کد خبر 529083
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

مشاور استاندار ننگرهار و خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان، شامگاه جمعه توسط افراد مسلح ناشناس در این استان ترور شد.

به گزارش مشرق، «عطاالله خوگیانی» گفت: «زبیرخاکسار» شب گذشته در شهرستان «سرخ رود» از سوی افراد مسلح ناشناس هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

وی گفت: تاکنون فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

استان ننگرهار در شرق افغانستان و هم مرز با کشور پاکستان قرار دارد که داعش و گروه طالبان در آن حضوری فعال دارند.

گروه طالبان پیش از این کارکنان شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» افغانستان را مورد حمله قرار داد که بر اثر این حمله 7 تن کشته و 25 نفر زخمی شدند.

حمله طالبان به خبرنگاران موجی از نفرت و انزجار را نسبت به این گروه در میان مردم افغانستان به وجود آورده است.

عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش نیز در مناطقی از چند شهرستان استان ننگرهار حضور دارند و گزارش سازمان های بین المللی و سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها نشان می دهد که آنان در تلاش برای ساخت پایگاهی برای خود در این منطقه هستند، اما ارتش افغانستان با سرکوب این عناصر، مانع این هدف آنان شده است.

ارتش افغانستان که از ابتدای سال 2015 میلادی پس از خروج بیش از 120 هزار تن از نیروهای خارجی، مسئولیت امنیت کشور را برعهده گرفت، در هفته های اخیر بر حملات خود به مواضع این گروه در استان ننگرهار افزوده و اعلام کرده است که عملیات سرکوب داعش در این استان تا نابودی کامل آنان ادامه خواهد یافت.

«قدمشاه شهیم» فرمانده ارتش افغانستان گفته است که تا بهار سال آینده عناصر داعش در ننگرهار مجبور خواهند شد در کوه ها و مناطق صعب العبور به صورت پراکنده حضور داشته باشند.

افزایش حملات ارتش افغانستان به مواضع عناصر گروه داعش در استان ننگرهار در شرایطی تشدید شده است که ساکنان این استان از افزایش فعالیت های رادیوی این گروه موسوم به «صدای خلافت» ابراز نگرانی کرده اند و می گویند که در گذشته این رادیو تنها به زبان پشتو پخش می شد، اما در روزهای اخیر این رادیو به زبان های دری و عربی هم برنامه پخش می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس