استقلال صدرنشین در حالی به مصاف ذوب آهن می رود که سه سال و نیم است حریف اصفهانی را نبرده و در این میان نقش پررنگ یحیی گل محمدی در این ناکامی را نباید از یاد برد.

نقش یک پرسپولیسی در حسرت سه سال و نیمه استقلال
گروه ورزشی مشرق - استقلال صدرنشین لیگ‌ برتر اگر در ایستگاه هجدهم از سد میزبان قدرتمندش ذوب‌آهن بگذرد، شرایط ایده‌آلی در رتبه اول جدول پیدا می‌کند. دیداری که در دور رفت با ضربات دقایق61 و 85 احسان پهلوان و مرتضی تبریزی به سود شاگردان یحیی تمام شد.

شرایط آبی‌ها که حالا با 34امتیاز صدرنشین هستند، بهتر از گذشته شده است. استقلال با کسب سه امتیاز بازی بزرگ اصفهان، اختلاف خود با ذوب‌آهن رده‌سومی را به هفت امتیاز می‌رساند. در واقع پس از شکست استقلال‌ خوزستان رده‌ دومی در داربی جنوب، پیروزی بر ذوب‌آهن بهترین شرایط را برای استقلال در صدر جدول رقم خواهد زد.

دیدار دو تیم ذوب‌آهن و استقلال سه شنبه 13 بهمن ساعت 14:30 در فولادشهر برگزار خواهد شد.

* یحیی هرگز به استقلال نباخته

شاید بزرگ‌ترین مشکل آبی‌ها در دیدار سه‌شنبه، بازی‌خوانی خوب یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن باشد. یحیی طی هفت دیداری که به عنوان سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته، هرگز طعم شکست را نچشیده است و این نشان می‌دهد تا چه اندازه از آبی‌ها و شرایط‌شان شناخت دارد.

گل‌محمدی در ایستگاه 23 لیگ دوازدهم به عنوان سرمربی در داربی پایتخت از استقلال قلعه‌نویی یک تساوی صفر- صفر گرفت، آن‌هم در شرایطی که حریف نهایتاً قهرمان شد.

یحیی در لیگ سیزدهم با نفت چهار امتیاز دیگر از استقلال قلعه‌نویی گرفت. نفت بعد از اینکه در ایستگاه سیزدهم دور رفت با استقلال به تساوی یک- یک رسید، در بازی برگشت (هفته28) استقلال ژنرال را یک بر صفر ناامید کرد.

گل‌محمدی بعد از آن چهار مرتبه دیگر روی نیمکت ذوب‌آهن برای آبی‌ها خط و نشان کشید. یحیی در لیگ چهاردهم اول 2 بر یک (هفته14) استقلالی‌ها را مات کرد و بعد در جام‌حذفی و ضربات پنالتی از سد آبی‌ها گذشت.

استقلال قلعه‌نویی برای اینکه«کلا» لیگ چهاردهم را با شکست مطلق برابر ذوب‌آهن به اتمام نرساند، در نهایت به تساوی خانگی برابر شاگردان یحیی (هفته25) در دور برگشت رضایت داد.

بالاخره قلعه‌نویی رفت و پرویز مظلومی به استقلال برگشت. با این حال او هم در جدال خانگی هفته سوم تیمش برابر یحیی گل‌محمدی 2-1 مات شد تا ناکامی‌های پی‌درپی استقلال برابر تیم‌های گل‌محمدی به عدد 7 برسد.

نقش یک پرسپولیسی در حسرت سه سال و نیمه استقلال
کسب سه پیروزی و چهار تساوی برابر استقلال عملکرد جالب‌توجهی است که سرمربی پرسپولیسی این روزهای ذوب‌آهن به نام خود رقم زده است.

باید دید آیا«یحیی» در ایستگاه 19 لیگ پانزدهم رکورد شکست‌ناپذیری‌اش برابر استقلال را تداوم خواهد بخشید یا اینکه پرویز مظلومی با درس گرفتن از بازی رفت دو تیم جبران‌مافات خواهد کرد؟

* حسرت 3سال و نیمه آبی‌ها

استقلال و ذوب‌آهن در ادوار لیگ‌برتر 29 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. تا قبل از برگزاری بازی رفت دو تیم در لیگ جاری 10 دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود. جالب اینکه هر دو تیم در تعداد پیروزی‌های‌شان هم روی عدد 9 به تفاهم رسیده بودند تا اینکه در ایستگاه سوم لیگ جاری گل‌های پهلوان و تبریزی تعادل را برهم زد. به این ترتیب ذوب‌آهن با ثبت 10 پیروزی مقابل آبی ها در ایستگاه19 لیگ میزبان استقلال خواهد بود.

استقلالی‌ها آخرین‌بار در ایستگاه سوم لیگ دوازدهم با گل دقیقه 83 امین منوچهری ذوب‌آهن را شکست دادند و از آن دیدار که سه‌شنبه 10مردادماه سال1391 برگزار شد، سه سال و شش ماه و دو روز می‌گذرد. آبی‌ها قهرمان لیگ دوازدهم شدند اما طی شش دیدار متوالی موفق به شکست دادن حریف‌شان در ادامه رقابت‌ها نشدند.

حال باید دید نتیجه دیدار حساس دو تیم استقلال و ذوب آهن که به فینال جام حذفی هم رسیده اند، در ایستگاه 19، لیگ پانزدهم به سود کدام تیم رقم خواهد خورد. ذوب‌آهن یحیی یا استقلال پرویز؟

جدول همه تقابل‌های استقلال و ذوب‌آهن در ادوار ليگ برتر

بازی/شماره

ليگ برتر

بازی رفت

بازی برگشت

1

اول

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 2- ذوب‌آهن 2

2

دوم

استقلال صفر- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال 3

3

سوم

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

4

چهارم

ذوب‌آهن3- استقلال 1

استقلال صفر- ذوب‌آهن 3

5

پنجم

استقلال 3- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

6

ششم

استقلال 2- ذوب‌آهن 1

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

7

هفتم

ذوب‌آهن صفر- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 2

8

هشتم

استقلال 2- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

9

نهم

ذوب‌آهن 1- استقلال صفر

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

10

دهم

ذوب‌آهن 1- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 2

11

يازدهم

ذوب‌آهن صفر- استقلال 2

استقلال 2- ذوب‌آهن 2

12

دوازدهم

استقلال 1- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

13

سيزدهم

ذوب‌آهن 2- استقلال صفر

استقلال 1- ذوب‌آهن 1

14

چهاردهم

ذوب‌آهن 2- استقلال 1

استقلال 1- ذوب‌آهن 1

15

پانزدهم

استقلال صفر- ذوب‌آهن 2

ذوب‌آهن ؟- استقلال ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • متین حسینیان ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    نگارنده عزیز !! آلزایمر آیا ؟؟؟ همین پریروزا نبود جام حذفی ؟؟؟؟ ضمناً ذوب آهن همیشه تیم خوبی بوده چه با یحیی چه بدون یحیی و در پایان همین ذوب آهن با همین یحیی پرسپولیس رو هم مات کرده ها یادت نرفته باشه یه وقت !!! همین مسابقه دور رفت همین لیگ ... یادت اومد ؟؟؟؟
  • ابیته4444 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    نیاز داری بردار... نیاز نداری بذار... در اقدامی خیر خواهانه، استقلالی ها چند تا از جامهای خودشون رو روی دیوار مهربونی گذاشتن تا اونایی که ده ساله جام ندیدن تو حسرتش نمونن☺️
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    فعلا که 4 ساله تو حسرت بردن پرسپولیس موندین
  • ابیته4444 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    یکی بو یکی نبود
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ما داداش سیریم از جام شما ی فکری واسه خودت و تیم محبوبت بردار اگر خواستی برو ی دوری بزن ببین چقدر هوادار دارین و بعد دیگه هیچی نگو
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    مهم تعداد هوادار نیست. مهم اینه که اگه استقلال نبود ایران در بین باشگاه های آسیا هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
  • رضا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    بدجور سوختی
  • رضا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    بدجور سوختی
  • رضا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    انوقت که یکی بود یکی نبود تو کجا بودی ...تیله بازی میکردی حتما
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    به سلامتی قهرمانی در دو جام برا استقلال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس