نسیم ادبی است، بر اساس اقتباس از لباس های ادوار تاریخی ایران است که به طور مشخص بر اساس دوران صفویه طراحی شده و تمام مراحل دوخت این لباس از گلدوزی گرفته تا مراحل دیگر با دست انجام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، این طراح مد و لباس ادامه داد: بسیار خوشحالم که این اتفاق بین هنر-صنعت مد و لباس در کشور ما به تازگی در حال شکوفا شدن است و به رسمیت شناخته می شود و امیدوارم که این پیوند با سایر هنرهای دیگر همچون تئاتر ادامه دار باشد.

در بخش اهدای جوایز که با مشارکت کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد، فریبا متخصص بهترین بازیگر زن جشنواره و پریدخت عابدین نژاد بهترین طراح لباس جشنوراه جایزه ویژه ای از سوی این کارگروه دریافت کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه الف ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اینجا انگار هالیوود شده فرش قرمز پهن می کنن ....... کیت بلانشت چند سال پیش اسکار بهترین بازیگر زن رو گرفت گفت: من تعجب می کنم اینجا همه از لباس بازگران زن حرف میزنن اما اونها مسلما کاری انجام دادن که الان اینجان خوبه ما این مساله ر وبفهمیم که ایا ارزش ادم به لباسشه فقط پس هر کی تو خیابون لباس انچنانی حتی نه ولی خوب شیک اومده ادم خوبیه هرچند بنده اعتقادم اینه که مومن باید شیک پوش و اراسته باشه ولی لباس کل شرف و حیثیت و افتخار فرد باشه غم انگیزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس