کد خبر 530524
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

۱۰ ماه تجاوز عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم یمن ناگفته‌های بسیاری در دل خود دارد.

 به گزارش مشرق، به موازات جنگ غیرانسانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه شریف‌ترین ملل جهان انجام می‌دهند، مردم یمن بارها ثابت کردند، با وجودی‌که هیچ نقطه‌ای از خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها و جاده‌ها و کارخانه‌ها و حتی مراسم عزا و عروسی و مهد کودک‌ها از حملات متجاوزان در امان نمانده، با این‌حال یمنی‌ها جنگی شرافتمندانه را در دفاع از خود انجام می‌دهند.

ده ماه تجاوز نظامی علیه یمن نشان داد که متجاوزان حتی از حمله به مزدوران خود نیز باک ندارند، چه رسد به مزارع و باغ‌ها و مراکز نگهداری حیوانات و با وجود این جنایات باز نیروهای یمنی تنها به حمله علیه نقاط نظامی اکتفا می‌کنند.

متجاوزان مردم را هدف می‌گیرند و یمنی‌ها ارتش را .. متجاوزان به غیر نظامیان حمله می‌کنند و یمنی‌ها متجاوزان .. آنها همه چیز از تر و خشک را می‌سوزانند و موجود جانداری نیست که از حملاتشان در امان باشد و اینها با پایبندی به اخلاق و قوانین و معاهدات بین‌المللی درباره جنگ‌ها و التزام به شرافت و انسانیت‌اشان تنها نقاط نظامی را هدف می‌گیرند.

اهداف متجاوزان حتی در چارچوب جنگ‌های کلاسیک نیز اهداف مشروع نمی‌تواند باشد، در حالی‌که اهداف یمنی‌ها همواره و تا زمانی‌که در دفاع از خود باشد، مشروع و قانونی است.

مردم یمن با متجاوزان متوحشی مقابله می‌کنند که افکار و امیال و اقدامات وحشیانه و ضد بشری آنها ریشه در تمدن و تاریخ بشری دارد، با این حال مردم یمن همچنان به انسانیت و شرافت خود پایبند هستند و اطمینان دارند که در این نبرد پیروز میدان خواهند بود و اگرچه در این راه جان‌های بسیاری را از دست دادند، اما انسانیت و اخلاق را زیر پا نمی‌گذارند.

مردم یمن در این نبرد هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد، این جنگ هویت خود را مسخ و آنها را تبدیل به انسان‌هایی متوحش کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس