کد خبر 528903
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶

گزارش جدید یک موسسه پژوهشی مطرح کشور نشان می‌دهد، دولت در لایحه بودجه ۹۵ بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان درآمد غیرقابل تحقق، پبش بینی کرده است.

به گزارش مشرق، در گزارش مقدماتی این موسسه پژوهشی با اشاره به جمع منابع عمومی 267 هزار میلیارد تومانی دولت در لایحه بودجه 95 کل کشور آمده است: 149 هزار میلیارد تومان از این منابع مربوط به ردیف درآمدها، 73 هزار میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی های سرمایه ای (فروش نفت) و 45 هزار میلیارد تومان هم مربوط به واگذاری دارایی های مالی است.

این موسسه با اشاره به غیرقابل تحقق بودن بخش مهمی از این درآمدها افزود: از مجموع 149 هزار میلیارد تومان در ردیف درآمدها حداکثر 121 هزار و 400 میلیارد تومان تحقق می یابد و 27600 میلیارد تومان بیش برآورد است.

بر اساس گزارش این موسسه که بزودی پس از نهایی شدن به نهادهای مسئول هم ارائه خواهد شد، حدود 2900 میلیارد تومان از منابع واگذاری دارایی های سرمایه ای و 32800 میلیارد تومان از منابع واگذاری دارایی های مالی در بودجه 95 محقق نخواهد شد و در مجموع بیش از 63 هزار میلیارد تومان از درآمدهای لایحه بودجه سال آینده غیر قابل تحقق است.

این گزارش افزایش 2.5 برابری فروش اسناد خزانه اسلامی ، اوراق مشارکت و صکوک اجاره در لایحه بودجه 95 را یکی از مهمترین منابع درآمدی غیرقابل تحقق اعلام کرد و افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده از روش بیش برآوردی منابع غیرنفتی استفاده کرده است.

63هزار میلیارد تومان درآمد تخیّلی در بودجه ۹۵ + جدول

63هزار میلیارد تومان درآمد تخیّلی در بودجه ۹۵ + جدول

63هزار میلیارد تومان درآمد تخیّلی در بودجه ۹۵ + جدول
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    عکس/ بقایی در کنار احمدی نژاد پس از آزادی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس