ابطحی در واکنش به انتقاد هاشمی از شورای نگهبان به بهانه حمایت از حسن خمینی نوشت: هاشمی با رفتار پوپولیستی می‌خواهد آرای حسن آقا را برای خودش جلب کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی رئیس دفتر و معاون رئیس دولت اصلاحات با اشاره به هجمه هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان که بهانه عدم احراز صلاحیت حسن خمینی انجام شده است، نوشت:  انتقاد تند آقای هاشمی رفسنجانی از شورای نگهبان را در این روزها اصلا نمی فهمم.

وی در ادامه نوشته است: می‌شد هرگونه نقدی را پس از پایان وقت رسمی اعتراضات و پاسخ شورای نگهبان انجام داد. درست در اوج رایزنی ها و گفتگوها و نیاز به همدلی برای ساخت آینده ای بهتر و علاقه بسیاری به حضور حسن آقای خمینی و دیگران در خبرگان و مجلس، این هجوم تند و بی مقدمه تنها می تواند به زیان رد صلاحیت شدگان باشد. این چیزی نیست که آقای هاشمی سیاستمدار نداند. البته این رفتار در چارچوب پوپولیستی جواب می‌دهد که آرای شخصیت های محبوبی مثل حسن آقا را به سبد رای آقای هاشمی سوق دهد.


کواکبیان: قوانین نباید به دلیل بدهکاری به امام(ره) نادیده گرفته شود


ابطحی: عملکرد رفسنجانی به ضرر حسن خمینی است/ کواکبیان: قوانین نباید به دلیل بدهکاری به امام(ره) نادیده گرفته شودمصطفی کواکبیان، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا با اشاره به این جمله که مسئولین به امام(ره) بدهکار هستند، اظهار داشت: شکی نیست که اگر امام(ره) نبود، انقلاب هم نبود و وجود امام(ره) باعث شد که از قبل از سال ۴۲ مردم به رهبری ایشان نظام ستمشاهی را تغییر دادند.

وی افزود: همه کسانی که چه در دوره امام(ره) و چه بعد از امام(ره) مسئولیت گرفتند، حتما وام‌دار امام(ره) هستند، اما ما معتقد نیستیم که مباحث قانونی و ضوابطی که در کشور باید اجرا شود، به دلیل اینکه مسئولین بدهکار امام(ره) هستند، نادیده گرفته شود بلکه همه چیز باید بر اساس مر قانون باشد و رهبری معظم انقلاب هم همواره به این مسئله تاکید کرده‌اند.

کواکبیان ادامه داد: اما اینکه هر چه داریم از امام(ره) است و مسئولین نیز بدهکار امام(ره) است، حرف صحیحی است.

وی در ادامه در پاسخ به ائتلاف اصلاح‌طلبان با برخی اصولگرایان خاطرنشان کرد: اگر مجبور شویم، در برخی از حوزه‌های انتخابیه که کاندیداهای اصلاح‌طلب حضور ندارند، از یک و یا چند اصولگرای معتدل حمایت می‌کنیم و در عین حال آنها را ملزم خواهیم کرد که میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را امضاء کنند، اما اینکه بعدا زیر این میثاق‌نامه می‌زنند یا خیر، دیگر دست ما نیست.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: امروز عملا برنامه ششم توسعه جهت بررسی به مجلس دهم منتقل شده است و همه مباحث و برنامه‌های ما در انتخابات باید بر اساس برنامه ششم توسعه تنظیم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    در این کشور تمامی مردم دارای ارزش و احترام هستند بنابراین کسی نمی تواند با ژست مردم گرایی( پوپولیستی) خود را حامی این ملت جا بزند
  • مسعود ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    امام خمینی(ره):هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد است .
  • ناشناس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هاشمی باید رد صلاحیت بشود .
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    در لسان مبارک امام خمینی مردم ولی نعمت انقلاب هستند و در لسان آقای هاشمی همه اعم از مردم و مسئولین بدهکار به بیت امام هستن ..... الان معلوم نیست مردم تغییر کردن ؟ امام از بدهی مردم خبر نداشته ؟ آقای هاشمی عوض شده ؟ یا موضوع چیز دیگه ای ؟؟؟
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    اگه از یه حرفش خوشم اومده باشه همینه
  • نیما ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    چه عجب حجت شما شده حرفهای ابطحی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس