کد خبر 530278
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

مسئولان محلی در استان دیاله عراق روز دوشنبه از بازگشت 200 خانواده عراقی به منطقه جولا در استان دیاله خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، یعقوب یوسف علی فرماندار جلولا در استان دیاله با اعلام این خبر افزود: در هفته آینده نیز شاهد بازگشت موج دوم آوارگان عراقی استان دیاله به منازلشان خواهیم بود.

وی گفت: با بازگشت این 200 خانواده به محله الطلیعه در منطقه جلولا، مرحله اول برنامه بازگشت آورگان عراقی به دیاله پایان یافت.

منطقه جلولا در خرداد ماه سال جاری به دست عناصر گروهک تروریستی داعش افتاد، اما پس از آن نیروهای عراقی با کمک نیروهای پیشمرگ کرد و نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) توانستند این منطقه را از اشغال گروهک تروریستی داعش درآورده و آن را پاکسازی کنند.

از سوی دیگر امروز نیروهای پیشمرگ کرد به همراه نیروهای مردمی عراق، بخش هایی از شهرستان قیاره در استان نینوا را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کردند.

در عملیات پاکسازی منطقه قیاره دستکم 35 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

محمد السورجی مسئول اطلاع رسانی نیروهای مردمی استان نینوا گفت: عملیات پاکسازی کامل شهرستان قیاره همچنان ادامه دارد.

در همین حال منابع نظامی عراق امروز اعلام کردند که ابو ماریا المهاجر از سرکرده های گروهک تروریستی داعش به همراه 6 نفر از همراهانش در عملیات نیروهای عراقی در منطقه صقلاویه در شمال فلوجه به هلاکت رسیده است.

گروهک تروریستی تکفیری داعش از خرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های هولناکی را مرتکب شده و موجب آوارگی میلیون ها عراقی و سوری در داخل و خارج این دو کشور شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس