کد خبر 530472
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: من بارها از زبان آیت الله جنتی مستقیما شنیده ام که ما بر اساس مستندات عمل می کنیم و به حرف و شایعه به هیچ وجه توجه نداریم.

به گزارش مشرق، محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص هجمه های اخیر علیه بررسی صلاحیت نامزد های انتخابات در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به مفهوم شورای نگهبان تا امروز کسی را رد یا تایید نکرده است هیات های نظارت استانی که زیر مجموعه شورای نگهبان هستند بررسی کردند و صلاحیت تعدادی از نامزد ها را احراز نکرده و تعدادی از نامزد ها را رد صلاحیت کردند شورای نگهبان مرجع قانون است.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس ادامه داد: این افراد ۳ روز فرصت داشتند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند  و تا ۲۰ روز هم شورای نگهبان فرصت دارد تا بررسی های لازم را انجام داده و نظرش را علام کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در گذشته بسیاری از رد صلاحیت ها در شورای نگهبان بررسی شده و نظر بر صلاحیت صادر شده است در برخی موارد هم در هیات نظارت افراد تایید صلاحیت شدند و شورای نگهبان رد صلاحیت کرده است.

وی تصریح کرد: بررسی صلاحیت ها تا مرحله انتخابات ادامه دارد اگر تخلفات حتی بعد از اینکه شورای نگهبان نامزد ها را تایید کرد در مراحل انتخابات رخ دهد، در هر مرحله ای شورای نگهبان می تواند از نظرش برگردد.

پور مختار گفت: در بررسی صلاحیت ها نظر هیات نظارت بر نظر هیات اجرایی ارجحیت دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: من بارها از زبان آیت الله جنتی مستقیما شنیده ام که ما بر اساس مستندات عمل می کنیم و به حرف و شایعه به هیچ وجه توجه نداریم که این نشان دهنده واقع بینی و قانون گرایی شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: در عین حال ممکن است دستگاهی از این دستگاه های چهارگانه گزارش غلطی بدهد که دیگر ایرادی بر شورای نگهبان نیست.

پور مختار گفت: همه باید به رای شورای نگهبان گردن بگذارند زیرا بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان برای حفظ جریان انقلاب ضروری است مجلس به نمایندگان فعال صالح و پاکدست نیاز دارد که بتوانند در حفظ حقوق مردم موفق باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس