سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه آقای لاریجانی ساز و کار ائتلاف اصولگرایان را پذیرفته و لیست جداگانه نخواهد داد گفت: 500 ساعت جلسه مشترک با پایداری و ایثارگران زمینه‌های ائتلاف را فراهم کرد.

به گزارش مشرق، سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به لزوم تفسیر و تبیین بیانات مقام معظم رهبری از سوی احزاب و رسانه‌ها اظهار داشت: انتخابات مجلس و خبرگان که 7 اسفند ماه برگزار خواهد شد از اهمیت خاصی برخوردار است و این دو مجلس همیشه مهم بوده‌اند اما با توجه به دلایل متعددی اهمیت این انتخابات بیش از گذشته است.

سجادی تصریح کرد: با توجه به آرایش نیروهای سیاسی در داخل کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت اصلاح‌طلبان بیشتر شده و با توجه به فعالیت‌های سیاسی و دولت جدید،‌ شور و هیجان زیادی برای انتخابات ایجاد شده است.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به مسائل منطقه‌ای و جهانی و برخورد غربی‌ها نسبت به انتخابات ایران یادآور شد: این انتخابات از ویژگی‌های مهمی برخوردار است و از این رو رهبری نیز به طور ویژه‌ای به بحث انتخابات دو مجلس پرداختند.

وی با بیان اینکه احزاب و تشکل‌ها باید درباره کاندیداها روشنگری کنند تاکید کرد: باید چهره‌های واجد صلاحیت و کارآمدی که دچار حاشیه‌های مالی و اقتصادی نباشند به مردم معرفی شوند تا مردم بتوانند به آن اعتماد کنند چراکه تعداد کاندیداها معمولا زیاد است و مردم نمی‌توانند آن را به صورت تک تک شناسایی کنند.

سجادی با اشاره به موضوع حق‌الناس که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، یادآور شد: بعضی این مسئله را محدود به صندوق رای می‌کنند در حالی که این موضوع ابعاد وسیعی دارد و یکی از حق‌الناس‌های مورد نظر این است که شورای نگهبان از ورود افرادی که شایستگی ندارند جلوگیری کنند.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به روند وحدت اصولگرایان به تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان پرداخت و گفت: ما معتقد به انسجام و همگرایی اصولگرایان هستیم و در دیدارهای مشترکی که با برخی علما داشتیم آنها هم از این موضوع استقبال کردند لذا پس از مذاکرات زیاد با محوریت روحانیت شورای ائتلاف اصولگرایان متشکل از 22 نفر تشکیل شد.

وی با اشاره به همت آیت‌الله موحدی کرمانی و تقوی در جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حضور آقایان ولایتی، باهنر، حبیبی و بادامچیان در شورای ائتلاف، مطالب جبهه پیروان در آنجا منعکس می‌شود.

سجادی با بیان اینکه خواسته شده بود که هر تشکلی کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی کند تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات مختلف و لیست‌هایی که خود کاندیداها معرفی کردند، اسامی به حدود 180 نفر رسید که البته پس از نظرخواهی این لیست نهایی و به 30 نفر می‌رسد.

سخنگوی جبهه پیروان در ادامه به جایگاه شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهادی مبتنی بر قانون اساسی بوده که وظیفه تایید صلاحیت نامزدها را برعهده دارد و چنین مدلی در همه کشورها نیز دیده می‌شود.

وی با اشاره به زمان شورای نگهبان به کاندیداها برای اعتراض به موضوع صلاحیت‌ها یادآور شد: متاسفانه اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام هجوم آوردند در حالی که تحت فشار درآوردن شورای نگهبان برای به انفعال کشاندن و عقب‌نشینی این نهاد راه به جایی نمی‌برد و فقها و حقوقدانان شورای نگهبان برای دنیای دیگران، آخرت خود را زیر سوال نمی‌برند.

سجادی با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان دچار توهم و خود برنده‌پنداری شده‌اند گفت: آنها فکر می‌کنند که مجلس آینده مجلسی اصلاح‌طلب و مانند مجلس ششم است.

وی در ادامه به اهمیت دوران پسابرجام اشاره کرد و ادامه داد: آنچه به عنوان برجام به دست آمد تحت اشراف مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و نیز مجاهدت‌های دیپلمات‌های ورزیده ما بود که از این رو برجام پیروزی نظام و حاصل زحمات دیپلمات‌های ماست و مربوط به هیچ حزب و جناحی نمی‌شود.

سجادی با تاکید براینکه مسئله پسابرجام و برداشته شدن تحریم‌ها بسیار مهم است گفت: با توجه به آماری که دولت‌ از پول‌های آزادشده می‌دهد، مردم انتظار دارند این پول‌ها موجب رونق اقتصادی شود. البته ما هرگز خباثت‌های آمریکا را فراموش نمی‌‌کنیم و قضیه محدودیت ویزا برای کسانی که به ایران سفر کرده‌اند نیز در همین راستاست.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور چین به کشورمان آن را سفری راهبردی ارزیابی کرد و گفت: حجم تجارت با کشور چین با سایر کشورها قابل مقایسه نیست و جاده ابریشم نه صرفا تجاری بلکه جاده فرهنگی هم محسوب می‌شود.

وی در ادامه این نشست به موضوع عربستان و شهادت شیخ نمر پرداخت و گفت: عربستان با وزیر خارجه کذایی خود درباره ایران دچار اشتباهات استراتژیکی شده‌اند و برخوردشان با حجاج ایرانی و غیرایرانی اشتباه بود و نتوانستند عواقب فاجعه منا را جبران کنند و حتی عذرخواهی هم نکردند.

سجادی اظهارات جاهلانه وزیر خارجه سعودی را دلیل بر جهل و بی‌فکری آنها دانست و تاکید کرد: شهادت شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان باعث اعتراضات بین‌المللی شد و چهلم این شهید روز پنجشنبه از سوی ائتلاف اصولگرایان در ورزشگاه شیرودی برگزار خواهد شد.

سخنگوی جبهه پیروان درباره کمیته بانوان در شورای ائتلاف گفت: کمیته زنان با مسئولیت خانم افتخاری کارها را در جبهه پیروان پیش می‌برد و برخی از احزاب نیز نمایندگان خانم را در لیست پینشسهادی خود معرفی کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که شورای مرکزی محدودیت دارد و 22 نفر برای اظهارنظر در آنجا کافی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال درباره اظهارات رئیس‌جمهور درباره شورای نگهبان و مجلس دهم گفت: دولت مجری انتخابات است و باید بی‌طرف باشد. از این رو ما نیز از اظهارات آقای روحانی تعجب کردیم و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور از جناح خاصی حمایت نکند چراکه این جناح به اندازه کافی رسانه و مطبوعات دارد و حرف خود را می‌زند لذا دولت باید بی‌طرف باشد.

سجادی افزود: این اظهارات نیز در حالی که تعداد زیادی از اصولگرایان نیز برای انتخابات رد صلاحیت و عدم احراز شدند اما اینکه اصلاح‌طلبان با غوغاسالاری می‌گویند که همه رد شده‌اند درست نیست و کار آنها بازی با اعداد است.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه اگر تفاوت سلیقه‌ای بین اصولگرایان باشد از طریق گفت‌وگو حل شده و می‌شود، یادآور شد: 500 ساعت جلسه مشترک با پایداری و ایثارگران زمینه‌های ائتلاف را فراهم کرد و همگان محوریت روحانیت را پذیرفتند.

وی در پایان تصریح کرد: همه اصولگرایان اعم از حقیقی و حقوقی در ائتلاف نماینده دارند و آقای لاریجانی نیز این ساز و کار را پذیرفته و فهرست جداگانه نخواهد داد، البته قرار بود ایشان شخصی را به عنوان نماینده نیز بفرستد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس