اظهارات عباس عبدی فعال اصلاح طلب علیه مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی پیرامون مساله عدم احراز صلاحیت سیدن حسن خمینی، بازتاب گسترده ای در شبکه های تلگرامی داشت.

به گزارش مشرق، با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده از رسانه‌های رسمی کشور دریافت کرد.

جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا گزارشی روزانه از اخبار رسمی و غیررسمی منتشر شده در این گروه ها تهیه و به بررسی اخبار انتخاباتی کانال ها و گروه ها بپردازد.

*دفاع از سید حسن ربطی به بدهی به امام ندارد!

بعضی از کانال های تلگرامی با انتشار واکنش عباس عبدی فعال اصلاح طلب پس از سخنان تند هاشمی به موضوع شورای نگهبان پرداختند.

 عباس عبدی در این زمینه گفت :«دفاع از سیدحسن هیج ربطی به انتساب به ریشه خانوادگی ایشان و یا بدهی به امام و خانواده امام ندارد. این استدلال نه تنها ضعیف و بی ربط ؛بلکه نادرست نیز است، و خواسته و ناخواسته در جهت موجه جلوه دادن رد صلاحیت ایشان است؛ این منطق قبیلگی و خلاف آرمانهای شناخته شده است »

وی در ادامه به سناریوی آقای هاشمی برای آقای سید حسن خمینی اشاره دارد و می گوید : « به نظر می‌رسد آقای هاشمی در موارد دیگر هم با همین منطق انتساب خانوادگی و یا بدهکار و طلبکار بودن، از افراد دفاع یا به آنها حمله می کنند. این که چه کسانی این صلاحیتها را تشخیص می دهند؛ همانهایی هستند که آقای هاشمی هنگام ریاست خود بر خبرگان آنان را متولی این کار قرار داد. به نظرم(هاشمی) عدم تایید و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجیح می‌دهند.»

*هشدار وزیر اطلاعات!

وزیر اطلاعات در سخنانی منسوب به وی در یکی از کانال های انتخاباتی گفت: «ما اطلاع داریم که چه تعداد سی‌دی غیراخلاقی انتخاباتی از سوی چه کسانی عرضه می‌شوند. »

وی ادامه داد: «ما می‌دانیم فقط برای تهمت زدن و افترا از سوی برخی افراد در یک مورد بالغ بر 5 میلیون سی‌دی‌ غیرواقعی و سرشار از تهمت و افترا تهیه شده تا در دوران انتخابات توزیع شود و این یک هشدار است و باید متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد.»

*سید حسن خمینی به شورای نگهبان می رود!

در یکی از کانال های انتخاباتی اصلاح طلب به نقل از یک منبع موثق خبری از دعوت شورای نگهبان از افراد اعتراض کننده نسبت به عدم احراز صلاحیتشان به شورا خبری منتشر شد.

در این خبر آمده : «شورای نگهبان از ده نفر از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده که اعتراض کرده بودند، برای حضور در صحن این شورا و بیان توضیحات و دفاعیات و مباحثه دعوت کرد. این ده نفر عبارتند از آقایان سید محمد غروی، سید حسن خمینی، محسن غرویان، کاظم صدیقی، مرتضی میرکتولی، سید ابوالحسن نواب، کاظم قاضی زاده، سید محمد موسوی واعظ، محمدتقی رهبر و یک نفر دیگر از خراسان رضوی.»

اما این کانال انتخاباتی نامی از منبع موثق نیاورد. در شرایطی که کانال دیگر به نقل از حجت الاسلام صدیقی و حجت الاسلام محمد تقی رهبر، خبر فراخوانشان برای آزمون مجدد را به شدت تکذیب کردند.

*اصلاح طلبان رنگی شدند!

پس از انتخابات 88 که رنگ سبز وارد انتخابات کشور شد، 92 بنفش رنگ ستاد انتخاباتی دکتر روحانی گردید تا وی با رنگ بنفش شناخته شود. از سوی دیگر اخبار منتشر شده در کانال های انتخاباتی حاکی از آن دارد، رنگ آبی رنگ ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برای فعالیت انتخاباتی شد.

گویا این رنگ نشان می دهد میان اصلاح طلبان و دولت که رنگ دیگری برای خود برگزید تفاوتی وجود دارد و این تفاوت حتی به رنگ نیز رسیده است.

البته بعضی از تحلیل ها نیز مدعی هست، این رنگ بیشتر به خاطر این است که اصلاح طلبان هزینه های دولت یازدهم را به پای خود ننویسند و با عنوانی جدید وارد شوند.

*نشر تصاویر ممنوع التصویر!

در حالی که نشر تصاویر یکی از سران فتنه ی 88 توسط دادستانی ممنوع شد، اما کانال های انتخاباتی یک جریان خاص برای آنکه بتواند فضای دو قطبی خود را حفظ کند به نشر تصاویر این فرد تمایل دارد تا با استفاده از فضای انتخاباتی، بتواند پروژه ی بازگشت وی به نظام را کلیک بزند. پیش بینی می گردد بیشتر از آنکه اصل موضوع بازگشت مهم باشد استفاده از عنوان این فرد ممنوع التصویر برای تبلیغات انتخاباتی جریانات اصلاح طلب غیر مشهور خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس