کد خبر 529261
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» از ابراز نگرانی شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران تنش‌های سیاسی صورت گرفته در هائیتی خبر داد.

به گزارش مشرق، «کورئو دل اورینوکو»، شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته طی بیانیه‌ای درباره بروز بحران و تنش سیاسی در هائیتی ابراز نگرانی کرد.

این شورا که 15 عضو دارد و ریاست موقت آن طی ماه جاری در دست اروگوئه می‌باشد، در این بیانیه آورده است: عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هائیتی و مشخص نشدن جانشین «میشل مارتلی» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، می‌تواند موجب رویارویی هائیتی با مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از مقامات اجرایی هائیتی، نمایندگان مجلس و تمامی اعضای برجسته سیاست داخلی این کشور می‌خواهیم که تا قبل از زمان معین شده برای تحویل کشور به رئیس‌جمهور جدید، به توافق لازم در این باره دست پیدا کرده و انتخابات ریاست جمهوری هائیتی را در فضایی آزاد، عادلانه و شفاف برگزار کنند.

پس از لغو دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی در 27 دسامبر (6 دی)، این انتخابات که بنا بود در 24 ژانویه (4 بهمن) برگزار شود، بار دیگر لغو شد.

هائیتی از 25 اکتبر (3 آبان) همزمان با برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری به صحنه اعتراضات خشونت‌آمیز اپوزیسیون این کشور تبدیل شد؛ اپوزیسیون هائیتی معتقد است که تقلب گسترده‌ای در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هائیتی رخ داده است.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود همچنین از تلاش‌های هیئت اعزامی این سازمان برای ایجاد ثبات و پلیس محلی هائیتی که در این مدت سعی در فرونشاندن خشونت و حفاظت از شهروندان داشتند، قدردانی کرد؛ این شورا همچنین هرگونه تلاش برای بی‌ثبات‌سازی انتخابات و استفاده از زور را نیز محکوم کرد.

در انتهای این بیانیه آمده است: ما از تمامی کاندیداها و طرفداران آنان و همچنین سازمان‌های سیاسی هائیتی می خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و از ارتکاب به خشونت اجتناب کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس