کد خبر 468381
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

پس از افشاگری نماینده مجلس در مورد کمک های وزارت ورزش، اعلام خبر کمک هشت میلیاردی اخیر توسط وزارت ورزش عملا به معنای شکست طرح فروش یا اجاره استقلال و پرسپولیس بود.

به گزارش مشرق، اعلام شد و تکذیب هم نشد که وزارت ورزش ۸ میلیارد تومان برای استقلال و پرسپولیس هزینه کرده است. صرف هزینه کردن برای این دو تیم نه تنها عیب نیست که در واقع حسن وزارت ورزش است کما اینکه از طریق وزارت صنایع هم برای سپاهان و ذوب آهن و فولاد و سایپا و پیکان هزینه می‌شود.

با این حال اما چند بحث پس از این خبر پیش می‌آید:


بحث اول: چرا سرخابی‌ها پول ندارند؟

اولین بحث آن است که این ۸ میلیارد و آن ۶ میلیارد که از طریق صندوق پیشکسوتان پرداخت شده جمعا می‌شود ۱۴ میلیارد تومان و با این ۱۴ میلیارد «حتی با همان هشت میلیارد تومان» این دو تیم نباید این همه بدهکار بازیکنان خود باشند و باید تیم های بهتری هم می‌بستند، به ویژه پرسپولیس که تمامی باتجربه‌های خود را کنار گذاشت.

اما چرا این دو تیم اینقدر مشکل مالی دارند که بعضا بدهی ۲۵ میلیونی خود به یک مربی را نمی‌توانند پرداخت کنند و یا برق کمپ تمرینشان قطع می‌شود چون پولش پرداخت نشده و البته کلی بازیکن در ترکیب‌شان دارند که هنوز پولشان را تا همین مقطع فصل نداده‌اند؟

بحث دوم: شفاف سازی لازم است
فرقی ندارد که ۱۴میلیارد یا هشت میلیارد را اضافه کنید به پول اسپانسرها که البته در این بند مربوط می‌شود به استقلال چون پرسپولیس اسپانسر ندارد، آیا باید استقلال که اسپانسر هم دارد و قراردادش با اسپانسر ۲۵ میلیارد تومان برای یک سال است، با این کمک سه میلیاردی وزارت و آن سه میلیارد اسپانسر باز هم باید مشکل مالی داشته باشد؟

به نظر می‌رسد افشارزاده که مدیری خوش نام است یا خود اسپانسر باشگاه استقلال باید در این زمینه  شفاف سازی کنند مگر استقلال در طول این شش هفته چقدر هزینه داشته که قرارداد ۲۵ میلیاردی اسپانسر و کمک ۶ میلیاردی وزارت آنها را حل نکرده است؟

بدهی های پیشین هم که در تمام طول چهار سال مدیریت قبلی به گفته مسئولان باشگاه بیش از سه میلیارد نبوده، پس ماجرا چیست؟

بحث سوم: تخریب برنامه‌های خادم
قرار بر این بود استقلال و پرسپولیس از بیت المال هزینه نکنند، مهمترین مبحث امیر رضا خادم همین بود که این دو تیم نباید از بیت المال هزینه کنند. آن روزها طبق ادعای فتح الله زاده که تکذیب هم نشد، در تمام طول سال وزارت ورزش تنها دو تا سه میلیارد به استقلال و احتمالا پرسپولیس پول داده بود. حالا تا پایان هفته ششم ۸ میلیارد به پرسپولیس و ۶ میلیارد به استقلال پول داده اند که این با اهداف اولیه تغییرات در این دو تیم کاملا منافات دارد باید دید نظر امیر رضا خادم در این رابطه چیست؟

بحث چهارم: مخالف مصوبات مجلس

اعلام خبر کمک مالی پس از افشای خبر کمک سه میلیاردی که از سوی یکی از نمایندگان مجلس عنوان  و حالا از سوی وزارت و پس از اعلام آن خبر تایید شده است، مخالف مصوبه های مجلس برای کمک به دو تیمی است که باید واگذار می‌شدند و نشدند، در واقع با وجود آنکه وزارت کمترین نقش را در خصوصی نشدن این دو باشگاه داشت نمایندگان مجلس از این موضوع راضی نبودند و حالا شاید طرح استیضاح را دوباره به راه بیاندازند چرا که عملا وزارت ورزش خلاف مصوبات مجلس عمل کرده است.

در واقع باید تاکید کرد که با اعلام این خبر وزارت ورزش رسما از شکست طرح واگذاری خبر داده که نه تنها این دو تیم فروش نرفته اند، بلکه اجاره هم نرفته اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس