نماینده استان "دیاله" در "بسیج مردمی" عراق درباره تیم های ترور دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در این استان به منظور فتنه انگیزی هشدار داد.

به گزارش مشرق، "عدی الخدران" به پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" گفت: عقبه بغداد که همان دیاله است در معرض "توطئه ای پلید" قرار دارد که سیاستمداران بزرگ در ورای آن هستند.

وی افزود: اطلاعات دقیقی داریم که تیم های تروردستگاه های اطلاعات خارجی به ویژه منطقه ای به شدت در صدد ایجاد فتنه در دیاله از طریق ترور شخصیت های معروف به میانه روی و ملی گرایی در سطوح دینی یا سیاسی هستند.

الخدران تصریح کرد: چنین توطئه ای در پاسخ به پیروزی های بزرگ نیروهای عراقی در استان دیاله علیه گروه تروریستی "داعش" و رسوا سازی نقش منفی این گروهک در رویدادهای پس از سال 2014 است که آنان را به سمتی سوق داد که بازیچه دست سازمان های اطلاعاتی خارجی و منطقه ای شوند.

استان دیاله پس از حوادث هفته قبل "المقدادیه" شاهد تنش های شدید امنیتی بود که رویدادهای مزبور 8 کشته و شماری مجروح به همراه داشت.

شماری از جریان های سیاسی عراق، نیروهای بسیج مردمی عراق را بدون ارائه سند و مدرک متهم به حمله به مساجد و اماکن در مناطق سنی نشین دیاله کرده اند.

اما "خالد العبیدی" در یک کنفرانس خبری در قاهره گفت: آنچه که درباره دخالت نیروهای بسیج مردمی در جنایات رخ داده در مقدادیه شایعه شده دور از واقعیت بوده و تلاشی برای ایجاد فتنه طایفی در عراق است.

المقدادیه در سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی، ۳۶ هزارو 500 نفر جمعیت داشت.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس