یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شدند که 270 هزار نفر آنها کودک بودند. از این 270 هزار کودک، 10 هزار نفر از آنها ناپدید شده‌اند. هم‌اکنون این کودکان بیگناه یا تحت نظر سازمان‌های جنایی به بردگی جنسی مشغول‌اند و یا کشته شده اند.

گروه بین‌الملل مشرق- بیش از 26 هزار کودک بی‌سرپرست که در سال 2015 همراه کاروان‌های گسترده پناهجویان به سمت اروپا سرازیر شده‌ا‌ند، با گذر از مخاطرات سفر، پا در بهشت اروپا گذاشتند که دیری نپایید تبدیل به جهنم شد. طبق گزارش‌ روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی، در حدود 10 هزار کودک پناهجوی بی‌سرپرست در ماه‌های اخیر در اروپا گم شده‌اند. «یوروپل» -پلیس اروپا- اعلام کرد بیم آن می‌رود که بسیاری از این کودکان مورد آسیب جدی و یا آزارهای گوناگون، از جمله سوء استفاده جنسی به دست باندهای تبهکاری سازمان‌یافته قرار گرفته باشند.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// کودکان بی‌پناه بی‌سرپرستی که آوارگی در اروپا نابودشان کرد /// آماده جهت ملاحظه///

«برایان دونالد»
-رییس یوروپل- معتقد است که ناپدیدشدن این کودکان طی یک بازه 18 الی 24 ماهه صورت گرفته است و احتمال سوء استفاده جنسی و یا بهره‌کشی از این کودکان به عنوان برده را بالا دانست. دونالد، با اعلام اینکه فقط پنج هزار کودک در ایتالیا گم شده‌اند، امکان داد که برخی از این کودکان در نزد خویشاوندان باشند، اما پلیس به واقع از وضعیت آنها خبر ندارد.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// کودکان بی‌پناه بی‌سرپرستی که آوارگی در اروپا نابودشان کرد /// آماده جهت ملاحظه///

نشریه «آبزِروِر» اخیرا به نقل از یوروپل اعلام کرده که به سرنخ‌هایی از اقدامات سازمان‌های جنایی برای به دام انداختن کودکان پناهجو و استفاده از آنها برای مقاصد جنسی و برده‌گی دست یافته است. به گفته این نهاد، اخیرا بسیاری از زندان‌های آلمان و مجارستان میزبان افرادیست که در ارتباط با سازمان‌های جنایی، اقدام به ربودن این کودکان کرده‌اند. اغلب این کودکان در معرض تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و در دام قاچاقچیان انسان گرفتار می‌شوند. مسؤولان انگلیس هفته گذشته اعلام کرده بودند از کودکان آواره سوری استقبال خواهند کرد مشروط بر آنکه خانواده‌هایشان همراه آنها نباشند.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// سفری که


«رافائلا میلانو»
-رییس کمیته مشترک ایتالیا و اروپا در مورد نجات کودکان پناهجو- اعلام کرده که بسیاری از کودکان پناهجو بدون خانواده به اروپا مهاجرت کرده‌اند و از قضا همین کودکان از بقیه آسیب‌پذیرترند. بسیاری از آنها، از هراس اینکه توسط دولت‌ها شناسایی و دیپورت شوند، از مقابل چشم پنهان مانده‌اند.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// کودکان بی‌پناه بی‌سرپرستی که آوارگی در اروپا نابودشان کرد /// آماده جهت ملاحظه///

یونان، یکی از مهمترین دروازه‌های ورودی مهاجرین به اروپاست. «لارا پاپا» -مدیر خیریه «حرکت بزرگ» در همیاری کودکان پناهجو بدون خانواده در یونان- اظهار داشت: «کودکان بی‌خانواده بدترین سرنوشت را در بین مهاجرین خواهند داشت. فرایند پیدا کردن خانواده این کودکان ممکن است که هفت ماه بطول بیانجامد و در این هیاهو و بازار آشفته پناهجویی در اروپا، ممکن است هر کدام از اعضا و دلالان باندهای مافیایی و سازمان‌های جنایی بیاید و بگوید مثلا من عمو یا دایی فلان کودک هستم و با توجه به آشفتگی موجود، آن کودک از همه‌جا بی‌خبر را با خود ببرد. هم اکنون خیریه ما، سه‌هزار کودک را به خانواده واقعی آنها رسانده اما این اصلا کافی نیست». سوئد، در سال گذشته 35 هزار و 369 پناهجوی بی‌خانواده و بی‌سرپرست را پناه داد. اخیرا انگلیس اعلام کرد که فقط حاضر به پذیرش کودکان بی‌سرپرست پناهجو در اردوگاه‌های اطراف سوریه است و از پذیرش سه هزار نفر از کودکان بی‌سرپرست داخل اروپا را سر باز زد؛ با این توجیه که این سیاست موجب کاهش مهاجرت مخاطره‌آمیز به اروپا از سوی پناهجویان خواهد شد.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// سفری که

پناهجویان با علم بر مخاطرات مهاجرت همچون غرق‌شدن در دریا اقدام به سفر به قاره سبز می‌کنند که از این دست می‌توان به کشف جسد 37 زن و کودک سوری در سواحل ترکیه اشاره کرد. اوضاع اروپا نیز به هیچ وجه به نفع پناهجویان نیست. احزاب و گروه‌های راست، فضا را به شدت علیه پناهجویان پرتنش کرده‌اند. در انگلیس، احزاب و گروه‌های راست و ضدپناهجو، خواستار اخراج این آوارگان از کشورشان شده‌اند. در سوئد، ده‌ها نفر از حزب نئونازی که نقاب بر صورت زده‌ بودند، در استکهلم گرد هم آمده و خواستار حمله به پناهجویان شده‌اند. در آلمان که از سال گذشته یک میلیون پناهجو را دل خود جای داده و البته محبوبیت «آنگلا مرکل» هم به همین علت به شدت کاهش یافته، اخیرا شاهد حمله با نارنجک به پناهگاه آوارگان بوده‌ایم.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// سفری که


بی‌بی‌سی در گزارش جدید خود در این رابطه با اشاره به ناپدید شدن پنج هزار کودک در ایتالیا و یک هزار مورد در سوئد، اعلام کرده که برخی از کودکان در اروپا برای تامین مخارج زندگی حاضر به تن فروشی می‌شوند. این گزارش می‌افزاید که یونان به عنوان دروازه‌ اروپا برای مهاجرین، انتقال دهنده یک میلیون پناهجو به اروپا بوده و همواره بخاطر ضعف در سیستم ثبت هویت پناهجویان، مورد انتقاد شدید اتحادیه اروپا قرار داشته است.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// کودکان بی‌پناه بی‌سرپرستی که آوارگی در اروپا نابودشان کرد /// آماده جهت ملاحظه///

طبق گزارش بی‌بی‌سی، «لئونارد دویِل» -رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت- معتقد است که ناپدید شدن 10 هزار کودک پناهجو، تکان‌دهنده است اما دور از انتظار نبود. «فابیو سورگونی» -رییس بنیاد خیریه «در مسیر راه» در ایتالیا- معتقد است که مراکز بسیار کمی در رابطه با امور پناهجویان در ایتالیا وجود دارد که مسئولین آن زبان عربی بدانند و به همین دلیل پنج‌هزار کودک در این کشور ناپدید شده‌اند. چرا که هر کسی می‌تواند با اشراف بر زبان عربی به این مراکز بیاید و با ادعای خویشاوندی با کودک مورد نظر، وی را با خود ببرد. سورگونی، ادعا می‌کند که بسیاری از کودکان پناهجو نیز در خیابان‌های ایتالیا ربوده شده‌اند.

سرنوشت هزاران کودک پناهجوی گمشده در اروپا چه می‌شود؟ /// سفری که

در سال 2015، یک میلیون و 573 پناهجو از طریق آب و 34 هزار و 125 مورد دیگر از طریق زمینی وارد خاک اروپا شده‌اند. فقط در دریای مدیترانه در این سال، 244 نفر غرق شده‌اند که بسیاری از آنها کودک بوده‌اند.


هم‌اکنون «یوروپل» و تمامی بنیادها و نهادهای بشردوستانه در اروپا به شدت از ناپدید شدن کودکان پناهجو ابراز نگرانی کردند و خواستار ایجاد راه‌حلی از سوی دولت‌ها برای جلوگیری از این فاجعه و تداوم و تبعات آن شده‌اند.

{$sepehr_media_1371233_400_300}

مجموعا یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شدند که 270 هزار نفر از این تعداد یعنی معادل 27 درصد، کودک بودند. از این 270 هزار کودک، 26 هزار تن بی‌سرپرست بودند که 10 هزار نفر از آنها ناپدید شده‌اند. هم‌اکنون این کودکان بیگناه یا تحت نظر سازمان‌های جنایی به بردگی جنسی و قاچاق مشغول‌اند و یا کشته‌شده و اعضای بدن‌هایشان به کشورهای مختلف قاچاق شده‌ است.


منابع:

http://www.aljazeera.com/news/2016/01/10000-refugee-children-missing-europe-160131164555450.html

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-35453589

https://www.rt.com/news/330746-children-eu-missing-refugees/

http://www.euronews.com/2016/01/31/10000-refugee-children-are-missing-says-europol/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جدی بگیر ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    این یه فاجعه بزرگ جهانیه.....اینقدر وحشتناک و دردناک ، که حتی اسرات یا ذبح شدن به دست داعش ، اینقدر دردناک نیست...میدونید چرا؟ بخاطر تجات معظم جنسی کودکان.....تجارتی که بیش از 80 درصد فضای مجازی(deep dark web) رو تحت سیطره خودش داره...اگه میخواین بیشتر بدونین ...درباره فضای عمیق مجازی (که به لاتین گفته شد) در اینترنت جستو جو کمنید....
  • مادر ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 0
    این بچه ها رو میبینیم جگرم کباب میشه . خدایا این به ظاهر انسان نما ها کی دست از سربشریت بر میدارن. اون وضع اسفناک کشور سوریه از خرابی کشتار مردمش اینم از لطف اروپا برای اوارگان . خدا همه ی ظالمان را به سزای اعمالشان برسان.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    حقوق بشر و سازمان ملل فقط برای ایرانه دیگه؟!!
  • اهوازی ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    این هم جنایتی دیگر از غرب مدعی حقوق بشر و طرفدار روابط جنسی آزاد.
  • اهوازی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    پشت این همه جنایت ها صهیونیسم و آل سعود است.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 0
    صنعت گسترده ایست. تا بزرگسالی درگیر آن می شوند، متأسفم.
  • احمد ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    غرب وحشی را باید نابود کرد غربی که باعث به وجود امدن داعشه کجاست این بان کیمون احمق بزدل کجاست حقوق بشر غربی مرگ بر امریکا مرگ بر اروپا
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    خدا لعنتتان کند مرگ بر امریکای جهانخوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس