کد خبر 52973
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲

در اواخر دوره ماموريت هيات مديره يازدهم خانه سينما من، آقاي عسگرپور و آقاي تارخ، ديداري را با آقاي مشايي انجام داديم و در آن ديدار مشكلاتمان را با معاونت سينمايي تشريح كرديم. ايشان نيز قول دادند كه از طريق گفت‌وگو با آقاي شمقدري اين مساله را حل كنند.

گروه فرهنگی مشرق- فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیریه خانه سینما، پس از قریب به یک ماه از مطرح شدن مطالب جدیدی درباره این مجموعه و طرح مطالبی درباره ارتباط مسوولین خانه سینما با جریانی خاص، گفت و گویی مفصل با ایسنا انجام داده که در آن به شرح جلسات با آقای مشایی و چگونگی جذب اسپانسر پرداخته است.
پیش از این سایت خبری تحلیلی مشرق از ارتباط خانه سینما با اسپانسری مرتبط با جریانی خاص در کشور خبر داده بود که بلافاصله این خبر موجب واکنش عسگرپور، مدیر خانه سینما شد و وی از آقای شمسیان نام برد؛ بدون اینکه توجه داشته باشد، آقای شمسیان همان کسی است که با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در زمینه های تبلیغاتی قرارداد دارد.
مصاحبه آقای توحیدی که دارای نکات جالبی از جلسات این گروه با اسفندیار رحیم مشایی و مطالب دیگری است بدون دخل و تصرف در ادامه بخوانید.
****
ایسنا- فرهاد توحيدي ـ رييس هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما با حضور ، ضمن تشريح و شفاف كردن عملكرد خانه سينما در ماه‌هاي گذشته، به ارزيابي وضعيت سينما و صنوف سينماي ايران پرداخت.

توحيدي به خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: قصد ما اين بود كه به تنش‌ها دامن نزنيم. در ابتداي سال جاري اعلام كرديم هيات مديره خانه سينما تصميم گرفته است به تنش‌ها دامن نزده و از چالش‌هاي مستقيم دوري كند. تحليل ما اين بود كه بتوانيم به دور از چالش‌ها، فعاليت صنفي خود را هرچه بهتر پيگيري نماييم.

وي درباره‌ي كاهش موضع‌گيري خانه سينما درباره‌ي برخي مسايل اخير در مقايسه با سال‌ گذشته يادآور شد: اواخر سال 89 ما از بهبود روابط با معاونت سينمايي قطع اميد كرديم و فكر كرديم كه به هيچ عنوان امكان ندارد، معاونت به وظايفش در قبال خانه سينما عمل كند و به طور متعارف توافق‌نامه‌هاي مالي را با خانه سينما امضا كند، ما نيز تصميم گرفتيم كه به صورت مستقل عمل كنيم. به نظرمان در اين شرايط، ماموريت خانه سينما و سينماگران اين بود كه بتوانيم به استقلال صنفي جامه عمل بپوشانيم تا بتوانيم سنگ پايه يك تشكيلات صنفي مستقل كه هدفي جز اعتلاي صنفي ندارد را پايه‌ريزي كنيم.

با امضاي قرارداد اسپانسر خانه سينما، حمله‌ها سنگين‌تر شد

توحيدي با اظهار تاسف از اينكه جريان مقابل، در قبال سكوت خانه سينما، حمله‌هاي خود را افزايش داد، اظهار كرد: همانطور كه گفتم سكوت و عدم ورود به تنش‌ها از سوي ما رعايت شد اما در قبال اين سكوت حمله‌ها از طرف مقابل روز به روز افزايش يافت و آقاي عسگرپور گاهي مجبور مي‌شدند به برخي از شبهات پاسخ بدهد. در خلال همين سكوت، ما تفاهم‌نامه مالي را با شركت «نوين عرفا» كه مسئوليت آن را آقاي شمسيان بر عهده دارد امضا كرديم. اما متاسفانه وقتي اين تفاهم‌نامه امضا شد،حمله‌ها كه من نام آنها را تخريب سازمان‌يافته مي‌گذارم، وارد فاز جديدي شدند.

وي ادامه بحث را به مقدمه‌اي مربوط دانست و يادآور شد: در زمان معاونت سينمايي پيشين،‌ علي رغم مشكلات و اختلافات موجود ميان خانه سينما و معاونت وقت، دو طرف براي كاهش تنش‌ها تلاش مي‌كردند. فعاليت هيات مديره دوره يازدهم خانه سينما مقارن با فعاليت آقاي جعفري جلوه به عنوان معاونت وقت سينمايي ارشاد بود و علي رغم همه اختلاف نظر‌ها نوعي احترام متقابل ميان دو طرف وجود داشت. حتي در زمان جشن دوازدهم كه آقاي جعفري جلوه از رفتار صنفي خانه سينما بسيار رنجيدند باز هم اين احترام متقابل از بين نرفت و ايشان تمام تعهداتشان را بر اساس تفاهم‌نامه‌ مالي كه داشتيم انجام دادند ‌كه جا دارد از ايشان تشكر كنم.

 درگيري با خانه سينما به جاي حل مشكلات سينما

وي با اعتقاد بر اينكه «گروه جديد معاونت سينمايي قرار بود با طرحي نو وارد عرصه حل مشكلات سينما شود اما عملا به درگيري با خانه سينما بيش از حل مشكلات سينما توجه پيدا كرد،» گفت: پس از روي كار آمدن دولت دهم گروهي كه نسبت به همه مديران قبلي و معاونت‌هاي پيشين سينمايي نقد داشت با شعار طرحي نو وارد عرصه فعاليت شد. اما متاسفانه از همان آغاز راه، اولين اقدام اين گروه كنار گذاشتن نمايندگان خانه سينما از شوراي پروانه ساخت بود كه در واقع جرقه اختلافات را زد. پس از آن بود كه كوشش‌هاي بسياري براي كنار زدن خانه سينما و آزار اين نهاد از راه حصر مالي به عمل آمد.

توحيدي در ادامه با تشريح روند آنچه به اعتقادش« كارشكني‌هاي معاونت سينمايي در برابر خانه سينما است»، عنوان كرد: وقتي حصر مالي به نتيجه نرسيد، در سال گذشته آقاي شمقدري بعد از جشن چهاردهم خانه سينما نامه معروفشان را كه با «انا لله و انا اليه راجعون» شروع مي‌شد، منتشر كردند و ظاهرا اميد بود كه با انتشار اين نامه، در خانه سينما يك بار براي هميشه بسته شود. اما با حمايت همه‌جانبه سينماگران از خانه سينما اين اتفاق نيفتاد. پس از اينكه هيچ كدام از فعاليت‌هايي كه ذكر كردم به نتيجه نرسيد، برخوردهايي كه با خانه سينما مي‌شد شكل ديگري پيدا كرد.

توحيدي همچنين در ادامه ابراز عقيده كرد: معاونت سينمايي اقدامات مختلفي براي بي‌اعتباري كردن خانه سينما انجام داده است. خانه سينما اختلاف نظر عميقي با سياست‌هاي آقايان در شيوه مديريت بر سينما دارد. خانه سينما از وظايف آقايان مخصوصا در عمل به «برنامه چهارم توسعه» و وظايف دولت براي تاسيس صندوق بيمه بيكاري و تهيه‌ي لايحه امنيت شغلي، پرسش‌هاي جدي دارد. به نظر مي‌رسد اگر كسي از برزمين ماندن وظايف آقايان سوال كند، گناه نابخشودني انجام داده است.

وي تشكيل اتحاديه تهيه‌كنندگان به عنوان صنف واحد تهيه‌كنندگي را از ديگر اقدامات معاونت سينمايي براي بي‌اعتبار كردن خانه سينما دانست و يادآور شد: اقدامات بعدي آقايان، ساخت صنف موازي با نام «اتحاديه تهيه‌كنندگان» بود. دوستاني كه در اتحاديه 2 هستند خود بهتر مي‌دانند، چه تعداد از سينماگران، پشتشان هستند. بايد گفت اگر همه سينماگران پشت آنها بودند، پس اين همه هياهو معني نداشت. به نظر ما اين صنف سازي هم مانند اقدامات ديگر به جايي نخواهد رسيد، مشروعيت يك تشكل به رفتار و ميزان اقبال شاغلان و فعالان آن عرصه وابسته است.

توحيدي متهم كردن خانه سينما به همسويي با جرياني خاص را آخرين پرده ضربه زدن به صنوف دانست و ابراز داشت: همانطور كه در نامه آقاي هاشمي كه چند روز گذشته منتشر شد ديديم كه آخرين پرده اقدامات دوستان اين است كه خانه سينما را به همسويي با جريان انحرافي متهم ‌كنند. تمام اهتمام آقايان اين است كه خانه سينما را سوار كشتي سوراخ شده‌اي كنند كه خود بر آن سوارند.

ديدار با مشايي

وي در ادامه براي پاسخ به ابهاماتي با تشريح ديدار هيات مديره خانه سينما با اسفنديار رحيم مشايي گفت: سال گذشته در پي اختلافاتي كه بين خانه سينما و معاونت وجود داشت تلاش كرديم كه با رييس كميسيون فرهنگي هيات دولت گفتگو كنيم. اگر فرد ديگري هم به جاي آقاي مشايي در راس كميسيون فرهنگي هيات دولت قرار داشت باز ما موظف بوديم اختلافات را با ايشان مطرح كنيم، در هر صورت در اواخر دوره ماموريت هيات مديره يازدهم خانه سينما من، آقاي عسگرپور و آقاي تارخ، ديداري را با آقاي مشايي انجام داديم و در آن ديدار مشكلاتمان را با معاونت سينمايي تشريح كرديم. ايشان نيز قول دادند كه از طريق گفت‌وگو با آقاي شمقدري اين مساله را حل كنند. قولي كه البته هيچگاه عملي نشد.

وي با بيان اينكه پس از قطع اميد از ادامه مذاكرات، سعي كرديم هزينه‌هاي مالي‌ خانه سينما را خودمان تامين كنيم، عنوان كرد: پس از قطع اميد از ادامه مذاكرات در جستجوي اسپانسري براي تامين هزينه‌هاي مالي خانه سينما برآمديم. در اين جستجوها به «گروه اقتصادي پارسيان» برخورديم و با ‌آنها وارد مذاكره شديم. اين گروه اقتصادي پيشنهاد داد كه بنياد مشتركي توسط اين گروه اقتصادي و خانه سينما راه اندازي شده و همه اعضاي خانه سينما در آن صاحب سهام شوند. طبق صحبت اين گروه اقتصادي، اين بنياد قرار بود بتواند در فعاليت‌هاي مختلف سينمايي، مطبوعاتي و هنري اقداماتي را انجام دهد.

توحيدي ادامه داد: پيشنهاد ديگر اين گروه پيگيري بحث بيمه تكميلي سينماگران بود كه پيشنهاد دادند براي شروع همكاري متقابل، گروه اقتصادي پارسيان براي بيمه تكميلي اعضاي خانه سينما با بيمه معلم مذاكره كنند.

وي با اشاره به اينكه از همان ابتداي مذاكرات «گروه اقتصادي پارسيان» به جلسه با يكي از مقامات مهم دولتي اصرار داشت، تصريح كرد: اما نكته قابل توجه آنجاست كه از همان ابتداي مذاكرات با گروه پارسيان آنها پيشنهاد دادند كه جلسه مشتركي ميان هيات مديره خانه سينما و انبوهي از سينماگران و يكي از مقامات مهم دولتي براي هماهنگي آغاز اين فعاليت برگزار شود كه ما به اين موضوع تمايل زيادي نداشتيم. پس از مدتي متوجه شديم كه فرد مورد نظر گروه اقتصادي پارسيان، آقاي مشايي هستند و ما پس از دريافت اين موضوع از شركت گروه كثير هنرمندان در اين جلسه جلوگيري كرديم و گفتيم كه هيات مديره خانه سينما و عده‌اي از برگزيدگان صنفي در اين جلسه شركت خواهند كرد.تاكيد ما براي تشكيل جلسه اين بود كه جلسه در خانه سينما برگزار شود و دعوت‌كننده مقام دولتي ما نباشيم.

اين عضو خانه سينما با اشاره به اينكه نماينده معاونت سينمايي نيز در جلسه با رحيم مشايي حضور داشته است، تاكيد كرد: به هر ترتيب در دي‌ماه سال گذشته جلسه‌اي با حضور آقاي مشايي در ساختمان وصال خانه سينما برگزار شد كه دعوت كننده از ايشان نيز گروه اقتصادي پارسيان بود. اما نكته جالب توجه در اين ميان آنجاست كه پيش از جلسه تعدادي از آقايان هم‌سو با معاونت سينمايي با ماموريت مشخص از معاونت سينمايي به خانه سينما آمدند كه در جلسه شركت كنند، اما ما از آنها خواهش كرديم كه خانه سينما را ترك كنند. در هر صورت قائم مقام اداره كل نظارت و ارزشيابي كه در ميان اين افراد بود گفت كه من طبق دستور مستقيمي كه دارم بايد در اين جلسه شركت كنم. ما نيز جلسه را با حضور آقاي رسوليان ـ قائم مقام مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي ـ برگزار كرديم و ايشان در طول مذاكرات حضور داشتند.

وي افزود: هرچند ما اين جلسه را براي مذاكره درباره امكان‌سنجي تشكيل يك بنياد اقتصادي توسط بنياد پارسيان و خانه سينما برگزار كرده بوديم، اما عملا مذاكره‌اي در اين زمينه انجام نشد. در عوض سينماگراني كه در اين جلسه حضور داشتند با توجه به سمت آقاي مشايي به عنوان دبير كميسيون فرهنگي هيات دولت از فرصت استفاده كرده و سياست‌هاي فرهنگي را به شدت به چالش كشيدند. اين جلسه چنان تند بود كه در آخر يكي از دوستان تهيه‌كننده براي تلطيف فضا در جمع بندي پاياني به آقاي مشايي گفت، سخناني كه شنيديد، صداي سايش كارد بر استخوان اهالي فرهنگ بود.

 گروه اقتصادي پارسيان مي‌خواست از سينماگران به عنوان ويترين استفاده كند

توحيدي با اشاره به اين كه گروه اقتصادي «پارسيان» مي‌خواست كه از سينماگران به عنوان ويترين فعاليتش استفاده كند، ادامه داد: ما پس از بررسي اساسنامه پيشنهادي بنياد در هيات مديره خانه سينما به اين نتيجه رسيديم كه خانه سينما به عنوان مدافع حقوق اصناف نمي‌تواند سهامدار بنياد يا شركتي باشد كه فعاليت موازي با اصناف انجام مي‌دهد يا فعاليتهايش در تعارض با منافع و حقوق اصناف قرار مي‌گيرد. در نتيجه پس از جلسه دي ماه ارتباطمان را با اين گروه اقتصادي كاملا قطع كرديم. حتي بيمه تكميلي را كه متعهد شده بودند انجام دهند پيگيري نكرده و آن را از سوي وزارت ارشاد و معاونت سينمايي پي گرفتيم كه خوشبختانه اين مساله از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام و اعضاي خانه سينما همچون گذشته از طريق بيمه ايران، داراي بيمه تكميلي شدند.

اين عضو خانه سينما با اشاره به شركت «نوين عرفا» به عنوان اسپانسر فعلي اين نهاد صنفي تاكيد كرد: اسپانسر فعلي خانه سينما ارتباطي با آقاي مشايي ندارد. به طور حتم اگر اين شركت ارتباطي با آقاي مشايي داشت دوستان معاونت كه در ساختار دولت هستند از آن مطلع مي‌شدند. در هر صورت خانه سينما مي‌تواند و بايد با حفظ استقلال، هبه و كمك دريافت كند. اساس بحث ما با با معاونت سينمايي و وزارت ارشاد هم دريافت كمك با حفظ استقلال است. ما از كمك سازمانها،نهادها و بنگاه‌هاي اقتصادي كه نخواهند اعتبار خانه سينما را خدشه‌دار كنند و حقوق اعضاي خانه سينما را ضايع كنند،استقبال مي‌كنيم.

 از رييس اتحاديه تهيه‌كنندگان به دادگاه شكايت كرده‌ايم

توحيدي با اشاره به نامه‌ي اخير سيد ضياء هاشمي پس از جشن منتقدان سينماي ايران كه در آن خانه سينما به دريافت وجوهي از سوي رييس دفتر رييس جمهور متهم شده است، تصريح كرد: ما تاكنون در مقابل صحبت‌هاي آقاي هاشمي سكوت كرديم، چرا كه ايشان در سال‌هاي گذشته مدير عامل خانه سينما بودند و ما به احترام همكاري و ديني كه ايشان به گردن خانه سينما داشتند، سعي كرديم كه سكوت كنيم. اما متاسفانه آقاي هاشمي در چند روز گذشته بازهم اتهام سخيف و نارواي خود را به خانه سينما تكرار كردند. من با صراحت اعلام مي‌كنم كه ما به دليل همين اظهارات، از ايشان به دستگاه قضايي شكايت كرده‌ايم و ايشان بايد در دادگاه ادعاي خود را اثبات كنند. به نظرم بهتر است آقاي هاشمي براي پرداخت جريمه‌شان از الان، حداقل 4 هزار تومان كنار بگذارند!

وي در ادامه در واكنش به سخنان جمال شورجه كه خانه سينما را متهم به همكاري با جرياني خاص براي بركناري معاونت سينمايي كرده بود، گفت: بنابر آنچه گفته شد روشن است كه بين ما و جرياني خاصي كه اين روزها از آن زياد سخن مي‌گويند، رابطه‌اي وجود ندارد. من آنچه را كه آقاي شورجه در مورد همكاري و همسويي ما با آقاي مشايي براي بركناري آقاي شمقدري از معاونت سينمايي گفته بودند، كاملا تكذيب كرده و از آقاي شورجه تعجب مي‌كنم كه چگونه وارد اين‌گونه بازي‌هاي سياسي شدند.

رييس هيات مديره‌ي خانه سينما بار ديگر تاكيد كرد: من براي آقاي شورجه احترام زيادي قائل هستم و ايشان شخص بسيار محترمي هستند. تصور مي‌كنم كه اطلاعات نادرست به آقاي شورجه داده‌اند. اما همينجا خدمت اين برادر عزيزم عرض مي‌كنم كه اساسا كوچكترين تفاهمي بين ما و رييس كميسيون فرهنگي هيات دولت بر سر هيچ جرياني از جمله تعويض معاونت سينمايي به وجود نيامده است. به طور كلي اگر ما گفت‌و‌گويي با آقاي مشايي داشتيم، به دليل نقش اداري ايشان در حوزه فرهنگ و ساير حوزه‌هاي دولت بوده است.چرا كه سياستهاي معاونت سينمايي نمي‌تواند فارغ از نگاه بالادستي دولت در اين عرصه باشد. مساله اصلي ما، نگاه غلط سياستگذاران به عرصه‌ي فرهنگ و هنر است.

توحيدي ادامه داد: مصائبي كه بر اثر بي‌تدبيري‌هايي كه جريان مدنظر دوستان، در سالهاي گذشته بر سر ميراث فرهنگي و ساير حوزه‌هاي فرهنگي آمده است به ساليان سال، تلاش نياز دارد تا بتوان خسارات وارده را جبران كرد. تاكيد مي‌كنم كه ما هرگونه دريافت كمك مالي را از سوي آقاي مشايي و جريان منتسب به ايشان تكذيب مي‌كنيم و مي‌گويم كه دوستان معاونت در هر صورت همكاران و دوستان قديمي آقاي مشايي در نهاد رياست جمهوري، سازمان ميراث فرهنگي و شوراي عالي سينما هستند و طبيعي است كه ايشان دوستان قديمي و نزديك خود را به ما نمي‌فروشند. البته گويي رسم مالوف اين است كه مي‌توان تا ديروز به پشتيباني كسي مستظهر بود و عنداللزوم از او تبري جست و در عين حال مدعي اخلاق‌مداري بود.

فرهاد توحيدي در ادامه اين گفت‌وگو در پاسخ به اين سوال كه چرا قرارداد خانه سينما با شركت نوين عرفا به صورت شفاف در رسانه‌ها عنوان نشده است،گفت: ما از ريسمان سياه و سفيد هم مي‌ترسيم. متاسفانه از زمان عقد قرارداد انواع و اقسام فشارها به آقاي شمسيان وارد شده است و صلاحديد ايشان اين بود كه در زمينه اطلاع رساني قرارداد في‌مابين اينگونه عمل شود. جالب است كه بدانيد در هفته‌هاي اخير آقاي شمسيان تقاضاي پروانه ساخت براي فيلمي را كرده‌اند كه از صدور آن جلوگيري شده است. در اين ميان عده‌اي مرتبا تلاش مي‌كنند كه ايشان را توبه كار كنند.

رييس هيات مديره‌ي خانه سينما با تشريح فعاليت‌هاي شركت نوين عرفا خاطر نشان كرد: «نوين عرفا» يك شركت تبليغاتي و اطلاع‌رساني است كه هم در زمينه تبليغات و هم در زمينه تهيه‌كنندگي فيلم فعاليت مي‌كند. اين شركت قصد دارد، همچنان كه در گذشته فيلم‌هايي از خانم حكمت و آقاي حقيقي و... را تهيه كرده است،در اين زمينه فعال باشد،ما نيز اميدواريم كه بگذارند اين شركت همچنان به فعاليت سينمايي‌اش ادامه بدهد.

وي در پاسخ به اين سوال كه شركت نوين عرفا چه نفعي از قرارداد با خانه سينما مي‌برد و خدمات متقابل خانه سينما در قبال كمك‌هاي مالي شركت نوين عرفا چيست؟ اظهار كرد: انتخاب نوين عرفا از ميان چند شركتي بود كه خواهان حمايت مالي از خانه سينما بودند.اين شركت خريدار همه فرصتهاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني ماست.اينكه اين فرصتها را مي‌فروشد يا خود انحصارا استفاده مي‌كند از اختيارات اين شركت است.

اين عضو هيات مديره خانه سينما ادامه داد: ‌در مورد تصميم‌گيري پيرامون سود و زيان يك نهاد خصوصي كه وصل به رانت‌هاي دولتي نيست مدير عامل و اداره‌كنندگان آن صلاحيت بيشتري دارند. بديهي است كه اداره كنندگان نوين عرفا بايد در اين قرارداد از پشتيباني خانه سينما به اعتبار فرهنگي،اجتماعي،اقتصادي برسند. البته ما نيز تعهداتي نسبت به ايشان داريم كه به برخي از آنها عمل كرده و برخي ديگر را نيز در موعد مقرر انجام خواهيم داد.

 پروژه «برخورد نزديك» يكي از تعهدات خانه سينما در قبال اسپانسر است

توحيدي در ادامه براي شفاف سازي بيشتر، يكي از بند‌هاي قرارداد ميان خانه سينما و اسپانسرش را تشريح كرد و گفت: يكي از مفاد قرارداد اين است كه ما بايد نمايش برخي از فيلم‌هاي سينمايي را پيش از موعد اكران براي صاحبان صنايع و سرمايه در دستور كار خود قرار دهيم. طبق اين بند قرارداد، خانه سينما ساليانه 12 فيلم را طي پروژه‌اي به نام «برخورد نزديك» براي صاحبان صنايع و سرمايه نمايش خواهد داد. اين افراد با پيش خريد بليت صندلي‌هاي ما مي‌توانند در يك نمايش خصوصي پيش از اكران رسمي، فيلم‌ را با سينماگران ببينند و با آنها از نزديك ديدار كنند.

 بحث تشكيل بنياد اقتصادي كاملا منتفي است

در ادامه نشست ايسنا با فرهاد توحيدي، وي در پاسخ به اين سوال كه با وجود اسپانسر جديد باز هم بحث تشكيل بنياد اقتصادي توسط خانه سينما مطرح است يا خير؟ گفت: چنين ايده‌اي در هيات مديره مطرح و در همان ابتدا رد شد. چرا كه اگر بخواهيم تشكيلاتي را در اين زمينه تاسيس كنيم كه هدف آن ساخت فيلم و يا فعاليت‌هاي اقتصادي است اساسا مجبور به موازي كاري با صنوف خانه سينما خواهيم شد. بر اساس اساسنامه خانه سينما ما اين اجازه را نداريم كه بخواهيم به موازي كاري با صنوفمان دست بزنيم.

 اولويت خانه سينما تشكيل صندوق بيمه بيكاري است

توحيدي با اشاره به اينكه اولويت فعلي خانه سينما تشكيل صندوق بيمه بيكاري هنرمندان است خاطر نشان كرد: اولويت كاري ما اين است كه بتوانيم سرمايه اوليه تاسيس صندوق بيمه بيكاري سينماگران را در خانه سينما تامين كنيم. و اميدواريم كه در اين زمينه بتوانيم از كمك نهادهاي مالي برخوردار شويم. البته به اين منظور با يكي دو بانك مذاكراتي انجام شده است تا بتوانيم سرمايه اوليه اين صندوق را به صورت كمك تامين كرده و سپس كار صندوق را با دريافت حق عضويت از اعضا ادامه بدهيم.

 از ارسال اساسنامه خانه سينما به سازمان بازرسي استقبال مي‌كنيم

اين عضو خانه سينما در پاسخ به پرسشي پيرامون موضع خانه سينما در برابر ارسال اساسنامه اين نهاد صنفي به سازمان بازرسي كل كشور، اظهار كرد: ما از هر اقدام قانوني استقبال خواهيم كرد. آخرين اساسنامه ما در ثبت شركت‌ها، ثبت و در روزنامه رسمي كشور منتشر شده است. همچنين مجمع عمومي خانه سينما به عنوان بالاترين ركن اين نهاد صنفي اساسنامه ما را تصويب كرده است. بنابراين ما از اين اقدامات قانوني استقبال مي‌كنيم.

‌ ارتباط معاونت سينمايي و خانه سينما در حد نامه‌نگاري اداري است

توحيدي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه «آيا اكنون تمام ارتباطات ميان خانه سينما و معاونت سينمايي قطع شده است يا خير؟» گفت: اكنون ارتباطات ميان معاونت سينمايي و خانه سينما در حد نامه نگاري انجام مي‌پذيرد.

 با هيچ فردي مشكل شخصي نداريم

فرهاد توحيدي در بخش پاياني سخناناش با تاكيد بر اين نكته كه اعضاي خانه سينما با هيچ فردي مشكل شخصي ندارند، گفت: ما سعي كرده‌ايم بيشتر سكوت كنيم و با سكوتمان نشان دهيم كه تنها دنبال كار صنفي‌مان هستيم. اما اين سكوت را هم تاب نمي‌آورند و ما را وادار به واكنش مي‌كنند. بسياري افرادي كه امروز درباره‌ي خانه سينما صحبت مي‌كنند از دوستان و همكاران قديمي ما هستند كه حتي با بعضي از آنها در پروژه‌هاي مشتركي كار كرده‌ايم. تاكيد مي‌كنم مشكل ما با اشخاص نيست بلكه با سياست‌هاست. اگر در سياست‌ها تجديدنظر شود و اگر منافع سينماي ملي ايران بر منافع باندي ترجيح داده شود،خانه سينما، هيات مديره و تمامي اعضاي آن حاضر به همكاري متقابل با معاونت سينمايي هستند.

وي در پايان تاكيد كرد: تا زماني كه امكانات و تسهيلات مالي سينما بر پايه عدالت و شايستگي تقسيم نشود، وظيفه تشكيلات صنفي مي‌دانيم كه وضعيت حاصل از اين رفتار را نقد كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی 41 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    به نظر میرسد خانه سینما که به نیت محلی امن برای اهالی سینما تشکیل شد رفته رفته از یک مرجع عالی دفاع از حقوق صنفی به کانون اشباح تبدیل شده وسالهاست که میخواهد ازحقوق صنفی اعضای خود دفاع کند ولی درطول این سالها روزبه روز به پیچیده گی روابط آدمها درمیان خانه وخارج از خانه بدل شده وهدفی جز حفظ منافع عده ای معدود که دانه درشتهای صنوف چندگانه هستند را سرلوحه تمامی امورخود قرارداده است به عبارتی این کوتاهی معاونت سینمایی است که درهیچ دوره ای بحث تفحص درعملکرد مالی وسایرحوزه هادرخانه سینمارا بصورت جدی پیگیری نکرده وتلاش عده ای همچنان بربلندتر کردن دیوارهای این قلعه مخوف هستند تا لابی های گروهی خود را درتوسعه مونوپول کردن تمامی اختیارات سینما درایران را از دست ندهند وخلاصه دعوا معاونت ومدیران خانه سینما حکایت جنگ برسر لحاف ملاست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس