کد خبر 530565
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

چهار ماه باقی مانده از فصل جاری بوندس‌لیگا برای گواردیولا فرصتی جهت اثبات دلیل به آب‌و‌‌آتش زدن من‌سیتی برای استخدام اوست، اما این چهار ماه ممکن است سناریویی نه‌چندان خوشایند را هم برای این مرد اسپانیایی بسازد.

به گزارش مشرق، قطعه‌ها یکی پس از دیگری کنار هم چیده شدند تا پازل سرانجام کامل شود. تصور شکل و شمایل نهایی این پازل، آنقدرها سخت نبود. پیوستن پپ گواردیولا به منچسترسیتی در فصل آینده به قول رسانه‌ها، فاش‌ترین راز برملا نشده فوتبال اروپا بود که در نهایت دیروز (دوشنبه) برملا شد و خیلی هم شوکه‌کننده نبود، هرچند که در صدر تمامی اخبار مربوط به جابه‌جایی‌های روز آخر بازار نقل‌و‌انتقالات قرار گرفت.

پپ با عقد قراردادی سه ساله از پایان فصل جاری به منچستر می‌رود تا بعد از مربیگری در اسپانیا و آلمان، کار در لیگ برتر جزیره را هم تجربه کند. جدا شدن او از جمع باواریایی‌ها در کریسمس توسط باشگاه بایرن مونیخ اعلام شده بود و خودش هم ورودش به لیگ برتر در پایان فصل را ماه گذشته تأیید کرد. دوشنبه شب اما آخرین بخش از ابهاماتی که درباره آینده گواردیولا وجود داشت هم برطرف شد.

تصور اینکه از گواردیولا - کسی که در تلاش برای مسلط بودن بر اوضاع است - در بیانیه‌ای منتشر شده توسط سایت باشگاه منچسترسیتی هیچ نقل قول یا واکنشی وجود نداشت، سخت بود. فرضیه‌های زیادی درباره این موضوع وجود دارد، از جمله اینکه باشگاه بایرن مونیخ نخواسته است به ماجرای رفتن گواردیولا خیلی شاخ و برگ بدهد آن هم در شرایطی که این تیم همین حالا هم به خاطر شمار بالای مصدومانش، شایعاتی که درباره وجود یک جاسوس در رختکنش وجود دارد و بروز اختلاف میان سرمربی تیم و بازیکنان، از تمرکز کافی برخوردار نیست.

همه این‌ها فقط گمانه‌زنی هستند، اما در یک چیز شکی وجود ندارد: نامناسب بودن زمان تأیید شدن خبر پیوستن پپ به منچسترسیتی. این اتفاق برای بایرن مونیخ چه معنایی دارد و چه پیامدی بر این تیم و بازیکنانش می‌تواند به همراه داشته باشد؟

تصور اینکه گواردیولا در چهار ماه آینده کاری‌اش در زمین تمرینی سابتر استراسه بایرن مونیخ تماماً روی کارش در جمع باواریایی‌ها تمرکز خواهد داشت، ساده‌لوحانه است.

او چطور می‌تواند تماماً روی بایرن مونیخ تمرکز کند در شرایطی که از همین حالا خودش را به ارائه برنامه‌ای جامع و کامل برای سه سال مربیگری‌اش در ورزشگاه اتحاد ملزم می‌داند؟ او چطور می‌تواند نسبت به پروژه‌ای جدیدی که برای حفظ اعتبارش در انگلیس، از پنج ماه دیگر یا بیشتر استارت می‌خورد بی‌توجه باشد؟ برای گواردیولا همان‌قدر که کم کردن از تمرکزش برای تنظیم برنامه‌هایش در منچسترسیتی غیرحرفه‌ای است، بی‌توجهی به مأموریت انگلیسی‌اش، ناشیانه خواهد بود.

در تضاد با جایگاه فعلی‌اش در بایرن‌مونیخ، گواردیولا در منچسترسیتی این اختیار را خواهد داشت که در نقل‌و‌انتقالات باشگاه تأثیرگذار و تعیین‌کننده باشد که این هم بهانه دیگری برای درگیر شدن ذهن او به برنامه‌هایش در منچسترسیتی است، به خصوص که وضعیت مالی باشگاه در فصل آینده ممکن است دستخوش تغییراتی شود. اما آیا همه این‌ها به معنای به دردسر افتادن گواردیولا در چند ماه باقی مانده از دوران مربیگری‌اش در مونیخ است؟ رخ دادن این اتفاق قطعی نیست، اما خطر در کمین باواریایی‌هاست.

در چند ماه مانده به پایان فصل شرایطی پیش خواهد آمد که گواردیولا را ملزم به اتخاذ تصمیماتی کلیدی و سرنوشت‌ساز خواهد کرد که هیچ راه برگشتی برای آنها نخواهد بود. حال یا آینده؟ مدیریت این شرایط خطیر، یکی از چالش‌های بزرگی است که گواردیولا تا پایان فصل پیش روی خود خواهد دید، هرچند بعید است انتشار خبر پیوستن گواردیولا به من‌سیتی در پایان فصل روی بازیکنان او تأثیربگذارد، چون آنها از مدت‌ها پیش از تصمیم سرمربی‌شان خبر داشتند. پس نباید انتظار داشت که تغییر چندانی در عملکرد آنها به وجود بیاید.

در حقیقت محتمل‌‌تر از بی‌انگیزه شدن بازیکنان بایرن مونیخ برای همکاری با کسی که هفته‌های پایانی همکاری‌اش با آنها را سپری می‌کند، رخ دادن این سناریوست که آنها تمام تلاش خود را انجام دهند تا با کسب سه گانه، وداعی شایسته با سرمربی اسپانیایی‌شان داشته باشند و هدیه خداحافظی شایسته‌ای به او بدهند. حتی اگر گواردیولا برای آنها مهم نباشد، وجهه بایرن مونیخ آنقدر ارزشمند هست که به این آسانی نگذارند، خدشه‌دار شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس