دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت که لیست رسمی ائتلاف اصولگرایان 16 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق،‌ محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه نشستی که درخبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه اظهار کرد: لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران قرار بود شب گذشته نهایی شود اما کمی تمدید شد و ان شاء الله ظرف امشب و فردا شب نهایی خواهد شد.

وی افزود: شانزده بهمن ماه آخرین فرصت شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت ها است و لیست در آن تاریخ به صورت رسمی اعلام خواهد شد البته قاعدتا پیش از آن اسامی در رسانه ها و محافل سیاسی درز خواهد کرد.

باهنر همچنین گفت: در حال حاضر بحث روی دو سه نفر بیشتر باقی نمانده است و تا الان 27، 28 نفر از لیست تهران قطعی شده‌اند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره ترکیب لیست ائتلاف نیز خاطرنشان کرد: بیشتر تلاش کردیم که لیست از لحاظ مختلف جامعیت داشته باشد، هم تخصص مختلف در بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در لیست وجود داشته باشد و نیروها جامع باشند و هم تلاش شده متوسط سن کاندیداها به سمت جوان تر ها اصلاح شود. همچنین تعداد خانم ها نیز در لیست نسبت به دوره های گذشته بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به وجود گرایش های مختلف جریان اصولگرا در لیست ائتلاف یادآور شد: تلاش شده گرایش های مختلف در لیست حضور داشته باشند، در این لیست کاندیداهای جبهه پیروان ، ایثارگران ، روحانیت ، خانم ها و جبهه پایداری حضور دارند اما حداقل ده تا 12 نفر از نیروها هم هستند که هیچ وابستگی به جریانات سیاسی درون اصولگرایی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: لیست‌های تهران،طی 9 دوره گذشته مجلس لیست‌های متعددی بود و همچنان این روند ادامه‌دار خواهد بود. حتی لیست‌هایی برای یک منطقه تهران با ائتلاف نمایندگان آن منطقه از تهران ارائه شده که مشکلی هم ندارد. اما لیست‌های جریان‌ساز همواره دو لیست بوده و بقیه لیست‌ها لیست‌های خرد بوده است. در تهران از 150 نماینده‌ راه‌یافته طی 9 دوره گذشته به مجلس کمتر از 5 نفر خارج از لیست‌های جریان‌ساز به مجلس رفتند.در این دوره نیز لیست‌های جریان‌ساز کاندیدای خود را به مجلس دهم خواهد فرستاد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    چیه قرار بود 13 ام اعلام بشه، کنار نرفتن بقیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس