کد خبر 530178
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این وزارتخانه در حال حاضر هم آمادگی واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را دارد.

به گزارش مشرق، امیررضا خادم در مورد گزارش کمیسیون اصل 90 در زمینه فساد در فوتبال اظهار کرد: عمده مطالب مطرح شده در این گزارش مربوط به فدراسیون است و ما تا زمان خوانده شدن این گزارش در مجلس شورای اسلامی در جریان آن قرار نگرفته بودیم.

او ادامه داد: ما نیز معتقدیم باید در عرصه ورزش با اتفاقات ناخوشایند و نامناسب مبارزه کرد ولی گاهی آنقدر معتقد نیستم که فساد در ورزش تا این اندازه بزرگنمایی شود. شاید به خاطر سروصدای زیادی که در عرصه ورزش وجود دارد این موارد به این شکل برجسته می شود اما ما هم معتقدیم باید با فساد مبارزه کرد و وزارت ورزش و جوانان عزمی راسخ برای برخورد با فساد دارد.

او در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا عدم تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال خارج از چارچوب‌های حقوقی فدراسیون‌های ورزشی نیست، گفت: ما به شخصیت مجامع احترام می‌گذاریم و اگر اتفاقی در فدراسیون‌ها رخ دهد این مجامع هستند که باید ورود پیدا کنند. ما هم در این زمینه به عنوان وزارت ورزش و جوانان به مسائل مختلف ورود پیدا می‌کنیم. اگر هم زمانی در زمینه حقوقی چیزی به ما ارجاع شود، ما به آن ورود پیدا می‌کنیم.

معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید بر اساس آیین‌نامه فدراسیون‌ها مسائل مورد حل و فصل قرار گیرد گفت: مجامع جایگاه خود را در عرصه ورزش دارا هستند و موارد مختلف در آیین‌نامه آمده است و بر اساس همان موارد باید مسائل دنبال شود.

خادم در مورد وضعیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و اینکه آیا در نهایت این دو باشگاه واگذار خواهند شد یا خیر نیز گفت: از همان ابتدا این مسئله عنوان شد که واگذاری این دو باشگاه دچار مشکلاتی است اما به خاطر اینکه مجلس شورای اسلامی تکلیف یک ساله‌ای را برای واگذاری پرسپولیس و استقلال به ما داده بود، ما به دنبال اجرایی شدن این امر بودیم. من هم در آن برهه در جایگاه مجری امر بودم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در آن زمان اراده‌ای برای واگذاری این دو باشگاه وجود داشت یا خیر گفت: مطمئن باشید اگر حس می‌کردم اراده‌ای برای واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد اینقدر در این زمینه تلاش نمی‌کردم. به این خاطر که در بحث واگذاری بخش‌های مختلف دخیل هستند، این اتفاق رخ نداد ولی باید بگویم که همین حالا هم ما آمادگی واگذاری این دو باشگاه را داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس