کد خبر 529138
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

برخی منابع در سازمان ملل متحد موضوعات مطرح شده در دیدار بین هیئت نمایندگان دولت سوریه و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور در ژنو را اعلام کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، برخی منابع در سازمان ملل متحد گفتند که بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرت ژنو  در نشست با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور تاکید کرد: دولت سوریه در گفتگو و جستجو برای یافتن راه حلی سیاسی که مردم بدون دخالت‌های خارجی آن را انتخاب کنند، جدی است.

این منابع افزودند که جعفری در این دیدار بر پایبندی مردم سوریه به حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت کشورشان تاکید کرد و گفت که برخی اطراف از گروههای تروریستی حمایت و با قرار گرفتن این گروهها در فهرست سازمانهای تروریستی بین المللی مخالفت می‌کنند.

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین گفت که برخی از طرفها نام معارضان میانه رو را بر تروریستهای خارجی گذاشته اند و از تروریسم حمایت و یک جنگ نیابتی را در خاک سوریه مدیریت می‌کنند. این در حالی است که مطابق قطعنامه‌های بین المللی داعش و النصره و کسانی که با این دو گروه تروریستی در ارتباط هستند در فهرست گروههای تروریستی قرار می‌گیرند و این یعنی اینکه احرار الشام یک گروه تروریستی است.

دی‌میستورا نیز در این نشست بر روند سیاسی به رهبری مردم سوریه برای حل بحران این کشور تاکید کرد و گفت که وی منتظر پاسخ به دعوتنامه هایی است که برای برخی از گروههای معارض ارسال کرده است.

دی‌میستورا بعد از نشست با نمایندگان دولت سوریه به خبرنگاران گفت که بهترین راه حل بحران سوریه آمدن به ژنو و آغاز روند سیاسی است.

وی افزود که این مذاکرات سه یا چهار روز به طول می‌انجامد و چه بسا از روز یکشنبه آغاز شود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که ما به معارضان پیشنهاد کردیم که بدون پیش‌شرط به ژنو بیایند. ما نیازمند آمدن به ژنو و برررسی همه مسائل هستیم، زیرا خواستار بهبود وضعیت مردم سوریه هستیم.

دی میستورا همچنین اظهار داشت که اولویت باید اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه باشد. من یک میانجی بی طرف هستم. برنامه‌‌ها برای اجرای این قطعنامه مشخص شده است و اگر گروههای سوری در میز مذاکرات حاضر شوند این برنامه‌ها را بررسی خواهند کرد.

مذاکرات صلح سوریه عصر جمعه با دیدار بین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور و نمایندگان دولت سوریه آغاز شد.

دی‌میستورا با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو نیز به‌طور جداگانه دیدار خواهد کرد.

"خوله مطر" سخنگوی دی‌میستورا در این زمینه گفت: دی‌میستورا سپس نشست‌هایی با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات و نمایندگان جامعه مدنی خواهد داشت.

هیئتی از مخالفان سوریه مستقر در ریاض نیز برای حضور در این نشست راهی ژنو شد. این هیئت پیش از این شروطی را برای حضور در این نشست قرار داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس